Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinvaihto 2,5:stä 2,8:ksaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bolsevik
    Bimmer Rookie
    • Dec 2010
    • 31
    • Kajaani

    Moottorinvaihto 2,5:stä 2,8:ksaan

    Eli M52B25 (96) tilalle ois tarkotus saada vastaavanlainen M52B28 moottori niin mitä tässä tarttee muuta vaihtaa ? käykö esim moottorinohjausyksikkö vai pitääkö vaihtaa? Tai jos laittaa uudemman tuplavanoksella olevan, miten iso homma siinä? Onko kukaan suorittanu tämmösiä toimenpiteitä
    Last edited by bolsevik; 11-09-2012, 19:52.
  • biimerrrrville
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 294
    • Suomi

    #2
    Originally posted by bolsevik View Post
    Eli M52B25 (96) tilalle ois tarkotus saada vastaavanlainen M52B28 moottori niin mitä tässä tarttee muuta vaihtaa ? käykö esim moottorinohjausyksikkö vai pitääkö vaihtaa? Tai jos laittaa uudemman tuplavanoksella olevan, miten iso homma siinä? Onko kukaan suorittanu tämmösiä toimenpiteitä
    mulla on single vanos m52 toteutettu m50 2.0 siemensin ohjausyksiköllä ja apulaitteilla. tolla satsilla saat m52 vörkkii ilman modauksia. jos boschin motronicilla yrität nii menee vaikeeks ku joudut imunokka akselii ja dampperii vaihtaa. m52 omal siemensin sähköil menee kans vaikeeks ku käynnistyksen esto ja jtn muutakin.

    Comment

    • Cell
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 7037
      • Uusikaupunki

      #3
      Kyllä se helpoiten vaan menee sillä että laitat sinne B28 boksin ja synkkaat testerillä ajoneston, mekaanisesti bolt-on.

      Tuplavanos on aikalailla isompi homma eikä onnistu jos ei osaamista ole reilummin.
      325i -08
      i3 REx -17
      M5 -98 Imolarot
      535i -90 N/A project (maatumassa)

      Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Originally posted by Cell View Post
        Kyllä se helpoiten vaan menee sillä että laitat sinne B28 boksin ja synkkaat testerillä ajoneston, mekaanisesti bolt-on.

        Tuplavanos on aikalailla isompi homma eikä onnistu jos ei osaamista ole reilummin.
        Korimallistahan tässä ei puhuta..E36:ssa käynnistyy ilman synkkauksiakin.. E39 lienee synkki paikallaan.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Cell
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 7037
          • Uusikaupunki

          #5
          Originally posted by Janzki View Post
          Korimallistahan tässä ei puhuta..E36:ssa käynnistyy ilman synkkauksiakin.. E39 lienee synkki paikallaan.
          Sama ajonesto M52 koneessa on E39:ssä ja E36:ssa.
          325i -08
          i3 REx -17
          M5 -98 Imolarot
          535i -90 N/A project (maatumassa)

          Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

          Comment

          • intfreak
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 2966
            • Uusikaupunni

            #6
            Originally posted by Janzki View Post
            Korimallistahan tässä ei puhuta..E36:ssa käynnistyy ilman synkkauksiakin.. E39 lienee synkki paikallaan.
            Kokemuspohjalta?
            1/95 alkaen e36:ssa on EWS2 jossa on ISN koodi. Ihmettelisin jos ei muka tarvis synkata
            N62 Money Spender Club

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Originally posted by Cell View Post
              Sama ajonesto M52 koneessa on E39:ssä ja E36:ssa.
              Ei tunnu toimivan samalla tyylillä..
              Originally posted by intfreak View Post
              Kokemuspohjalta?
              1/95 alkaen e36:ssa on EWS2 jossa on ISN koodi. Ihmettelisin jos ei muka tarvis synkata
              Kyllä..Tällainen ollut jossa kone kävi iloisesti vaikka ajonesto ei ollu synkattu..Vm 98 kottero oli..
              Vastaava ollut myös M43 koneella olleessa -98 E36:ssa..

              E39:ssä onkin sitten joutunut synkin tekeen.
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • Pazi88
                Moderator
                • Jan 2007
                • 11037
                • Oulu

                #8
                Originally posted by Cell View Post
                Kyllä se helpoiten vaan menee sillä että laitat sinne B28 boksin ja synkkaat testerillä ajoneston, mekaanisesti bolt-on.

                Tuplavanos on aikalailla isompi homma eikä onnistu jos ei osaamista ole reilummin.
                Niin ja ottamalla purkuvehkeestä ews boksin ja avainsirun niin homma on pelkästään bolt-on. Synkkaus onnistuu DIS:llä jossa on suoraan sync DME-EWS kohta codingin alla.

                Enkä kyllä ihan äkkiseltään että ilman synkkailuja onnistuis, ellei sit jotain patentteja ole tehty.

                Mut sama boksi pitäs olla kaikissa m52 koneisissa: realoem Kartat sit eroaa.

                Instagram, YouTube kanava
                ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #9
                  Originally posted by Pazi88 View Post
                  Niin ja ottamalla purkuvehkeestä ews boksin ja avainsirun niin homma on pelkästään bolt-on. Synkkaus onnistuu DIS:llä jossa on suoraan sync DME-EWS kohta codingin alla.

                  Enkä kyllä ihan äkkiseltään että ilman synkkailuja onnistuis, ellei sit jotain patentteja ole tehty.

                  Mut sama boksi pitäs olla kaikissa m52 koneisissa: realoem Kartat sit eroaa.
                  Tuo mustattu lienee osoitettu minulle, korostan kone heitetty paikalleen DME:n kera, avaimesta käymään ilman synkkejä

                  "Patenttihan" hommaan muistaakseni on suhteellisen helppo, yksi johto poikki ja muistin mukaan siihen +12v niin käyntiinlähtö lupa on aina..
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • Cell
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jun 2004
                    • 7037
                    • Uusikaupunki

                    #10
                    Originally posted by Janzki View Post
                    "Patenttihan" hommaan muistaakseni on suhteellisen helppo, yksi johto poikki ja muistin mukaan siihen +12v niin käyntiinlähtö lupa on aina..
                    Ei onnistu EWS2:ssa joka löytyy M52-moottoreista.
                    325i -08
                    i3 REx -17
                    M5 -98 Imolarot
                    535i -90 N/A project (maatumassa)

                    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                    Comment

                    • Janzki
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2005
                      • 4947
                      • Lohja

                      #11
                      Originally posted by Cell View Post
                      Ei onnistu EWS2:ssa joka löytyy M52-moottoreista.
                      Noh, kun en jaksa väitellä..Mutta hyvin nuo pelit on jo monta vuotta käyny.
                      Edit: niin tosiaan tarviihan siinä ews:n "oma" avain olla..Mutta DME saa olla kyllä ihan mitä vaan
                      Last edited by Janzki; 12-09-2012, 22:39.
                      Sähköposti.
                      IG: janzki_

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #12
                        Originally posted by Cell View Post
                        Kyllä se helpoiten vaan menee sillä että laitat sinne B28 boksin ja synkkaat testerillä ajoneston, mekaanisesti bolt-on.

                        Tuplavanos on aikalailla isompi homma eikä onnistu jos ei osaamista ole reilummin.
                        Onko siis näin? Eli jos autoon on vaihettu nyt m52b23 -> m52b28 ja tuo 2.8 ecu niin saako tuon synkattua softalla auton alkuperäisen ews2 purkin kans?
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • swox
                          BTCF Member
                          • Apr 2005
                          • 707
                          • Kokkola

                          #13
                          Yllä olevaan kysymykseen haluaisin myös vastauksen.

                          Myös sellainen asia askaruttaa että jos auto johon tekniikka laitetaan niin siittä löytyy luistonesto ja purettavasta ei.
                          Luonnollisesti mo. purkki otetaan purkuautosta mutta saako tähän "uuteen" tekniikkaan pelittään luostonestoa?

                          Mitä eroja muuten M52B25 ja B28 välillä on?
                          Bmw E46 325ti, VW Passat Highline -12
                          Ex: E46 320i -04, E34 520i -95, E39 525i -02, 2x E39 523i M-Sport -00 E39 523ia -98, E36 323ti -98, E34 518i -95, 3x E36 325i, E30 318is -90, E34 525i -92, Audi UrS4, E30 325i Sedan, E36 318ti, MB w212 220cdi amg-look -11, Toyota Corolla T-Sport -03, Mini Cooper -04, Volvo S60 2.4T AWD, RS Octavia,
                          E39 530iaT -01, E46 320i M-Sport II -03, E36 M3 -93
                          -Official member of BTCF-Sauna team-
                          : orava: connection
                          -Kokkola connection-

                          Comment

                          • Arde92
                            BTCF Member
                            • Aug 2010
                            • 1328
                            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                            #14
                            Originally posted by swox View Post
                            Yllä olevaan kysymykseen haluaisin myös vastauksen.

                            Myös sellainen asia askaruttaa että jos auto johon tekniikka laitetaan niin siittä löytyy luistonesto ja purettavasta ei.
                            Luonnollisesti mo. purkki otetaan purkuautosta mutta saako tähän "uuteen" tekniikkaan pelittään luostonestoa?

                            Mitä eroja muuten M52B25 ja B28 välillä on?
                            olikohan et suuttimet ja isku on eri?:think ja tietenki ohjelma. sitte putkisto tietenki on erinlainen
                            E39 M5 Titansilber<------
                            F11 530D Spacegray
                            E36 323i M-sport Med Hölsteri
                            Ex :E61 525D Lci Carboni
                            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11037
                              • Oulu

                              #15
                              Originally posted by Arde92 View Post
                              olikohan et suuttimet ja isku on eri?:think ja tietenki ohjelma. sitte putkisto tietenki on erinlainen
                              Nuopa ne taitaa olla erot (luonnollisesti männät yms. on kans erit), mutta realoemista voi helposti vertailla.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎