Mulla oli 325:ssa defan letkulämmitin, hyvin pelas ja oli helppo asentaa. Toyota hilux 2,4TD myytävä malli sopii passelisti, hintaa oli jotain sadan euron paikkelilla elementillä+ johtosarja 40e päälle. Katso tarkat hinnat esim. motonetistä...
Jos autosi on varustettu ilmastoinnilla niin unohda koko juttu(siis letkulämmitin)...ei kuulema toimi lukuisten vesiventtiilien ja muiden härpäkkeiden vuoksi... :|
e61 530i touring M-sport LCI -08
Ex:e46 330ia Touring M-sport II -03
Ex:e46 330i -01 Sedan
Ex:e36 328i Coupe sport edition -97
Jos autosi on varustettu ilmastoinnilla niin unohda koko juttu(siis letkulämmitin)...ei kuulema toimi lukuisten vesiventtiilien ja muiden härpäkkeiden vuoksi... :|
Mulla ainakin 1000 W:n letkulämmitin toimii hyvin ja lämmittää koneen 80 asteiseksi, ilmastointi löytyy myös...ainut miinus on että paisarin korkki täytyy olla auki eli hieman haihtuu nestettä ajanmyötä sitä kautta...ja jos on laiska niin ei välttämättä jaksa avata korkkia....Mutta tehokas on ainakin...noin 10 min riittää että tuntee jo koneen olevan kädellä lämmin....
Jos autosi on varustettu ilmastoinnilla niin unohda koko juttu(siis letkulämmitin)...ei kuulema toimi lukuisten vesiventtiilien ja muiden härpäkkeiden vuoksi... :|
Mulla ainakin 1000 W:n letkulämmitin toimii hyvin ja lämmittää koneen 80 asteiseksi, ilmastointi löytyy myös...ainut miinus on että paisarin korkki täytyy olla auki eli hieman haihtuu nestettä ajanmyötä sitä kautta...ja jos on laiska niin ei välttämättä jaksa avata korkkia....Mutta tehokas on ainakin...noin 10 min riittää että tuntee jo koneen olevan kädellä lämmin....
Ei kai sen korkin pakko auki ole olla.... kyllähän korkki päästää liiat paineet pihalle... vai onko siinä joku muu idea.
Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Jos autosi on varustettu ilmastoinnilla niin unohda koko juttu(siis letkulämmitin)...ei kuulema toimi lukuisten vesiventtiilien ja muiden härpäkkeiden vuoksi... :|
Mulla ainakin 1000 W:n letkulämmitin toimii hyvin ja lämmittää koneen 80 asteiseksi, ilmastointi löytyy myös...ainut miinus on että paisarin korkki täytyy olla auki eli hieman haihtuu nestettä ajanmyötä sitä kautta...ja jos on laiska niin ei välttämättä jaksa avata korkkia....Mutta tehokas on ainakin...noin 10 min riittää että tuntee jo koneen olevan kädellä lämmin....
Ei kai sen korkin pakko auki ole olla.... kyllähän korkki päästää liiat paineet pihalle... vai onko siinä joku muu idea.
Tuo 1000W on vähän liian tehokas, tarkoitettu oikeesti traktoreihin sun muihin vähän raskaampiin laitteisiin, mutta kun edullisimmin sai niin tottakai piti shoppailla...Eli kun kone kylmä niin alkaa lämmittää niin tehokkaasti ettei vesi ala kiertämään vaan porisee putkessa ja lämmiitimen termostaatti katkaisee lämmityksen...Ja saattaa tulla / tulee järjestelmään myös ilmakuplia..... korkki auki toimii erinomaisesti ja ei ole iso vaiva avata sitä kun pistokekin piilossa konehuoneessa...
Paras on kuitenkin aito oikea lohkolämmitin vastus joka ei vaadi mitään kikkailuja...Tämän lohkovastuksen asentamiseen vaan pitää olla nosturi missä asentaa....
anna sellasen vinkin et ku mietitte vaihtoehtosia lämmitys settejä niin kannattaa pitää kirkaana mieles se et jos herra murphy tulee ja poltaa teidän auton niin kuluttaja on täysin suojaton vakuutusyhtiön kannalta..
Eli defa/calix sekä vakuutusyhtiöt eivät ota mitään kantaa korvaustapauksissa jos autossa on ollut lämmitin joka ei vastaa valmistajan suosittelemaa/ testaamaa lämmitin mallia..
yksinkertaisesti ei heru.
eli esim joku e36 -91 320i niin oliko ny si defan 145 vastus mitä defa siihen suosittelee.. niin itte en lähtis muuta laittaan.. mutta tottakai jos tietää mikä muu on hyvä toimii! mutta se herra murphy..
terveisin varaosamyyjänä ja tuhannen surullisen tarinan kuulleena..
anna sellasen vinkin et ku mietitte vaihtoehtosia lämmitys settejä niin kannattaa pitää kirkaana mieles se et jos herra murphy tulee ja poltaa teidän auton niin kuluttaja on täysin suojaton vakuutusyhtiön kannalta..
Eli defa/calix sekä vakuutusyhtiöt eivät ota mitään kantaa korvaustapauksissa jos autossa on ollut lämmitin joka ei vastaa valmistajan suosittelemaa/ testaamaa lämmitin mallia..
yksinkertaisesti ei heru.
eli esim joku e36 -91 320i niin oliko ny si defan 145 vastus mitä defa siihen suosittelee.. niin itte en lähtis muuta laittaan.. mutta tottakai jos tietää mikä muu on hyvä toimii! mutta se herra murphy..
terveisin varaosamyyjänä ja tuhannen surullisen tarinan kuulleena..
No en tiedä oliko tämä taas niin tarpeellinen ilmotus??
Kuitenkin kaikki lämmittimt mitä markkinoilla on jonkin asteen tyyppi hyväksyttyjä eli aika käyttäjä ystävääliseksi todettuja...ja jos tommosta lämmitin elementtiä yrittää käyttää väärin ja polttaa autonsa täytyy olla todella huono tuuri tai sitten oma-aloiteesta halua päästä autostaan eroon....
Nyt tulee vähän mutta kerrotaan esimerkki, että ei ne kaikki niin turvallisia ole vaikka onkin hyväksyttyjä. Itselläni syttyi Defan minipistokkeella oleva lämmitysjohto palamaan viimetalvena. Laitoin johdon kiinni ja aloin pyörittelemään kellokytkintä oikeaan asentoon jolloin virta kytkeytyi hetkeksi. Samassa kuului pamaus ja tolpan vikavirtasuoja laukesi. Hetki meni ennenkuin tajusin mitä tapahtui ja huomasin johdon olevan tulessa ja tulen lähestyvän johdon auton puoleista päätä. Äkkiä johto irti ja lumihankeen pyörittelemään ja meni aika kauan ennenkuin sai sammumaan. Tässä tarinassa oli onneksi onni mukana. Mitä olisi tapahtunut jos ei olisi tarvinnut säätää kelloa ja johto olisi syttynyt aamuyöstä. Asia tutkittiin ja syyksi paljastui ulkokuoren alla oikosulkuun menneet johtimet. Johto oli ulospäin virheettömässä kunnossa. Nyt uudet Defan kaapelit ovat jotain harmahtavaa muoviseosta ja kumikaapelit ovat poistuneet markkinoilta. Näiden pitäisi olla turvallisempia. Tässä tarinassa selvittiin menetetyllä johdolla ja mustuneella naamalla.
Mulla on sierrassa jonkun vanhan micran letkulämppäri. Oon laittanu sen suorilla kannen ja lämppärin kennon väliseen letkuun. Lämmitin on semmonen että se sammuu ku käy tarpeeks kuumana ja mun mielestä se ei muuta lämmitä ku sen lähimmän letkun jos sitäkään, en tiedä sitte auttasko tuo paisuntasäiliönkorkin auki pito. Tosin tuo on varmaan tarkotettu 1.1L micraan joten saattaa olla hyvinkin alitehonen. Empä oikeen suosittele. Jos nyt oikeen ymmärsin, niin jos autoni palaa tuon takia vaikka siinä on palovakuutus niin se on mun vika ja korvauksia ei oo tiedossa? :shock:
Audi A4 2.8l quattro -96 S-line
-----------------------------
VW Golf GTI -01 Exclusive, Golf GTI -96
BMW 523i e39 -96, 328iM e36 coupe -97, 325iM e36 coupe -92, 535i e34 -89, 535i e28 -87
Subaru Impreza GT MY96, Legacy 2.5 GX AWD MY97
Ford Sierra Cosworth Sapphire -90
Mulla on sierrassa jonkun vanhan micran letkulämppäri. Oon laittanu sen suorilla kannen ja lämppärin kennon väliseen letkuun. Lämmitin on semmonen että se sammuu ku käy tarpeeks kuumana ja mun mielestä se ei muuta lämmitä ku sen lähimmän letkun jos sitäkään, en tiedä sitte auttasko tuo paisuntasäiliönkorkin auki pito. Tosin tuo on varmaan tarkotettu 1.1L micraan joten saattaa olla hyvinkin alitehonen. Empä oikeen suosittele. Jos nyt oikeen ymmärsin, niin jos autoni palaa tuon takia vaikka siinä on palovakuutus niin se on mun vika ja korvauksia ei oo tiedossa? :shock:
Vastaisuuden varalle vaikka viesti onkin jo tosi vanha...tässä asennuksessa lämmitin on pistetty termostaatin ja syylärin väliin. Ei oikein voi lämmittää lohkoa kuin ainoastaan sen jälkeen kun termostaatti aukeaa ja vesi siis kiertää jo muutenkin.
Comment