Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e36 320i , m50b20 koneella ei pääse päästöistä läpi??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fisu93
    Newbiemmer
    • Dec 2012
    • 13
    • vantaa

    bmw e36 320i , m50b20 koneella ei pääse päästöistä läpi??

    Oisko kellä mitää tietoo miksei pääse läpi ? tulpat on vaihettu tutkittu kaikki ilmaputket maffista imusarjalle kaikki ehjä, massamittaaarin vaihoin tänään ja mottorin tyhjä käynti tasottu hyvin paljon.käytin kuumana kävin polkee noin puoltuntii arvot laski vähän paremmaks muttei lähelekkä tarvittavaan arvoihin.
    Last edited by fisu93; 10-12-2012, 23:04.
  • pääpiru
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 29
    • Kaarina

    #2
    Tuo nyt riippuu ainakin omasta näkökulmasta että eikö mene läpi kierroksilla vai ns.tyhjäkäynnillä?Tietysti auttaisi kun kertoisit mitkä luvut siellä pomppaa liian korkeiksi?

    Comment

    • Juhan
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2009
      • 1345
      • Ks

      #3
      ootkos kahtonu tän? :P

      Comment

      • fisu93
        Newbiemmer
        • Dec 2012
        • 13
        • vantaa

        #4
        Originally posted by pääpiru View Post
        Tuo nyt riippuu ainakin omasta näkökulmasta että eikö mene läpi kierroksilla vai ns.tyhjäkäynnillä?Tietysti auttaisi kun kertoisit mitkä luvut siellä pomppaa liian korkeiksi?
        hc n.3.5 co n.500

        Comment

        • fisu93
          Newbiemmer
          • Dec 2012
          • 13
          • vantaa

          #5
          Originally posted by Juhan View Post
          joo avasin tolle kaikki ja löyty kaks haitariputkee halki ja muutamat reijät molemmissa vaihoin ne uudet . vaihoin myös venakopan tiivisteen ja ilmamassamittarin tnä , en tosiaa ehtiny kokeilla päästöjä. kuulostaa et ois sytytys vika, käy vaa 5 välillä sitku lisää kierroksii käy iha hyvin

          Comment

          • BreeZi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 2371
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by fisu93 View Post
            joo avasin tolle kaikki ja löyty kaks haitariputkee halki ja muutamat reijät molemmissa vaihoin ne uudet . vaihoin myös venakopan tiivisteen ja ilmamassamittarin tnä , en tosiaa ehtiny kokeilla päästöjä. kuulostaa et ois sytytys vika, käy vaa 5 välillä sitku lisää kierroksii käy iha hyvin
            Onko puolat vaihdettu ja luettu vikakoodeja?
            Last edited by BreeZi; 12-12-2012, 19:48. Reason: edit
            - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
            - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
            - E- ja F- sarjan avaimet.
            - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
            - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
            .

            Finmodi oy
            050-3063926
            [email protected]

            Comment

            • fisu93
              Newbiemmer
              • Dec 2012
              • 13
              • vantaa

              #7
              Originally posted by BreeZi View Post
              Onko puolat vaihdettu ja luettu vikakoodeja?
              joo tosta mallista ei pystyny tai ei ollu adapterii siihen puolat ei oo vaihettu. tnä kattelin lambda ja siihen tuli 2.6 oomii ja 0.48 voltti jännitettä kertooko mitä ???? kone käy rikkaalla tyhjä käynti riestailee pomppii välillä ja välillä käy tasasesti tnä taas koitin päästöt ja ei silti mene läpi.
              Last edited by fisu93; 13-12-2012, 18:02.

              Comment

              • 316bemi
                BTCF Member
                • Oct 2010
                • 216
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by fisu93 View Post
                joo tosta mallista ei pystyny tai ei ollu adapterii siihen puolat ei oo vaihettu. tnä kattelin lambda ja siihen tuli 2.6 oomii ja 0.48 voltti jännitettä kertooko mitä ???? kone käy rikkaalla tyhjä käynti riestailee pomppii välillä ja välillä käy tasasesti tnä taas koitin päästöt ja ei silti mene läpi.
                Lambdan pitäs antaa 0-1V jännitteitä(hakee jatkuvasti) tai jos uudempi vanos-mallin kone nii titania-lambda,joten hakee 0-5V väliä. Eli jos oot mitannu oikeiden piuhojen väliltä jännitteitä(kone käynnissä),nii lambda sökö.

                Comment

                • fisu93
                  Newbiemmer
                  • Dec 2012
                  • 13
                  • vantaa

                  #9
                  Originally posted by 316bemi View Post
                  Lambdan pitäs antaa 0-1V jännitteitä(hakee jatkuvasti) tai jos uudempi vanos-mallin kone nii titania-lambda,joten hakee 0-5V väliä. Eli jos oot mitannu oikeiden piuhojen väliltä jännitteitä(kone käynnissä),nii lambda sökö.
                  ei oo vanos kone ja katoin ohjeet autodatasta virrat päällä en oo koittanu kone käynissä ja uskon että katoin piuhat oikein. kiitos tiedosta . pitäskö ostaa uus lambda jos se on sökö nii konehan käy rikkaalla sillon ?!:think

                  Comment

                  • J-Beat
                    Aluevastaava
                    • Jun 2005
                    • 3059
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Meinasin jo heti alkuun sanoa, että sulla on lambda paskana mutta ajattelin antaa muiden päteä ensin. Uusi lambda paikalleen niin alkaa toimimaan. Jos sulla kerta on näitä alkupään m50 non-vanos e36sia niin kannattaa varautua siihen, että niitä lambdoja alkaa menemään jatkossakin. Asiasta lisää tietoa löytyy hakusanalla thermoshock. Näissä kamppeissa siis softavika joka pähkinänkuoressa; ohjelma ei ymmärrä että putkistossa voi olla kosteutta ja näin sitten säätää miten sattuu ja lambda kärsii. Joskus BMW vielä uudelleen ohjelmoi näitä uusiks mutta siitä on jo valovuosia.
                    Myydään:
                    Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                    K-S Connection
                    Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                    Comment

                    • BreeZi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2004
                      • 2371
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Originally posted by J-Beat View Post
                      Meinasin jo heti alkuun sanoa, että sulla on lambda paskana mutta ajattelin antaa muiden päteä ensin. Uusi lambda paikalleen niin alkaa toimimaan. Jos sulla kerta on näitä alkupään m50 non-vanos e36sia niin kannattaa varautua siihen, että niitä lambdoja alkaa menemään jatkossakin. Asiasta lisää tietoa löytyy hakusanalla thermoshock. Näissä kamppeissa siis softavika joka pähkinänkuoressa; ohjelma ei ymmärrä että putkistossa voi olla kosteutta ja näin sitten säätää miten sattuu ja lambda kärsii. Joskus BMW vielä uudelleen ohjelmoi näitä uusiks mutta siitä on jo valovuosia.
                      Itse pohdin tätä samaa asiaa, mutta mitä foorumilta on saanut sellaista käsitystä näiden lambdojen kestosta ettei ole ihan ensimmäisenä menossa.
                      - Bmw jälkivarustelu(retrofit) ja sähkötyöt.
                      - Ohjelmistopäivitykset, koodaukset, vikakoodit ja livedata.
                      - E- ja F- sarjan avaimet.
                      - xHP vaihdelaatikkon ohjelmointia.
                      - Moottorin optimointia kaikkiin merkkeihin
                      .

                      Finmodi oy
                      050-3063926
                      [email protected]

                      Comment

                      • J-Beat
                        Aluevastaava
                        • Jun 2005
                        • 3059
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by BreeZi View Post
                        Itse pohdin tätä samaa asiaa, mutta mitä foorumilta on saanut sellaista käsitystä näiden lambdojen kestosta ettei ole ihan ensimmäisenä menossa.
                        Vanoksellisissa koneissa kestää ja eritoten kun on kyse 325 ja 328 malleista. Vanokseton m50 vuosmalliltaan sarjan alkupäätä tietää jatkuvia lambda ongelmia.. Ite jouduin omaan vaihtamaan 6kk välein tuon softavian takia. Yllättäen sexperience lähti myyntiin. Muutenhan siitä ei ois malttanutkaan
                        Myydään:
                        Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46

                        K-S Connection
                        Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring

                        Comment

                        • fisu93
                          Newbiemmer
                          • Dec 2012
                          • 13
                          • vantaa

                          #13
                          Originally posted by J-Beat View Post
                          Meinasin jo heti alkuun sanoa, että sulla on lambda paskana mutta ajattelin antaa muiden päteä ensin. Uusi lambda paikalleen niin alkaa toimimaan. Jos sulla kerta on näitä alkupään m50 non-vanos e36sia niin kannattaa varautua siihen, että niitä lambdoja alkaa menemään jatkossakin. Asiasta lisää tietoa löytyy hakusanalla thermoshock. Näissä kamppeissa siis softavika joka pähkinänkuoressa; ohjelma ei ymmärrä että putkistossa voi olla kosteutta ja näin sitten säätää miten sattuu ja lambda kärsii. Joskus BMW vielä uudelleen ohjelmoi näitä uusiks mutta siitä on jo valovuosia.
                          hahahaah okei kiitos tiedosta D hyvä tietä mihi varautuu .

                          Comment

                          • fisu93
                            Newbiemmer
                            • Dec 2012
                            • 13
                            • vantaa

                            #14
                            testasin . laitoin uuden lambdan ja ei siltikää päässu päästöistä läpi. co: 5-6 hc parhaimilla 259 lambda 0.873. eikä sillo käy silti rikkaalla ? mikää näköjään ei auta??

                            Comment

                            • lyde75
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2005
                              • 35
                              • uurainen

                              #15
                              Originally posted by fisu93 View Post
                              kuulostaa et ois sytytys vika, käy vaa 5 välillä sitku lisää kierroksii käy iha hyvin
                              Mulla oli aikoinaan avossa samanlainen vika, kaikki 6 puolaa oli halki ja kahdesta näki että oli selvästi lyöny läpi. Ne pari kun vaihtoi niin meni päästöistä läpi ja toimi jonkunaikaa ennenkuin sai vaihtaa loputkin puolat.
                              X5 -03
                              325i turbo cabrio -94
                              escort "cosworth" -73

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎