Announcement

Collapse
No announcement yet.

Lämmitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tivolitäti
    Bimmer Rookie
    • Oct 2012
    • 42
    • Kotka

    Lämmitys

    Täällä onkin monella samankaltaisia ongelmia, mutta päätin silti laittaa oman aiheen. Elikkä autona bmw 320 vm 95. Lämmitys siis ei pelaa. Moottorinlämmöt nousee puoleenväliin niinkuin pitääkin, mutta lämmintä ilmaa ei tule ollenkaan. Termostaatti sekä vastus vasta vaihdettu.. Ainakin paisuntasäiliön korkki hieman huono, että kun syylärin letkuja puristelee niin sieltä päästää ilmaa.. Ei nuo letkut jäykät/kovat ole, mutta kuumat kyllä ja täytyy nestekin kiertää kun ei keitä.Joten ehkä vesipumpun voi sulkea pois?? Vesiventtiilit tai ilmaus kenties?? Tai jumittunut piiri mistä lämpöä säädetään? Neuvot olis tarpeen.
  • 525TurboIC
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 663
    • Pomarkku

    #2
    Ilmaa järjestelmässä... Korkki kuntoon koska vetäisee sieltä ilmaa järjestelmään aina ku puristaa ja löysää letkua.
    Last edited by 525TurboIC; 21-10-2012, 22:19.

    Comment

    • Tivolitäti
      Bimmer Rookie
      • Oct 2012
      • 42
      • Kotka

      #3
      Okei ja tän pikkusen asian takia ei sitten lämpöä tule. Myös se ilmausruuviko siinä heti korkin vieressä. Oli ainakin ihan paskana. Kanta lähti irti ja se ruuvin kierteen osa vain siellä kiinni. Saakohan niitäkin mistä?

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by Tivolitäti View Post
        Saakohan niitäkin mistä?
        Merkkiliikkeestähän niitä taitaa nopeiten saada, ainakin minun asuinpaikallani niitä pidetään hyllyssä.
        Olli.

        Comment

        • Tivolitäti
          Bimmer Rookie
          • Oct 2012
          • 42
          • Kotka

          #5
          Okei selvä. Nyt jos sen korkin vaihdan niin ilmaus pitäisi tietysti kanssa tehä? Voisko nopeat ohjeet kertoa?

          Comment

          • peckys
            Newbiemmer
            • Apr 2007
            • 27
            • 08

            #6
            Joo ei tuu lämmintä jos eii tiivis järjestelmä, eli korkki ja ruuvi ainakin heti vaihtoon.
            Täältä foorumilta löytyy hyvät ohjeet ilmaukseen kun käytät hakua. niitä letkuja saa sitten oikeasti puristella käsi kipeänä aika pitkään että saa kaiken ilman lämppärin kennostakin asti pois.
            Last edited by peckys; 22-10-2012, 08:20.

            Comment

            • Tivolitäti
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 42
              • Kotka

              #7
              TJoo tuosta pullotekniikasta jo luinkin, mutta pitääkö edelliset nesteet tyhjentää ja uudet tilalle vai ihan vain entisten sekaan?

              Comment

              • fRONik-_-
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 684
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by Tivolitäti View Post
                TJoo tuosta pullotekniikasta jo luinkin, mutta pitääkö edelliset nesteet tyhjentää ja uudet tilalle vai ihan vain entisten sekaan?
                Pääasia että laitat saman värista!
                Nykyiset.
                Harraste:
                BMW E30 325i -88 700Hv
                Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                Ex.
                Volkswagen Golf 1.8 -9
                2
                Volkswagen Vento 1.8 -92
                BMW E36 316i -92
                BMW E36 320i -91

                BMW E36 320 -92
                BMW E36 318is M-Sport -95
                BMW E36 323i -99
                BMW E90 330D -07 M-Sport
                BMW E36 325i -92 "M3"

                Comment

                • Tivolitäti
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2012
                  • 42
                  • Kotka

                  #9
                  Okei nojoo laitan sinne vanhojen sekaan sitten kun edellinen omistaja on ne muutenkin äskettäin vaihtanut.. Pistän nyt korkin ja ilmauruuvin tilaukseen. Miksi muuten bemareissa ilmaus pitää tehdä keula perää korkeammalla?

                  Comment

                  • fRONik-_-
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2010
                    • 684
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by Tivolitäti View Post
                    Okei nojoo laitan sinne vanhojen sekaan sitten kun edellinen omistaja on ne muutenkin äskettäin vaihtanut.. Pistän nyt korkin ja ilmauruuvin tilaukseen. Miksi muuten bemareissa ilmaus pitää tehdä keula perää korkeammalla?
                    Että kennosta tulis ilmat helpommin pois.
                    Nykyiset.
                    Harraste:
                    BMW E30 325i -88 700Hv
                    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

                    Ex.
                    Volkswagen Golf 1.8 -9
                    2
                    Volkswagen Vento 1.8 -92
                    BMW E36 316i -92
                    BMW E36 320i -91

                    BMW E36 320 -92
                    BMW E36 318is M-Sport -95
                    BMW E36 323i -99
                    BMW E90 330D -07 M-Sport
                    BMW E36 325i -92 "M3"

                    Comment

                    • Tivolitäti
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2012
                      • 42
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by fRONik-_- View Post
                      Että kennosta tulis ilmat helpommin pois.
                      Okei selvä homma

                      Comment

                      • Tivolitäti
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2012
                        • 42
                        • Kotka

                        #12
                        Onko tuolla korkilla väliä, että onko se 1.6 bar vai 2bar korkki?

                        Comment

                        • 525TurboIC
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 663
                          • Pomarkku

                          #13
                          Mieluummin 1,6 niin pysyy lämppärikennon pääty ehjänä... Vaikka en tiedä meneekö niitä näistä malleista.

                          Comment

                          • Tivolitäti
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2012
                            • 42
                            • Kotka

                            #14
                            Okei no täytyy se 1,6 ostaa sitten. Ois tarkotus koht alkaa ilmaamaankun nyt saa sen ilmausruuvin ja korkin hommattua.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎