Announcement

Collapse
No announcement yet.

letkulämmitin e36:seen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • line79
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2003
    • 343
    • Iisalmi

    letkulämmitin e36:seen?

    onko minkälaisia kokemuksia?

    sit missä hintaluokassa ne liikkuu?
    BulletBroof Monkey

    E36 325 -93
    ex E30 316/320i
  • jykä
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 123
    • Pohojanmaa

    #2
    Mulla oli 325:ssa defan letkulämmitin, hyvin pelas ja oli helppo asentaa. Toyota hilux 2,4TD myytävä malli sopii passelisti, hintaa oli jotain sadan euron paikkelilla elementillä+ johtosarja 40e päälle. Katso tarkat hinnat esim. motonetistä...
    Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
    Current: F11 520d M-sport

    Comment

    • line79
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 343
      • Iisalmi

      #3
      jaahas.. mihis kohtaa toi pitää asentaa et sit toimii?

      lämmittääkö mite nopeesti?
      BulletBroof Monkey

      E36 325 -93
      ex E30 316/320i

      Comment

      • Murska
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2004
        • 382
        • Savo

        #4
        Jos autosi on varustettu ilmastoinnilla niin unohda koko juttu(siis letkulämmitin)...ei kuulema toimi lukuisten vesiventtiilien ja muiden härpäkkeiden vuoksi... :|
        e61 530i touring M-sport LCI -08
        Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
        Ex:e46 330i -01 Sedan
        Ex:e36 328i Coupe sport edition -97

        Comment

        • Sami
          BTCF Member
          • Oct 2002
          • 1332
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by Murska
          Jos autosi on varustettu ilmastoinnilla niin unohda koko juttu(siis letkulämmitin)...ei kuulema toimi lukuisten vesiventtiilien ja muiden härpäkkeiden vuoksi... :|
          Mulla ainakin 1000 W:n letkulämmitin toimii hyvin ja lämmittää koneen 80 asteiseksi, ilmastointi löytyy myös...ainut miinus on että paisarin korkki täytyy olla auki eli hieman haihtuu nestettä ajanmyötä sitä kautta...ja jos on laiska niin ei välttämättä jaksa avata korkkia....Mutta tehokas on ainakin...noin 10 min riittää että tuntee jo koneen olevan kädellä lämmin....

          Comment

          • Masinol
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 988
            • "Turku"

            #6
            Originally posted by Sami
            Originally posted by Murska
            Jos autosi on varustettu ilmastoinnilla niin unohda koko juttu(siis letkulämmitin)...ei kuulema toimi lukuisten vesiventtiilien ja muiden härpäkkeiden vuoksi... :|
            Mulla ainakin 1000 W:n letkulämmitin toimii hyvin ja lämmittää koneen 80 asteiseksi, ilmastointi löytyy myös...ainut miinus on että paisarin korkki täytyy olla auki eli hieman haihtuu nestettä ajanmyötä sitä kautta...ja jos on laiska niin ei välttämättä jaksa avata korkkia....Mutta tehokas on ainakin...noin 10 min riittää että tuntee jo koneen olevan kädellä lämmin....
            Ei kai sen korkin pakko auki ole olla.... kyllähän korkki päästää liiat paineet pihalle... vai onko siinä joku muu idea.
            Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

            Comment

            • Sami
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1332
              • Kajaani

              #7
              Originally posted by Masinol
              Originally posted by Sami
              Originally posted by Murska
              Jos autosi on varustettu ilmastoinnilla niin unohda koko juttu(siis letkulämmitin)...ei kuulema toimi lukuisten vesiventtiilien ja muiden härpäkkeiden vuoksi... :|
              Mulla ainakin 1000 W:n letkulämmitin toimii hyvin ja lämmittää koneen 80 asteiseksi, ilmastointi löytyy myös...ainut miinus on että paisarin korkki täytyy olla auki eli hieman haihtuu nestettä ajanmyötä sitä kautta...ja jos on laiska niin ei välttämättä jaksa avata korkkia....Mutta tehokas on ainakin...noin 10 min riittää että tuntee jo koneen olevan kädellä lämmin....
              Ei kai sen korkin pakko auki ole olla.... kyllähän korkki päästää liiat paineet pihalle... vai onko siinä joku muu idea.
              Tuo 1000W on vähän liian tehokas, tarkoitettu oikeesti traktoreihin sun muihin vähän raskaampiin laitteisiin, mutta kun edullisimmin sai niin tottakai piti shoppailla...Eli kun kone kylmä niin alkaa lämmittää niin tehokkaasti ettei vesi ala kiertämään vaan porisee putkessa ja lämmiitimen termostaatti katkaisee lämmityksen...Ja saattaa tulla / tulee järjestelmään myös ilmakuplia..... korkki auki toimii erinomaisesti ja ei ole iso vaiva avata sitä kun pistokekin piilossa konehuoneessa...

              Paras on kuitenkin aito oikea lohkolämmitin vastus joka ei vaadi mitään kikkailuja...Tämän lohkovastuksen asentamiseen vaan pitää olla nosturi missä asentaa....

              Comment

              • madeiraschwarz
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 164
                • kpää

                #8
                lohkolämmittimiä

                seurasin vähä keskustelua ja..

                anna sellasen vinkin et ku mietitte vaihtoehtosia lämmitys settejä niin kannattaa pitää kirkaana mieles se et jos herra murphy tulee ja poltaa teidän auton niin kuluttaja on täysin suojaton vakuutusyhtiön kannalta..

                Eli defa/calix sekä vakuutusyhtiöt eivät ota mitään kantaa korvaustapauksissa jos autossa on ollut lämmitin joka ei vastaa valmistajan suosittelemaa/ testaamaa lämmitin mallia..
                yksinkertaisesti ei heru.

                eli esim joku e36 -91 320i niin oliko ny si defan 145 vastus mitä defa siihen suosittelee.. niin itte en lähtis muuta laittaan.. mutta tottakai jos tietää mikä muu on hyvä toimii! mutta se herra murphy..

                terveisin varaosamyyjänä ja tuhannen surullisen tarinan kuulleena..

                Comment

                • Sami
                  BTCF Member
                  • Oct 2002
                  • 1332
                  • Kajaani

                  #9
                  Re: lohkolämmittimiä

                  Originally posted by madeiraschwarz
                  seurasin vähä keskustelua ja..

                  anna sellasen vinkin et ku mietitte vaihtoehtosia lämmitys settejä niin kannattaa pitää kirkaana mieles se et jos herra murphy tulee ja poltaa teidän auton niin kuluttaja on täysin suojaton vakuutusyhtiön kannalta..

                  Eli defa/calix sekä vakuutusyhtiöt eivät ota mitään kantaa korvaustapauksissa jos autossa on ollut lämmitin joka ei vastaa valmistajan suosittelemaa/ testaamaa lämmitin mallia..
                  yksinkertaisesti ei heru.

                  eli esim joku e36 -91 320i niin oliko ny si defan 145 vastus mitä defa siihen suosittelee.. niin itte en lähtis muuta laittaan.. mutta tottakai jos tietää mikä muu on hyvä toimii! mutta se herra murphy..

                  terveisin varaosamyyjänä ja tuhannen surullisen tarinan kuulleena..
                  No en tiedä oliko tämä taas niin tarpeellinen ilmotus??
                  Kuitenkin kaikki lämmittimt mitä markkinoilla on jonkin asteen tyyppi hyväksyttyjä eli aika käyttäjä ystävääliseksi todettuja...ja jos tommosta lämmitin elementtiä yrittää käyttää väärin ja polttaa autonsa täytyy olla todella huono tuuri tai sitten oma-aloiteesta halua päästä autostaan eroon....

                  Comment

                  • line79
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2003
                    • 343
                    • Iisalmi

                    #10
                    no miten on, kannattaako ilmastoituun autoon laittaa toi letkulämmitin?
                    tuntus vaan paremmalta vaihtoehdolta!?
                    BulletBroof Monkey

                    E36 325 -93
                    ex E30 316/320i

                    Comment

                    • markok
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 3018
                      • Kuopio

                      #11
                      Nyt tulee vähän mutta kerrotaan esimerkki, että ei ne kaikki niin turvallisia ole vaikka onkin hyväksyttyjä. Itselläni syttyi Defan minipistokkeella oleva lämmitysjohto palamaan viimetalvena. Laitoin johdon kiinni ja aloin pyörittelemään kellokytkintä oikeaan asentoon jolloin virta kytkeytyi hetkeksi. Samassa kuului pamaus ja tolpan vikavirtasuoja laukesi. Hetki meni ennenkuin tajusin mitä tapahtui ja huomasin johdon olevan tulessa ja tulen lähestyvän johdon auton puoleista päätä. Äkkiä johto irti ja lumihankeen pyörittelemään ja meni aika kauan ennenkuin sai sammumaan. Tässä tarinassa oli onneksi onni mukana. Mitä olisi tapahtunut jos ei olisi tarvinnut säätää kelloa ja johto olisi syttynyt aamuyöstä. Asia tutkittiin ja syyksi paljastui ulkokuoren alla oikosulkuun menneet johtimet. Johto oli ulospäin virheettömässä kunnossa. Nyt uudet Defan kaapelit ovat jotain harmahtavaa muoviseosta ja kumikaapelit ovat poistuneet markkinoilta. Näiden pitäisi olla turvallisempia. Tässä tarinassa selvittiin menetetyllä johdolla ja mustuneella naamalla.
                      BMW 530iA Touring -05

                      Comment

                      • [BMW]
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2003
                        • 700
                        • Joensuu

                        #12
                        Mulla on sierrassa jonkun vanhan micran letkulämppäri. Oon laittanu sen suorilla kannen ja lämppärin kennon väliseen letkuun. Lämmitin on semmonen että se sammuu ku käy tarpeeks kuumana ja mun mielestä se ei muuta lämmitä ku sen lähimmän letkun jos sitäkään, en tiedä sitte auttasko tuo paisuntasäiliönkorkin auki pito. Tosin tuo on varmaan tarkotettu 1.1L micraan joten saattaa olla hyvinkin alitehonen. Empä oikeen suosittele. Jos nyt oikeen ymmärsin, niin jos autoni palaa tuon takia vaikka siinä on palovakuutus niin se on mun vika ja korvauksia ei oo tiedossa? :shock:
                        Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
                        -----------------------------
                        VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
                        BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
                        Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
                        Ford Sierra Cosworth Sapphire -90

                        Comment

                        • jykä
                          Bimmer Rookie
                          • May 2003
                          • 123
                          • Pohojanmaa

                          #13
                          Originally posted by line79
                          no miten on, kannattaako ilmastoituun autoon laittaa toi letkulämmitin?
                          tuntus vaan paremmalta vaihtoehdolta!?

                          Mulla ainakin toimi hemmitin hyvin, ja oli ilmastointi. En vähentynyt jäähdytinnesteet mun tosin aika vähäisillä lämmityksillä.
                          Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
                          Current: F11 520d M-sport

                          Comment

                          • algernon
                            Bimmer Fanatic
                            • Apr 2006
                            • 288
                            • Turku, Suami

                            #14
                            Originally posted by [BMW]
                            Mulla on sierrassa jonkun vanhan micran letkulämppäri. Oon laittanu sen suorilla kannen ja lämppärin kennon väliseen letkuun. Lämmitin on semmonen että se sammuu ku käy tarpeeks kuumana ja mun mielestä se ei muuta lämmitä ku sen lähimmän letkun jos sitäkään, en tiedä sitte auttasko tuo paisuntasäiliönkorkin auki pito. Tosin tuo on varmaan tarkotettu 1.1L micraan joten saattaa olla hyvinkin alitehonen. Empä oikeen suosittele. Jos nyt oikeen ymmärsin, niin jos autoni palaa tuon takia vaikka siinä on palovakuutus niin se on mun vika ja korvauksia ei oo tiedossa? :shock:
                            Vastaisuuden varalle vaikka viesti onkin jo tosi vanha...tässä asennuksessa lämmitin on pistetty termostaatin ja syylärin väliin. Ei oikein voi lämmittää lohkoa kuin ainoastaan sen jälkeen kun termostaatti aukeaa ja vesi siis kiertää jo muutenkin.
                            M
                            850i -91 (EG11)
                            Z3 2.8 -98 (CH31)

                            325 -08 (VE31)

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎