Announcement

Collapse
No announcement yet.

325tds m51d25 syöttöpumpun vuoto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • juho0311
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 29
    • Nivala

    325tds m51d25 syöttöpumpun vuoto

    eli mitä merkitystä mahtaa olla noilla kahella lätkällä jotka on pumpussa kiinni? uskaltaako niitä mennä aukomaan ku näyttäs molempien välistä tiputtavan diiseliä?
    Attached Files
  • -Juke-
    Bimmer Rookie
    • Jul 2006
    • 61
    • Hämeenlinna

    #2
    Siis oisko vähän parempaa kuvaa?

    Comment

    • koni83
      Newbiemmer
      • Jul 2012
      • 2
      • Suomi

      #3
      Jos on pumppu tullu tiensä päähän( niinku niillä on tapana) niin osta multa halvalla ehjä ja toimiva pumppu tilalle!!

      Comment

      • MarQu
        Moderator
        • Mar 2006
        • 5513
        • Vaasa

        #4
        Originally posted by koni83 View Post
        Jos on pumppu tullu tiensä päähän( niinku niillä on tapana) niin osta multa halvalla ehjä ja toimiva pumppu tilalle!!
        Tämä on hyvä vaihtoehto. Ex diisselistä kävi pumppu "tiivisteen pikavaihdossa" kolmesti irroittivat pumpun ja vaihtoivat tiivisteitä ja laakeroivat sen uudelleen. Hintaa tuli kiitettävästi.

        Toki voihan se vaan vuotaa tuosta tiivisteestäkin.
        sigpic

        Comment

        • juho0311
          Bimmer Rookie
          • Dec 2010
          • 29
          • Nivala

          #5
          Ei taija paljo sen parempia kuvia olla. mut kummiski tuo musta lätkä mikä tulee kolmella torxilla ja jollaki yhellä muulla kiinni pumppuun ja sit tuol alla on joku kahella torxilla kiinni muistaakseni. Niin pitäis tietää uskaltaako noita ite mennä aukomaan ja kahtoa onko siellä minkälaiset tiivisteet. tai tietääkö täällä onko siellä O-renkaat vai mitkä tiivisteenä?
          Attached Files

          Comment

          • koni83
            Newbiemmer
            • Jul 2012
            • 2
            • Suomi

            #6
            Näytti olevan se yks kiinnitys mutu jollakin erikoiskannalla kun just kävin tallissa kattomassa, eli voi olla ettei ihan suosiolla saa aukikaan sitä... Voihan se tieten olla että sen sais jollain murjottua auki, ja sitten jos jostain saa tarvittavat tiivisteetkin sinne!! Mutta näin kauppamiehenä edelleen ehdotan että vaihat koko pumpun (kulkisi tuo omani tänään siihen aika lähelle, ellei perille asti) !!!

            Comment

            • juho0311
              Bimmer Rookie
              • Dec 2010
              • 29
              • Nivala

              #7
              Originally posted by koni83 View Post
              Näytti olevan se yks kiinnitys mutu jollakin erikoiskannalla kun just kävin tallissa kattomassa, eli voi olla ettei ihan suosiolla saa aukikaan sitä... Voihan se tieten olla että sen sais jollain murjottua auki, ja sitten jos jostain saa tarvittavat tiivisteetkin sinne!! Mutta näin kauppamiehenä edelleen ehdotan että vaihat koko pumpun (kulkisi tuo omani tänään siihen aika lähelle, ellei perille asti) !!!

              Jostain päin foorumia joku päivä luin että sen erikoiskanta ruuvin saa auki ku hakkaa siihen 9/16 hylsyn kiinni. Pitää nyt kahtua mitä tuon kans tekee. voishan sitä ainaki kokeilla vaihtaa nuita tiivisteitä. Mut jos ei sillä parane niin sillonhan se jostain uus pumppu on hommattava..

              Comment

              • eiskalt
                Bimmer Fanatic
                • May 2012
                • 836
                • Hyvinkää

                #8
                Se on muuten 9/32" hylsy, minkä siihen saa huonosti hakattua kiinni. Itsellä meni niin ketuiks se pultti, että päädyin viilaamaan siitä 7mm pultin, että sai sen irti ja sit kuusiokolo tilalle. Helpottanu elämää kummasti.

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5513
                  • Vaasa

                  #9
                  Ja foorumilla oli noita oikeita kolmio hylsyjäkin myynnissä.
                  Tässä näin:Hylsy

                  Toki hieman on hintava mutta saa varmasti auki ja kiinni
                  Ne O-renkaat kannattaa hankkia jostain diisselihuollosta koska ovat jotain spesiaali kokoa.
                  sigpic

                  Comment

                  • juho0311
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2010
                    • 29
                    • Nivala

                    #10
                    vastausta

                    tietääkö nyt kukaan uskaltaako noita lätkiä aukoa ja kokeilla niihin vaihtaa tiivisteitä?
                    Ehjä pumppu kyllä löytyy jo hyllystä, mut tulis paljon halvemmaksi paikallaan yrittää tiivistää toi vanhapumppu..

                    Comment

                    • HeL_rOt
                      BTCF Member
                      • Mar 2011
                      • 46
                      • Haapavesi

                      #11
                      Uskaltaa avata kunhan on varovainen, kahella torxilla olevan lätkän alla on jousi ja jotain säärörikkoja. Pumpun alle levität esim paperin jos osat pääsee karkaamaan kantta avatessa, osat pitää saada myös juuri oikessa järjestyksessä takaisin.
                      Jos pumpun yläkannet vuotaa niin silloin myös tiputtaa juuri tuon pikku läpän kohdalta, joten vuoto kohdasta voi erehtyä.
                      Se neljällä ruuvilla oleva palikka määränsäätimessä, siitä en uskalla mitään varmaksi sanoa. Mutta itse avaisin.

                      Lisää löytyy haulla, ja paljon..

                      Edit. Jos sen mustan lätkän irroittaa menee kolvi hommiksi.
                      Last edited by HeL_rOt; 05-10-2012, 19:28.

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎