Announcement

Collapse
No announcement yet.

318i automaattivaihteisto ongelma

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Scyber
    Bimmer Fanatic
    • May 2006
    • 686
    • Hyvinkää

    318i automaattivaihteisto ongelma

    Veli osti itselleen tänään 318i automaatin vm. 4/1991 sedan

    Koeajolla auto toimi ok eikä mitään outoja ääniä tms.
    Myös matkalla autokaupoilta kotiin 50km ei mitään ongelmaa.

    Sitten perillä hetken taajama-ajon jälkeen mittaristoon syttyi vaihdelaatikon merkkivalo (huutomerkki rattaan sisällä). Ilmeisesti heti sen jälkeen kun oli vaihtanut valitsimesta Sport moden päälle laatikkoon.

    Momentinmuunnin ei ilmeisesti vinkuile eikä auto vaihda vaihteita kolmosta isommalle. Myyjä vakuutti ettei tällaista ole tullut aiemmin.

    Huomenna vikakoodin lukuun mikäli kerkiää.

    Miten tuota kannattaisi lähteä tutkimaan? Mistä vaihdelaatikko käytettynä fiksuiten? Onko muilla kokemusta samanlaisesta ongelmasta niin että jokin muu osa kuin laatikko olisi sökö?

    Entä vaihdelaatikko, kelpaako mikä tahansa GM A4S270/310R aski vai pitääkö olla tasan sama osanumero?
    Last edited by Scyber; 18-11-2012, 20:43.
    Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
    www.napalmi.com

  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #2
    no ne vikakoodit ensin lukuun, sitten ajoa niin kauan kunnes se syttyy uudelleen niin saat tietää missä tilanteessa se syttyy. ei tollaisesta voi arvioida mitään kun normaali ajossa sport napin kytkemisen jälkeen syttyi valo, että onko askissa 2pakan kitkat loppu vai 3 pakan tiiviste rikki.. luistaako aski? paukuttaako vaihteita?

    kerrohan lisää kun olet nollannut koodin ja ränkinyt sitä sen aikaa, että se syttyy uudestaan. tai sitten se oli sattumakoodi, joka johtuu vaikka moottoriviasta/häiriöstä.

    Comment

    • Scyber
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 686
      • Hyvinkää

      #3
      Originally posted by esa`pentula View Post
      no ne vikakoodit ensin lukuun, sitten ajoa niin kauan kunnes se syttyy uudelleen niin saat tietää missä tilanteessa se syttyy. ei tollaisesta voi arvioida mitään kun normaali ajossa sport napin kytkemisen jälkeen syttyi valo, että onko askissa 2pakan kitkat loppu vai 3 pakan tiiviste rikki.. luistaako aski? paukuttaako vaihteita?

      kerrohan lisää kun olet nollannut koodin ja ränkinyt sitä sen aikaa, että se syttyy uudestaan. tai sitten se oli sattumakoodi, joka johtuu vaikka moottoriviasta/häiriöstä.
      Aski ei luista ainakaan enempiä. Ja ei paukuta vaihteita.

      Tänään neljältä vikakoodit lukuun ja toivottavasti viisaampi sen jälkeen.
      Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
      www.napalmi.com

      Comment

      • Scyber
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 686
        • Hyvinkää

        #4
        Veli kävi tänään nollaamassa vikakoodit. Vikakoodeja oli sähköihin viitaten eikä kyseisellä testerillä päässyt lukemaan laatikon vikakoodeja. Millä ne saisi testattua?

        Nollauksen jälkeen auto toimi taas mainiosti ja hetken ajon jälkeen jälleen vikavalo ilmestyi. Samoihin aikoihin huomas että ajovalot ja sisävalot alkoivat välkkymään vaihtelevasti kun vikavalo palaa.

        Seuraavaksi aletaan tutkimaan laturia / sähköjä löytyiskö vikaa niistä. Hetken parkissa olon jälkeen valo nollaantui ja syttyy taas hetken kuluttua ajaessa. Vaihdelaatikko vaihtaa mainiosti eikä mitään outoja ääniä tms. vinkunaa tai kolahteluja kuulu ennen vikavaloa.
        Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
        www.napalmi.com

        Comment

        • esa`pentula
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2009
          • 1390
          • Tampere

          #5
          useimmiten launchilla ja inpalla pääsee vaihteistoon, mikä testeri oli teidän käytössänne? missä tilanteessa se syttyy? yhtäkkiä kesken tasaisen normaalin ajon? vai kiihdytyksessä? kaupunkiajossa? oletko katsonut askiin meneviä johtoja? liitintä? johdot käristyny/hankautunut konetta vasten?

          ja millaisia vikakoodeja ne sähköihin liittyvät olivat?

          Comment

          • Scyber
            Bimmer Fanatic
            • May 2006
            • 686
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by esa`pentula View Post
            useimmiten launchilla ja inpalla pääsee vaihteistoon, mikä testeri oli teidän käytössänne? missä tilanteessa se syttyy? yhtäkkiä kesken tasaisen normaalin ajon? vai kiihdytyksessä? kaupunkiajossa? oletko katsonut askiin meneviä johtoja? liitintä? johdot käristyny/hankautunut konetta vasten?

            ja millaisia vikakoodeja ne sähköihin liittyvät olivat?
            Ilmeisesti vikakoodit oli moottori, mittaristo ja lambdaan liittyvät... Tahvo ku toi veli oli ni ei ottanu niitä sen paremmin ylös.

            Tutkitaan lauantaina maadotukset ja laturi että on kunnossa. Samalla vois kattoa noi johdot ettei oo päässy hankautuu ja ettei oo päässy vettä sinne e36 ecu boksiin, sekä tietty perus imuvuodot. Ja syttyy yleensä hetken ajon jälkeen ku moottori on lämmin. Korjaamopalvelu Ahokas Turussa lukas koodit, en tiedä mikä testeri niillä on. Ei päässy vaihdelaatikon koodeja katsomaan jostai syystä.
            Last edited by Scyber; 20-11-2012, 13:58.
            Napalmi Tietotekniikka Oy - Tietokonehuolto ja kauppa Hyvinkäällä
            www.napalmi.com

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎