Suositelkaas jotain hyvää lukkoperää E36 325i bimmeriin? tällähetkellä perus kitkalukko eikä tästä ole oikein mitään iloa..
Mikä ongelma peruskitkalukon kanssa, eli miten ei ole "oikein mitään iloa" ? Onko varmistettu että siellä autossa on se lukkoperä ja että se toimii? Katukäytössä katurenkailla omien kokemusten mukaan ehjä lukko kyllä pitää aina.
Mikä ongelma peruskitkalukon kanssa, eli miten ei ole "oikein mitään iloa" ? Onko varmistettu että siellä autossa on se lukkoperä ja että se toimii? Katukäytössä katurenkailla omien kokemusten mukaan ehjä lukko kyllä pitää aina.
tarkoitus olisi saada parempi lukko että saisi esim mutkissa kummatkin pyörät sutimaan ei vain toista, tämänhetkinen kitkalukko tekee niin että toinen rengas vain sutii mutkassa..
tarkoitus olisi saada parempi lukko että saisi esim mutkissa kummatkin pyörät sutimaan ei vain toista, tämänhetkinen kitkalukko tekee niin että toinen rengas vain sutii mutkassa..
Jep, Bmw:n ehjä kitkalukko kyllä piirtää kahella aina, oli sitten kyseessä mutka, suora, tai ympyrä, keli sitten mitä vain lumen - kuivan väliltä.
Toki jos auton alusta samanlainen mitä naapurin jenkissä, niin eihän se varmasti sudi kuin toisella, koska toinen rengas on ilmas mutkaan kantatessa
Jep, Bmw:n ehjä kitkalukko kyllä piirtää kahella aina, oli sitten kyseessä mutka, suora, tai ympyrä, keli sitten mitä vain lumen - kuivan väliltä.
Toki jos auton alusta samanlainen mitä naapurin jenkissä, niin eihän se varmasti sudi kuin toisella, koska toinen rengas on ilmas mutkaan kantatessa
okei, pitääpä tossa talven aikana vielä ottaa irti tuo perä ja katsoa onko tässä sitten vika mutta ei kyllä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä tai kolahduksia perästä.. mutta kiitos tiedosta
okei, pitääpä tossa talven aikana vielä ottaa irti tuo perä ja katsoa onko tässä sitten vika mutta ei kyllä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä tai kolahduksia perästä.. mutta kiitos tiedosta
nosta koko perä ilmaan ja pyöritä toisenpuolen rengasta käsin, liikkuuko toisenpuolen rengas?
eikös jotenkin näin selviä toimiiko lukko tai onko sitä ylipäätään.. :think
okei, pitääpä tossa talven aikana vielä ottaa irti tuo perä ja katsoa onko tässä sitten vika mutta ei kyllä kuulu mitään ylimääräisiä ääniä tai kolahduksia perästä.. mutta kiitos tiedosta
Nostat toisen takarenkaan ilmaan ja kokeilet momenttiavaimella pyöränpultista paljon siellä on vastusta. Toimivasta kuumasta perästä mitataan ~70-80Nm momentti.
Kulunut lukkoperä on vain kulunut eikä pidä mitään ylimääräisiä ääniä.
Nostat toisen takarenkaan ilmaan ja kokeilet momenttiavaimella pyöränpultista paljon siellä on vastusta. Toimivasta kuumasta perästä mitataan ~70-80Nm momentti.
Kulunut lukkoperä on vain kulunut eikä pidä mitään ylimääräisiä ääniä.
Mahtaako Doni tietää, minkälainen hylsy käy E36 napaan? Omassa perässä olen alkanut epäillä joitain vanhenemisen merkkejä, kun ei ehkä pidä enää niin hyvin.
EDIT: Lukisi edes alkuperäisen postauksen kunnolla... Mittaus onnistuu pyörännavasta varmaan tarkiten, kun pyörittää renkaan niin, että pultti on ylöspäin ja momenttiavain ylöspäin ja vääntää?
Comment