Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kansipahvi pettänyt? Rahaa tarjolla!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tatu S.
    BTCF Member
    • Jul 2013
    • 77
    • Lahti/Sastamala

    #31
    Originally posted by Make H. View Post
    Ite tullu silleen nuo täytettyä että ilmausruuvi kokonaan irti pois (ei siis vain löysälle!) ja kaatanu niin hitaasti nesteet koneeseen ku on pystyny/jaksanu...paisari täyteen ja auto käyntiin, siitä sit niin kauan käytelly ku tulee ilmaa ilmausruuvin reiästä ja samalla täytelly paisaria. Joku astia tietenki alle mihi nesteet valuu ja jos mahollista niin auton keulaa vähä koholle...kerrasta aina ilmaantunu...Talvella tulee putkesta kylmällä paljo vesihöyryä että ei siitä nyt heti kannata hätääntyä. Tsekkaa ettei vuotoja ja uudestaan ilmaus kunnolla...
    Jjoo tossa soittelin Rinta-Jouppiin ja siellä oli diagnoosina imusarjan takaa ylävesiletku halki. Laittavat huollossa nesteet ja uuden letkun ja ilmaavat sen niin ompahan ainakin ditten huoltamon vastuulla jos ei ilmaannu, 250 euroo nyhtävät tuosta operaatiosta mutta katsotaan nyt jos se kansi ei olis vielä mennyttä.
    e60 530d M57N2, -05
    Ex:
    e36 320i M50B20, -92
    e36 320i M52B20, -93

    Comment

    • Mikkeri
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2011
      • 805
      • Suomi

      #32
      Originally posted by Tatu S. View Post
      Jjoo tossa soittelin Rinta-Jouppiin ja siellä oli diagnoosina imusarjan takaa ylävesiletku halki. Laittavat huollossa nesteet ja uuden letkun ja ilmaavat sen niin ompahan ainakin ditten huoltamon vastuulla jos ei ilmaannu, 250 euroo nyhtävät tuosta operaatiosta mutta katsotaan nyt jos se kansi ei olis vielä mennyttä.

      Ne rahat meni sitten rintajouopille.
      Letkun vaihto sekä nesteiden täyttö, 250€... Laita ens kerralla yv. Voin tulla vähän kauemmaksikin yhden osan vaihtamaan noilla liksoilla.
      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
      TDS osaa.

      Comment

      • Tatu S.
        BTCF Member
        • Jul 2013
        • 77
        • Lahti/Sastamala

        #33
        Originally posted by Mikkeri View Post
        Ne rahat meni sitten rintajouopille.
        Letkun vaihto sekä nesteiden täyttö, 250€... Laita ens kerralla yv. Voin tulla vähän kauemmaksikin yhden osan vaihtamaan noilla liksoilla.
        Itehän oisin ton homman hoidellut niillä Hemin ohjeilla uudestaan mutta autoo nyt ei tossa kunnossa saa 100 kilsan päähän kotitalliin korjattavaks ja lisäks kun ite oon tosiaan intissä niin ei oo oikein mahiksia sitä korjailla. Jos ja luultavasti kun tulee taas ongelmaa niin katsotaan sitä yv:tä sitten.
        e60 530d M57N2, -05
        Ex:
        e36 320i M50B20, -92
        e36 320i M52B20, -93

        Comment

        • Blopoz
          Newbiemmer
          • Feb 2023
          • 1
          • LA

          #34
          Originally posted by Tatu S. View Post
          Pitkään on pitänyt bemuun vaihtaa jäähdytinnesteet ja vaihtaa termari plus pumppu plus syyläri ja viime vklp niin tuli tehtyä. Ilmausta en enempää tehnyt kuin sen mitä bmw ohjekirjakin sanoo eli itseilmauksen varaan jätin suurimmaksi osaksi. Ajelin noin 50km lenkkejä sitten pariin otteeseen ja annoin koneen jäähtyä, seurailin lämpöjä ja joka kerta kun kone kylmeni niin nesteet paisarissa pudonneet pohjalle ja sitä mukaa lisäilin. Mihinkään eivät nesteet missään vaiheessa kadonneet, ja yhteensä tuli noin puolitoista litraa lisättyä nesteitä viikon aikana. Pitkään on siis ollut ongelma lämpömittarin seilaamisessa, ikinä ei ole keskitason yli mennyt vaan on seilannut hitaasti kylmältä keskitasoon ajossa. Pysähdyksissä aina noussut käyntilämpötilaan. Tänään tuli tuossa ajeltua Porista Huittisiin päin pikatietä, sitten alkoi lämmöt laskea ja rupesi puhaltamaan kylmää vaikka kaikki tapit kuumalla. Auto alkoi pikkuhiljaa savuttaa, lämmöt oli mittarin mukaan ollut jo viisi minuuttia sinisellä ihan kylmimmässä päädyssä mutta yhtäkkiä pomppasikin keskitason yli ja parissa sekunnissa punaiselle. Pysäytin auton ja sammutin moottorin heti, jäähynesteitä ei enää kuin pohjallinen paisarissa ja konehuone märkänä vedestä. Imusarjan alta tuli helvetisti höyryä. Auto oli paikallaan 30min kunnes työnsin sen sivumpaan ja katsoin maahan, tippa öljyistä vettä oli maassa muttei yhtään enempää. Tässä vaiheessa piti kiireellä lähteä prikaatiin kaverin kyydillä ettei esitutkinta yllätä paskatuurista mosaa. Muuten odottaessani hän päätti pelata kasinolla ja teki todella vaikutuksen ja jopa tienasi rahaa, joten päivä ei varmasti ollut turha. Löysin luotettavan kasinon täältä https://ninjacasino.com/fi , joten jos sinäkin haluat pelata, tiedät missä se onnistuu. Ja palaan siihen, mitä sanoin aiemmin. Ei muuta kuin auto hinaukseen ja huomenna kuullaan mitä huoltamolta sanotaan, mutta täältä nyt kyselisin mitä mahtaa olla tiedossa näin jos itse alan korjata, ja mitäköhän on mennyt paskaksi. Ja tosiaan olis tervetullutta jos löytyisi avunantajia kautta neuvojia suht nopeesti.
          Minulla on nyt sama tarina, ja miten se päättyi?

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #35
            Kannattaapi tarkistella että paisarin korkki toimii. Se on BMW:n aivan ylisuunniteltu turhuus jota kiinalaiset eivät saa valmistettua oikein. Keväällä ostin Mahlen syylärin ja korkin. Korkin ilmaventtiili kasattu niin että jousi välissä. Laiton vanhan korkin ja tuli huomattua vasta kelien kylmettyä lämppärin toiminnasta että sekin on porsinut, tullut varmaan koko kesä ajettua kiehutusjäähdytyksellä. Motonetista uusi Topranin korkki, aivan identtinen noiden kahden edellisen kanssa. Sekin toimimaton, kasattu väärin eli painetiiviste näissä on prässätty kahdesta osasta ja prässäys ei ollut onnistunut vaan mennyt vinoon ja epätiiviiksi.

            Korkin toiminnasta riippuen jos järjestelmä ei paineistu niin joko vesipumpppu pumppaa suoraan paisarin syylärille menevän reiän kautta vedet mäkeen sangen nopeasti, tai sitten jos vuoto on paisarista niin nesteet säilyy mutta järjestelmä kiehuu normaalilämmöissä. Huomaa helposti lämmön loppuessa lämmityslaitteesta kun nestekierto sen kautta pysähtyy kiehumisen aiheuttaman ilmalukon takia.

            Niin ja sen korkin tiiveydenhän saa tarkastettua helposti kun puristelee syylärin letkuja korkki kiinni. Korkki imee ilmaa takaiskuventtiilinsä kautta ja järjestelmään saa pienen paineen. Jos suhisee eikä paineistu niin korkissa vikaa.
            Last edited by naukkis; 26-09-2023, 12:32.

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎