Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tietoa: E36 compact

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • torx
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 383
    • Tuusula

    Tietoa: E36 compact

    Eli olisin ostamassa kyseistä autoa ja kaikki tieto mahdollisista viosta sekä muusta mikä olisi hyvä tietää niin tähän (moottori, voimansiirto...), kiitos.

    Kävin toki koeajolla ja ainut mitä huomasin oli hieman tärinää ratissa jarrutuksessa -> jarrulevyt kierot?

    Pientä nykymistä tietyssä kohtaa kaasua. aina samassa kohtaa hieman tuntu et meno loppu sitten taas mentiin.

    Perästä ei kuulunut mielestäni kolahduksia.. ehkä hieman murinaa. Vaikea sanoa kun joku tyynink pönttö pitää kovaa meteliä takana.

    Auto siis. Bmw e36 compact. 1999 316 (1.9i) M43B19 koneella. ajettu 165tkm.
    G30 530e m-sport -19.
    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
    -
    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.
  • jeps
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1986
    • Espoo

    #2
    Originally posted by torx
    Eli olisin ostamassa kyseistä autoa ja kaikki tieto mahdollisista viosta sekä muusta mikä olisi hyvä tietää niin tähän (moottori, voimansiirto...), kiitos.

    Kävin toki koeajolla ja ainut mitä huomasin oli hieman tärinää ratissa jarrutuksessa -> jarrulevyt kierot?

    Pientä nykymistä tietyssä kohtaa kaasua. aina samassa kohtaa hieman tuntu et meno loppu sitten taas mentiin.

    Perästä ei kuulunut mielestäni kolahduksia.. ehkä hieman murinaa. Vaikea sanoa kun joku tyynink pönttö pitää kovaa meteliä takana.

    Auto siis. Bmw e36 compact. 1999 316 (1.9i) M43B19 koneella. ajettu 165tkm.
    Samantien jos compactii ni sit 318ti ni kulkee vähän paremmin
    Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

    Comment

    • sheme
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 344
      • ESPOO/THAILAND

      #3
      Sorry, mut pakko kommentoida.... ainoo Compact minkä voi ostaa on tämänlainen.... eii herneitä....

      MB 300E
      Fiat Panda -isolohko:think

      EX - AUDI COUPE
      EX - 750iA E32
      EX - AUDI
      EX - MB 500 SEC (C140)
      EX - Mini Leyland -78
      EX - Mini -74
      EX - 540 E39
      EX - M3 E36
      EX - 528I E39
      EX - 518/535 E34

      Comment

      • torx
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 383
        • Tuusula

        #4
        Originally posted by sheme
        Sorry, mut pakko kommentoida.... ainoo Compact minkä voi ostaa on tämänlainen.... eii herneitä....

        http://www.mobile.de/SIDMZkNB7blQ.h6...1111146671538&
        Hieno. Ei toki herneitä. Etsin nyt lähinnä bensapihiä kulkinetta... mun hurjastelut on hurjasteltu aikoinaan. bmwllä toki.

        Ja jospa tuosta Compactista sais jonkin laisen loihdittua... noita koupeja on jo joka nurkassa niin siksi ei sitä. Meni suteen tai saveen.
        G30 530e m-sport -19.
        https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
        -
        Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

        Comment

        • antti79
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 2499
          • Littoinen

          #5
          Originally posted by torx
          Hieno. Ei toki herneitä. Etsin nyt lähinnä bensapihiä kulkinetta... mun hurjastelut on hurjasteltu aikoinaan. bmwllä toki.

          Ja jospa tuosta Compactista sais jonkin laisen loihdittua... noita koupeja on jo joka nurkassa niin siksi ei sitä. Meni suteen tai saveen.
          Compact on todella hieno peli! Ei siinä sen enempää vikaa ole kuin sedanissakaan. Osta pois vaan jos siltä tuntuu!
          sigpic
          Originally Posted by jari kihlman
          "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            #6
            Kaipaisin vielä kovasti itse ensimäisessä postauksessa oleviin kysymyksiin vastauksia. Tuosta koneestakin että oliskohan sillä vielä edessä monet kilometrit? suomi auto kyseessä ja huoltokirjakin oli.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • jeps
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1986
              • Espoo

              #7
              Originally posted by torx
              Kaipaisin vielä kovasti itse ensimäisessä postauksessa oleviin kysymyksiin vastauksia. Tuosta koneestakin että oliskohan sillä vielä edessä monet kilometrit? suomi auto kyseessä ja huoltokirjakin oli.
              Eiköhän sillä pitkälle rullata... ku eikö jakopääki oo tossa ketjulla? Ikinä tosta koneesta ei oo pahaa kuullu.. paitsi että on tehoton
              Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

              Comment

              • Juzmus
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 259
                • Turku - Åbo

                #8
                Ei pahaa sanottavaa Compactista eikä M43B19-koneesta. Ketjuhan siellä rallattaa jakopäässä, joten ei hätää. Etujarrut menee tosiaan kieroiksi ajan mittaan, mulla ihan samaa oiretta. MUTTA vaikka niitä tehoja ei haekaan niin silti suosittelen voimakkaasti 318ti:tä --> yleensä parempi varustelu, käytännössä sama kulutus ja olennaisesti enemmän potkua! 316 osto saattaa kaduttaa myöhemmin, kun haluaisi vielä pystyä ohituksiinkin motarinopeuksista.

                PS. saa tuon meikäläisenkin louskun pois ostaa sopuhintaan, jos kiinnostaa..

                Comment

                • Touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1310
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by Juzmus
                  Ei pahaa sanottavaa Compactista eikä M43B19-koneesta. Ketjuhan siellä rallattaa jakopäässä, joten ei hätää. Etujarrut menee tosiaan kieroiksi ajan mittaan, mulla ihan samaa oiretta. MUTTA vaikka niitä tehoja ei haekaan niin silti suosittelen voimakkaasti 318ti:tä --> yleensä parempi varustelu, käytännössä sama kulutus ja olennaisesti enemmän potkua! 316 osto saattaa kaduttaa myöhemmin, kun haluaisi vielä pystyä ohituksiinkin motarinopeuksista.

                  PS. saa tuon meikäläisenkin louskun pois ostaa sopuhintaan, jos kiinnostaa..
                  http://btcf.fi/showcar.php?id=2119
                  Vaimokkeelle katsellut jotain tuollaista mutta taitaa hinta tuossa kyseisessä olla vähän yli budjetin. Laita vaikka pm:ää ja eniten kiinnostaisi juuri tuo hinta.
                  Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                  Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                  Comment

                  • torx
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 383
                    • Tuusula

                    #10
                    Originally posted by Juzmus
                    Ei pahaa sanottavaa Compactista eikä M43B19-koneesta. Ketjuhan siellä rallattaa jakopäässä, joten ei hätää. Etujarrut menee tosiaan kieroiksi ajan mittaan, mulla ihan samaa oiretta. MUTTA vaikka niitä tehoja ei haekaan niin silti suosittelen voimakkaasti 318ti:tä --> yleensä parempi varustelu, käytännössä sama kulutus ja olennaisesti enemmän potkua! 316 osto saattaa kaduttaa myöhemmin, kun haluaisi vielä pystyä ohituksiinkin motarinopeuksista.

                    PS. saa tuon meikäläisenkin louskun pois ostaa sopuhintaan, jos kiinnostaa..
                    http://btcf.fi/showcar.php?id=2119
                    Jahas. Onkos toi 1.9 motti sitten aivan onneton. Itse joudun vuodessa motaria ajamaan ehkä 200km. Joten ehkä sen kestää

                    Onkos toi kone valvetronic? ja mitä se tarkoittaa. Jotain säätyviä venttiilejä jonkun mukaan vai mitäs?
                    G30 530e m-sport -19.
                    https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                    -
                    Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                    Comment

                    • villes
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 439
                      • Kirkkonummi

                      #11
                      Joo elikkä ite jättäisin kanssa ton 316 vaihtoehdon pois. mun faijalla on tollane 318ti (taitaa olla M44B19?) ja sillä oon ajanu aika paljon ja liikkuu jo huomattavasti paremmin ku 316, tosin vaatii kierroksia liikkuakseen mutta kuitenkin. Bensaa ei myöskään pala oikeastaan enempää kuin 316. Mitään ihmeellisiä vikoja ei ole ollut enkä ole mistään kuullut/lukenut että sellaisia olisi.
                      M-B C220CDI 4matic amg -13
                      ex.
                      bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

                      Comment

                      • Juzmus
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 259
                        • Turku - Åbo

                        #12
                        Originally posted by torx
                        Jahas. Onkos toi 1.9 motti sitten aivan onneton. Itse joudun vuodessa motaria ajamaan ehkä 200km. Joten ehkä sen kestää

                        Onkos toi kone valvetronic? ja mitä se tarkoittaa. Jotain säätyviä venttiilejä jonkun mukaan vai mitäs?
                        Ei ole näissä vuosimalleissa vielä Valvetronicia. 318ti:n motti on koodiltaan M44B19, 140hp@6000rpm ja 180nm@4300rpm vastaan M43B19 105hp@5300rpm ja 165nm@2500rpm. Tuo M44 on ainakin kierrosherkkä ja kohtuu sitkeäkin kone, helppo ajella matalilla kierroksillakin bensaa säästellen.

                        bmwe30touring: pistin privaa.

                        Comment

                        • torx
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 383
                          • Tuusula

                          #13
                          Mulla olisi vain tollanen tiedossa jo tuossa ja huomenna pitäisi tehdä kaupat jos meinaan tehdä... Käsitän nyt vastauksistanne että koneessa / autossa ei mitään ihmeelisiä tuolla km määrällä pitäisi olla.

                          Mikäs ton 1.9 koneen tehon on noin alhaiseksi saanut? 1.6 m40 taitaa olla jo enemän. Ihmeelisiä veijareita nuo insinöörit.
                          G30 530e m-sport -19.
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                          -
                          Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                          Comment

                          • Juzmus
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 259
                            • Turku - Åbo

                            #14
                            Tuskin siinä mitään isompaa riskiä on,, kunhan on hyvin huollettu yksilö ja tarkistaa itse etukäteen kaiken mikä tarkistettavissa on. Eli siitä vaan, mutta muista että minä ja muut varoitimme siitä nuhaisuudesta..

                            Comment

                            • Juppe
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2002
                              • 4541
                              • TURKU

                              #15
                              Osta vaan se 316. Ei tollanen iS mikään tykki oo vaikka siinä onkin vähän enemmän tehoa. iS:n Kone on vähän sellainen tasapaksu 16v japsikoneen peruskuva. Ei loista oikeen millään alueella mutta ihan ok kuitenkin. Urheilullista siitä ei saa tekemälläkään. Toi 1.9L m43 sentään vääntää todella mukavasti heti alakierroksilta alkaen. Ja kyllä sillä m43 koneellakin se kulkee mittarin mukaan ainakin 200 joten ei sillä nyt ihan jalkoihin jää. Luotettavia koneita molemmat. Compactista nyt ei muutenkaan ollut mitään pahaa sanottavaa. Voisin koska vaan ottaa sellasen uudestaan käyttöpeliksi.

                              Mulla oli 316 compact 1.6L koneella ja nyt on talviautona e30 318is. Voisin melkein mielummin ottaa sen m43 koneen ton m42:n tilalle.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎