Eihän se muuta tilannetta mihinkään. Laatikossa ei kierrä kuitenkaan öljy vaikka sitä öljypohjassa olisikin jos kone ei ole käynnissä.
Siksi juuri nuo ohjesäännöt hinaukseen.
Noniin eli kehtaa hinata varmaan about 15km nosturipaikalle joku päivä. Kokeilin alipainetesterillä miten noi venttiilit pitää niin 4,5,6 pyttyjen pakovenat näytti nollaa. Muissa oli arvot paremmat ku hyvät. Mutta mites sitten jos onkin pakoventtiilit sököt kolmesta pytystä niin miten se aiheuttaa reilun öljynkulutuksen ja savutuksen
Nyt on irroitettu kannesta kaikki venat ja pitäs hankkia uutta tavaraa kanteen. Venttiilejä tuskin tarvii vaihtaa jos ne saa hiomalla pitämään? Ohjurikumit ainakin tulee uudet ja sitte pahvi+pultit ja taso oikastaan samaan syssyyn. Sitte vielä vanokseen uudet o renkaat. Kannattaako tohon mitään muuta sitten enää laittaakaan? Ja jos joku laittas linkkiä mistä sais noita romppeita halvalla, opiskelijabudjetilla mennään Uskaltaako motonetistä ostaa noita?
Mittaa nyt ohjureiden välykset, itsellä ainakin oli kaikki pako-ohjurit väljät.
Ja mikä vika siellä nyt sitten oli? Ei ne venttiilit "vuoda" jollei siellä ole jotain selkeää vikaa.
No mitään vikaa ite en silmämääräsesti ainakaan erottanu :think Mutta sitä ei tiiä onko vika mulla silmissä Mites noi ohjurin väljyydet mitataan? Ja mikä muu voi aiheuttaa noiden pakoventtiilien pettämisen?
No kyllä moottorihommissa pitää heittokello olla, ei se riitä että välykset kattoo silmämääräisesti
Eli katsot heittokellolla paljonko venttiili liikkuu sivuttain kun nostat sitä hieman kolostaan ja mittaat lautasen reunasta.
Vie koneistamolle se kansi ja käske koeponnistaa sekä mitata ohjurien väljyys. Sit tarvittavat toimenpiteet noiden jälkeen. Et sinä mitenkään muuten tiedä sen kannen kuntoa ilman mittavehkeitä. Varsinkaan silmämääräisesti.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Tänään kerkesin tossa loppupäivästä kannen tasopinnan pyyhkästä ja jotain pientä näprätä. Pari kuvaakin otin niin mukavampi lueskella
Vielä palotilat pitäs putsata
Homma jatkuu ens viikolla imuvenojen irroituksella.
Kaveri sano tossa että kannataisi soodapuhaltaa noi palotilat ja kanavat :thinkHyötyyköhän siitä sitte loppujen lopuksi mitään? Ja venttiilit kokeilen hioa jos sais pitämään, mutta muuten sitte tulee uudet venat. Vois kai sitä käyttää kannen vielä siellä koneistamolla niin saavat koeponnistaa ja vilkasta ohjurien kunnon. Mitäs muuta kannattaisi vielä tehdä? Ja mistähän kannattaa tilata noi ohjurikumit, kannenpultit, kannentiivisteet ynm? Vai onko mätänetin osiin luottamista
Kyllä miekin ehdottaisin, että soodapuhallat ne. Omastani puhalsin järkyttävän karstaiset palotilat ja kanavat sillä Motonetin pienellä puhallusvehkeellä, ja tämmöistä jälkeä tuli:
ReWoN Motors- BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Noniin hommat jatkuu. Yläpään tiivistesarjan hain schmiedmannilta ja laitoin venat paikoilleen kanteen. Luin jostain tuolta netistä, että venttiilien pitävyyden voi kokeilla kaatamalla palotilat täyteen jarrunestettä. Noh 2. ja 4. sylinterin palotilasta vuosi pakoventtiilien kautta nesteet pihalle about 3h aikana. Voiko tälläiseen testiin luottaa vai pitäskö suosiolla roudata kansi jonnekki koneistamolle testattavaks... Ja se piti vielä kysyä että kannattaako tässä kannenirrotuksen yhteydessä tehdä/vaihtaa jotain muuta hilpettä esim jakopäähän tai vanokseen??
Vie koneistamolle se kansi ja käske koeponnistaa sekä mitata ohjurien väljyys. Sit tarvittavat toimenpiteet noiden jälkeen. Et sinä mitenkään muuten tiedä sen kannen kuntoa ilman mittavehkeitä. Varsinkaan silmämääräisesti.
lainaan tämän vielä uudestaan....
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Paljonko nappasit kannesta?M50 kannesta ei ainakaan voi ottaa 0,3mm enempää ellei laita paksumpaa pahvia.Tentulla kattelin omasta venttiilien tiiveydet.Ennen hiomista tuli hetkessä tentut läpi.Kannattas kyllä koeponnistuttaa se kansi jossain.Noi bimmerin pitkät kannet on herkkiä halkeemaan.En tiedä miten toi vanos toimii mut ihankun oisin kuullu et jollain ois ollu puristus ongelmia vanoksen takia
Olet siis itse oikaissut kannen ja hionut venttiilit?
Miten hioit venttiilit?
Seetit olisi hyvä ajaa jotta kosketuspinta lautaseen on taas kunnollinen.
Vie koneistamolle se kansi ja käske koeponnistaa sekä mitata ohjurien väljyys. Sit tarvittavat toimenpiteet noiden jälkeen. Et sinä mitenkään muuten tiedä sen kannen kuntoa ilman mittavehkeitä. Varsinkaan silmämääräisesti.
Jep näinhän se ois pitäny tehä jo aikoja sitten.... Noh turhaan sitä enää miettii, kun kansi on jo paikallaan. Sain kyllä jarrunesteet pysymään noissa palotiloissa nyt, kun läppäs vielä kerran ton 2. ja 4. palotilan pakoventtiilit.
Paljonko nappasit kannesta?M50 kannesta ei ainakaan voi ottaa 0,3mm enempää ellei laita paksumpaa pahvia.Tentulla kattelin omasta venttiilien tiiveydet.Ennen hiomista tuli hetkessä tentut läpi.Kannattas kyllä koeponnistuttaa se kansi jossain.Noi bimmerin pitkät kannet on herkkiä halkeemaan.En tiedä miten toi vanos toimii mut ihankun oisin kuullu et jollain ois ollu puristus ongelmia vanoksen takia
Kannesta ei kyllä paljoa lastua lähtenyt, sen verran vaan että tuli puhtaaks
Olet siis itse oikaissut kannen ja hionut venttiilit?
Miten hioit venttiilit?
Seetit olisi hyvä ajaa jotta kosketuspinta lautaseen on taas kunnollinen.
Istukat miralla ja sitten vielä läppäys päälle.
Sillon ku kansi oli vielä irrallaan, vilkasin noita sylinterin seinämiä niin siellä näky vielä hoonausjäljet :think Tuli mieleen onkohan edellinen omistaja sitten laittanu alakertaa uusiks vai onko säilyny noin hyvänä vaan? Kuitenkin 300tkm lasissa....
Comment