e36 M3 3.2 öljynpaine startatessa (suodatinjalka?)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Harrison
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1523
    • Iisalmi

    e36 M3 3.2 öljynpaine startatessa (suodatinjalka?)

    Tämmösessä -97 ämmässä öljynpaine valo palaa 2-3sec vielä starttauksen jälkeen, kun auto seissyt pitempaan kuin 1h. "Kuulee" käynnistäessä että öljynpaine nousee hissukseen ja ylimääräiset äänet häviää.
    Muuten valo ei vilkuttele tai tee omia häröjä.

    Oliko näissä suodatinjalassa ongelmia? Näyttäs olevan ainakin sama jalka S50 3.0 ja 3.2.

    Lohkonkyljestä löytyy myös tämmöinen venttiili (nr:3) öljynpaineen pidolle. Pitääkö tämä kanssa öljyt koneen yläosassa etteivät valu takas öljypohjaan?

    Öljypumpussa tuskin on vikaa, kun heti sammutuksen jälkeen starttaa, ni valo häviää suoraan akun merkkivalon jälkeen.

    Verrattiin minun S54 (myös sama jalka, sama venttiili ja ö.pumppu) ja siinä valo häviää suoraan akun merkki valon jälkeen.
    Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
    Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
    Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

    Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

    Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

    EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i
  • Kannaksenhanu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 168
    • Klaukkala

    #2
    Kyllä tuo venttiili on yksisuuntainen joten tarkoitus on pitää tavara siellä missä pitääkin.
    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

    Comment

    • j.laitine
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 282
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Harrison View Post
      Tämmösessä -97 ämmässä öljynpaine valo palaa 2-3sec vielä starttauksen jälkeen, kun auto seissyt pitempaan kuin 1h. "Kuulee" käynnistäessä että öljynpaine nousee hissukseen ja ylimääräiset äänet häviää.
      Muuten valo ei vilkuttele tai tee omia häröjä.

      Oliko näissä suodatinjalassa ongelmia? Näyttäs olevan ainakin sama jalka S50 3.0 ja 3.2.

      Lohkonkyljestä löytyy myös tämmöinen venttiili (nr:3) öljynpaineen pidolle. Pitääkö tämä kanssa öljyt koneen yläosassa etteivät valu takas öljypohjaan?

      Öljypumpussa tuskin on vikaa, kun heti sammutuksen jälkeen starttaa, ni valo häviää suoraan akun merkkivalon jälkeen.

      Verrattiin minun S54 (myös sama jalka, sama venttiili ja ö.pumppu) ja siinä valo häviää suoraan akun merkki valon jälkeen.
      Itse ainakin tavannut jo kahteen suodatin jalkaan, mistä on ollut se "takaisku" venttiili paskana sieltä suodattimen alta.. Mutta sen palkan takaiskun kyllä pysty vaihtamaan sinne vaikkei sitä erikseen saa ostettuakaan.. Esim e36 325.sen jalassa on samanlainen se takaisku..
      Audi s4 b5
      e21 323 (Ikuisuus rojekti)
      M3 3.0 Cabriolet (Air ride) s54b32 sc


      Ex:BMW e36 M-sport cabriolet, e36 328 M-sport touring, e30 325 (2,7) touring, e34 525tds touring, e30 316 coupe, e30 325 coupe,

      Comment

      • Harrison
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2004
        • 1523
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by j.laitine View Post
        Itse ainakin tavannut jo kahteen suodatin jalkaan, mistä on ollut se "takaisku" venttiili paskana sieltä suodattimen alta.. Mutta sen palkan takaiskun kyllä pysty vaihtamaan sinne vaikkei sitä erikseen saa ostettuakaan.. Esim e36 325.sen jalassa on samanlainen se takaisku..
        S-moottorin suodatin jalassa suodattimen alla on kaks takaisku/vastaventtiiliä. Toinen toiseen suuntaan ja toinen taas toiseen.
        Mutta onko nyt jalan juuressa (lähellä lohkoa) joku takaisku venttiili vielä?

        Originally posted by Kannaksenhanu View Post
        Kyllä tuo venttiili on yksisuuntainen joten tarkoitus on pitää tavara siellä missä pitääkin.
        Kysymys olikin että missä se sen pitää?
        Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
        Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
        Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

        Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

        Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

        EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

        Comment

        • Harrison
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2004
          • 1523
          • Iisalmi

          #5
          Upataas, oisko kellään hajua?
          Koodaukset ja vikadiagnostiikkaa E,F ja G-sarjalaiset,
          Koodaukset/moduulien vaihdot(Uudet/käytetyt), Retrofit ohjelmoinnit, Softa Päivitykset, navi combox vakkari kartat yms päivitykset.
          Soita tai WA: O 4 O-6844911 / Harri / Iisalmi / 15v kokemuksella

          Official Vonkaus & Styrlh Club Iisalmi

          Tallissa:G20 330e M-sport + F34 GT

          EX:t:G30 530e,F30,F32,F33 M-sport,F11 520d,e70 X5,E87,e92 M3,e46 M3 Cabi,2x e93 335i,2x e92 325i,2x e60,e46 328Ci,e46 352Ci,2x e39+M5, M3+3x e36,E30 325i

          Comment

          • toppa1
            Newbiemmer
            • Sep 2006
            • 6

            #6
            Tuo venttiili nro. 3 on mielestäni mäntien öljyruiskuille kun öljynpaine kohoaa tarpeeksi isoksi kierroksilla jousikuormitteinen venttiili avautuu ja päästää öljyn männille.
            Öljy valon pitkään palamiseen vois johtua että suodatin pääsee tyhjenemään ?

            Comment

            Working...
            X