Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jarrujen ilmaus , nipat ruosteessa/jumissa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 11henkka
    Bimmer Rookie
    • Nov 2011
    • 58
    • finland

    Jarrujen ilmaus , nipat ruosteessa/jumissa

    ongelmana , vuotava jarruletku , yritin ilmata jarruja mutta kaikki ilmausventtiilit ruosteessa/ei aukea. olisko kellään mitään neuvoja/kokemuksia? onko poraus vaikea/ firmoja jotka osaisivat tehdä ?:think

    Auto: bmw e36 -95 compact , autossa abs jarrut & levyt kummassakin päässä.
  • Axum
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 4416
    • Kuopio

    #2
    Originally posted by 11henkka View Post
    ongelmana , vuotava jarruletku , yritin ilmata jarruja mutta kaikki ilmausventtiilit ruosteessa/ei aukea. olisko kellään mitään neuvoja/kokemuksia? onko poraus vaikea/ firmoja jotka osaisivat tehdä ?:think

    Auto: bmw e36 -95 compact , autossa abs jarrut & levyt kummassakin päässä.
    Lämpöä!
    - E30 325i M52B28TU Cabriolet
    - E39 528ia
    - KUOPION PUTKIMIEHET -team
    - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

    Puretaan 520ia -97
    https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

    Comment

    • Boomster
      Bimmer Fanatic
      • May 2011
      • 571
      • Lohja

      #3
      Ite sain vielä pitkällä 6kanttisella 1/4 hylsyllä irroitettua ehjänä. Lenkki meinas lipsua irti.

      Comment

      • Jylyppy
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2010
        • 487
        • kuusamo

        #4
        Kuuskulmanen hylsy ja pillillä sopivasti lämpöä ilmausruuvin juureen. Ja varovasti nitkuttelua molempiin suuntiin kun aukeaa.
        Honda accord 2.4 -08
        Suzuki gsx-r 1000 -03

        Comment

        • e46touring
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1313
          • Tornio

          #5
          Originally posted by 11henkka View Post
          ongelmana , vuotava jarruletku , yritin ilmata jarruja mutta kaikki ilmausventtiilit ruosteessa/ei aukea. olisko kellään mitään neuvoja/kokemuksia? onko poraus vaikea/ firmoja jotka osaisivat tehdä ?:think

          Auto: bmw e36 -95 compact , autossa abs jarrut & levyt kummassakin päässä.
          VANHA konsti !! umpiruosteisten ilmausruuvien irroitukseen.
          HITSAA mutteri M8 tai M10 kumpi sattuu sopimaan ilmausnipan nokkaan.
          käy hitsauksen jälkeen kahvilla ja väännä edestakaisin nitkutellen ruosteinen ilmaus nippa auki. Aina ovat auki lähteneet ao. konstilla
          __________________________________________________ ____________
          Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Originally posted by Axum View Post
            Lämpöä!
            Tämä.

            Sitten ja ostat uudet ilmausruuvit ja niiden hatut. Ilmausnipat aukeaa lukkopihdeillä viimeistään jos on auetakseen. Vai joko ne on poikki?
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • 11henkka
              Bimmer Rookie
              • Nov 2011
              • 58
              • finland

              #7
              Originally posted by petrolhead View Post
              Tämä.

              Sitten ja ostat uudet ilmausruuvit ja niiden hatut. Ilmausnipat aukeaa lukkopihdeillä viimeistään jos on auetakseen. Vai joko ne on poikki?
              Ilmausruuvit vielä ehjät , ei kokemusta avauksesta , niin mietin varmoja konsteja ettei poikkeisi.

              Comment

              • bigmasa
                Bimmer Rookie
                • Jun 2006
                • 130
                • Espoo

                #8
                Originally posted by 11henkka View Post
                Ilmausruuvit vielä ehjät , ei kokemusta avauksesta , niin mietin varmoja konsteja ettei poikkeisi.
                Itse sain juuri E36:n pyöreiksi ruostuneet auki lukkopihdeillä, kun ensin roiskin irrotusöljyä edellisenä päivänä useampaan kertaan ilmausruuvin juureen ja sitten kuumailmapuhaltimella 5min lämpöä ruuvin ympärille.

                Noi hitsausjutut on sitten varma konsti, jos ei muu auta.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Originally posted by 11henkka View Post
                  Ilmausruuvit vielä ehjät , ei kokemusta avauksesta , niin mietin varmoja konsteja ettei poikkeisi.
                  Kyllä ne tohottimella lämmittämällä aukeaa katkeamatta jos on auetakseen. Mutta osta tosiaan uudet, hattuineen. Varmaan alle 10€/kierros.
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • 11henkka
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2011
                    • 58
                    • finland

                    #10
                    Originally posted by petrolhead View Post
                    Kyllä ne tohottimella lämmittämällä aukeaa katkeamatta jos on auetakseen. Mutta osta tosiaan uudet, hattuineen. Varmaan alle 10€/kierros.
                    kuinka noi satulat kestää lämpöä , kuinka läheltä uskaltaa?, uudet ilmausruuvit on hankintalistalla, pitäis vaan eka selvittää mistä saisi sopivat.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Originally posted by 11henkka View Post
                      kuinka noi satulat kestää lämpöä , kuinka läheltä uskaltaa?, uudet ilmausruuvit on hankintalistalla, pitäis vaan eka selvittää mistä saisi sopivat.
                      Jos hitsipilliä käyttää niin aivan hyvin voi sen ruuvin kuumentaa hehkuvaksi, kyllä ne satulat kestää kuumuutta...
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16371
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by 11henkka View Post
                        kuinka noi satulat kestää lämpöä , kuinka läheltä uskaltaa?, uudet ilmausruuvit on hankintalistalla, pitäis vaan eka selvittää mistä saisi sopivat.




                        Lähin varaosaliike
                        Merteil
                        Kärkkäisen varikkko

                        mm.

                        Comment

                        • Jylyppy
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2010
                          • 487
                          • kuusamo

                          #13
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          Jos hitsipilliä käyttää niin aivan hyvin voi sen ruuvin kuumentaa hehkuvaksi, kyllä ne satulat kestää kuumuutta...
                          Eikait sitä ruuvia kannata punahehkuun vetää.. :think Siittä ympäriltä satulaa lämmittää, niin on tehokkain. Ja sitä ei kannata punaseksi lämmittää, vähempi kyllä riittää.
                          Honda accord 2.4 -08
                          Suzuki gsx-r 1000 -03

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #14
                            Originally posted by Jylyppy View Post
                            Eikait sitä ruuvia kannata punahehkuun vetää.. :think Siittä ympäriltä satulaa lämmittää, niin on tehokkain. Ja sitä ei kannata punaseksi lämmittää, vähempi kyllä riittää.

                            Ei sitä satulaa ruuvin ympäriltä punaiseksi olekaan tarkoitus saada. Ruuvi taas lämpenee äkkiä punaiseksi ja se yleensä riittää, mutta lämpeneehän se satulakin samalla. Vähän vielä jotain ruosteenirroitusainetta suihkauttaa, vaikka sitä jäädyttävää jotta saa sen liitoksen "elämään". Tämähän on se normaali korjaamon tekemä toimenpide.
                            Jos sitä märkää sinne suihkauttaan niin hetken jäähtymisen jälkeen vasta, muuten saattaa tulla melkoinen tulenhulmahdus
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • 11henkka
                              Bimmer Rookie
                              • Nov 2011
                              • 58
                              • finland

                              #15
                              jarruputket

                              olisko kellään tietoa missä hinnoissa pyöritään jos korjaamolla vaihtaisi pätkän jarruputkea? onko kellään kokemusta? hajonneen jarruputken pituus n 45-50cm , auton takapäästä kulkee perän yli , vaihto ei vaadi purkua . jarruputken hinta varmaankin pyörii muutamassa kympissä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎