Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorinvaihto 2,5:stä 2,8:ksaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #16
    Mulla on E36 323ti:ssä ainoastaan kone vaihdettu 2,8-litraiseksi, eli ohjainlaitteet on kaikki auton alkuperäiset. 2,8-litraisen suuttimet tuli tietty koneen mukana, niin ne on siellä paikallaan. Hyvin toimii. Ei tule vikakoodeja laihasta seoksesta, eikä mistään muustakaan, vaikka kone on 3 desiä isompi. Itse en ainakaan ihmettelisi noiden ohjainlaitteiden kanssa pätkääkään, jos isompi kone kiinnostaa. Kone paikalleen vaan ja kaasu pohjaan. Itsellä oli koneen vaihto edessä joka tapauksessa, koska alkuperäisestä koneesta oli 4-sylinterin mäntä sulanut, niin vaihdoin sitten saman tien pykälää isompaan.


    Comment

    • Ardi00
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2011
      • 1518
      • Spain/Valencia

      #17
      mitenkäs jos tehdään toisinpäin eli m52b28->m50b25? eriavaisuudet? mista saisi x20 pistokkeen pinnijärjestyksen, eli kyseessä kuskin puolen iso pistoke. tarvitsisi molempien koneiden x20 pistokkeiden pinnit tietää. saisiko joku tästä jaettua tiedon. joo joo on sähkökaaviot yms mutta en itse ole vielä täsmäävää pinnijärjestystä löyyänyt.

      eikös x69 pistokkeessa eli x20 vieressä olevassa kulje asc? ja joku automatic trasmission module?? vaikka auto onkin manuaali
      e36 Fijigrün 328i
      e46 Stalhgrau 325ci

      Comment

      • bolsevik
        Bimmer Rookie
        • Dec 2010
        • 31
        • Kajaani

        #18
        jaahas täällä tappelut käynnissä.. nyt ois koneen vaihto ajankohtasta ja konekin hommattuna jo, tuollon ku oon kyselly siihen ei sitte ollu vaan aikaa vaikka mieli teki ja joo kyseessä on e36 vm 96. Luistonestohommelit kiinnostas minuakin tietää kun multa se löytyy mutten tiedä onko autossa josta kone on, ollut luistonestoa. Ja oma kone tosiaan on m52b25 ja nyt siis tulossa m52b28. Liekköhän siinä sitten pääsee pelkän moottorin ja moottorinohjauksen vaihdolla ? Entä sitte ilmamassa mittari, kaasuläppä jne..? onko niissä eroa? Entäs onko kellään tietoa siitä ku joskus ois tarkotus myös koittaa m50b25 imusarjaa, mitä muutoksia tämä vaatii?

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11037
          • Oulu

          #19
          Originally posted by Pazi88 View Post
          ... mutta realoemista voi helposti vertailla.
          Luistonesto kai on ihan oma systeeminsä, niin siihen tuskin moottorinvaihto vaikuttaa. Jos vaihtaa moottorinohjauksen, niin varmistaa että se on vielä luistonestollisesta, jos niissä sattuu olemaan jotain eroa.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • bolsevik
            Bimmer Rookie
            • Dec 2010
            • 31
            • Kajaani

            #20
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Luistonesto kai on ihan oma systeeminsä, niin siihen tuskin moottorinvaihto vaikuttaa. Jos vaihtaa moottorinohjauksen, niin varmistaa että se on vielä luistonestollisesta, jos niissä sattuu olemaan jotain eroa.
            Jep, näin minäkin ajattelin. Moottorinohjaus varmaan vaan on pakko vaihtaa olipa luistonestollisesta tai ei, jos haluaa saada sen 2,8 toimimaan :think ? En usko että toimii 2,5 ohjauksella kuten pitää..

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11037
              • Oulu

              #21
              Kyllä se jollaintapaa sillä 2,5 boksillakin pelaa. Voi ainakin varmistaa että kaikki on muuten ok.

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎