Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 320 imusarjan vaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • elliV
    Bimmer Rookie
    • Apr 2010
    • 41
    • Ylöjärvi

    e36 320 imusarjan vaihto

    Sopiiko 325 m50 koneen imusarja tuollaseen 320 m50 coupeen? Onko mitään hyötyä/järkeä?
  • atte.o
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2009
    • 894
    • haukipudas

    #2
    Sopii muttei ole mitään järkeä/hyötyä.
    E61 M-sport

    Comment

    • julli75
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2008
      • 302
      • lpr

      #3
      on siinä sen verran hyötyä et tehoja tulee vähän enemmin mut alakierroksien vääntö vähän häviää,oma mielipide että kannattaa jos meinaa tehdä koneelle muutakin.

      Comment

      • Freak
        BTCF Member
        • Apr 2003
        • 2558
        • .

        #4
        Originally posted by julli75 View Post
        on siinä sen verran hyötyä et tehoja tulee vähän enemmin mut alakierroksien vääntö vähän häviää,oma mielipide että kannattaa jos meinaa tehdä koneelle muutakin.
        Onko tämä vain puhdas mielipide vai onko sulla heittää jotain kovaa faktaa väitteesi tueksi?
        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

        Vanha Uuden liiton mies...

        Comment

        • biimerrrrville
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 297
          • Suomi

          #5
          muistaakseni alkupään 2.0 ja 2.5 sama imusarja mut myöhemmässä vuos mallissa 2.0 sarja muuttuu ahtaammaksi, siis m50 koneissa. m52 sit kaikissa ahas sarja johon saa tehoja vaihtamalla ton m50 koneen imusarjan, mut ne väännöt voi vähän hävitä.

          Comment

          • Freak
            BTCF Member
            • Apr 2003
            • 2558
            • .

            #6
            Originally posted by biimerrrrville View Post
            muistaakseni alkupään 2.0 ja 2.5 sama imusarja mut myöhemmässä vuos mallissa 2.0 sarja muuttuu ahtaammaksi, siis m50 koneissa. m52 sit kaikissa ahas sarja johon saa tehoja vaihtamalla ton m50 koneen imusarjan, mut ne väännöt voi vähän hävitä.
            Väärin.

            M50B20-moottoreissa on kaikissa sama imusarja. 325i:n M50B25-moottoreissa on kaikissa se isompi kanavainen imusarja. 525i:n M50B25-moottoreissa on alussa käytetty samaa isokanavaista imusarjaa, mutta 2/92 lähtien imusarja on ollut pienempikanavainen M50B20-moottoreissa käytetty. 525ix:ssä on käytetty valmistuksen alusta loppuun asti isompikanavaista sarjaa.

            Tuosta M52-sarjasta kannattaa muistaa se tosiasia, että kyseistä imusarjaa on käytetty siis myös E36 320i:n M52B20-moottoreissa, jollaisilla ajettiin ennen vuosituhannen vaihdetta Suomessa menestyksekkästi Sport2000-sarjaa. Sarjan säännöt olivat melko tiukat ja sallivat vain vähän N-ryhmän tasoa kovemman viritysasteen. Autoissa oli siis käytettävä alkuperäistä imusarjaa. Silti mm. Bemarin koneista saatiin ulos yli 200 hevosvoimaa. Sen aikaiset jutut puhuivat jopa noin 230 hevosvoimasta.

            Eli M50B20-moottoriin tuskin tulee ilmaisia hevosvoimia vaihtamalla siihen M50B25-imusarjaa ottaen lisäksi huomioon sellaisen seikan, että B25-imusarjassa on kanavat suuremmat kuin B20-imusarjassa, eivätkä virtauset ainakaan parane ilman kannen kanavien oikeaoppista työstämistä. Itse en ainakaan usko apua olevan, ennen kuin näen mitattua faktaa asiasta.
            Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

            Vanha Uuden liiton mies...

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎