Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia muutoskatsastuksista e36

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -i-
    Newbiemmer
    • Jun 2004
    • 12
    • Vantaa

    Kokemuksia muutoskatsastuksista e36

    Terveh
    1. Bilstein -alustasarja (madallus -30/-20 tai sinnepäin...) hankittu & asennettu. Millainen toimenpide muutoskatsastuksen osalta? Riittääkö, kun vie inssin ihmeteltäväksi TÜV -paperin kanssa? Muuta huomioitavaa? Millaisella aikataululla katsastus on suoritettava?

    2. 17" -kesävanteet ja rek. otteessa ei ole mainittu muuta kuin 15" vanteet ja tietääkseni kokoa ei saa muutta kuin +-1" siitä. Onko katsastettava myös?

    Katsastus - HUU... tuo niin selkäpiitä karmiva sana... Juontaa juurensa aikaan ennen yksityisiä katsastusasemia...
    -i-
  • Samu_73
    Newbiemmer
    • Oct 2004
    • 1
    • Kouvola

    #2
    Ei siinä mitään sen ihmeempää muutakun menee konttorille sen
    TUV-lapun kanssa ja muutoskatsastaa ne. Samalla olis tietty hyvä
    katastaa ne isot vanteetkin mutta kun nyt on jo talvi niin sulla on
    varmaankin jotkut pienemmät pyörät alla niin kannattaa mennä vasta
    keväämmällä kun saat kesäkiekot alle. Ei niitä jousia kukaan tien päällä
    tuu urkkimaan. Mutta jos sun tarvii mennä vuosikatsastukseen jo aika-
    semmin niin sit joudut käydä eriksee ja se taas maksaa lisää euroja.

    Comment

    • Karhu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 474
      • Kirkkonummi

      #3
      Originally posted by -i-
      Terveh
      1. Bilstein -alustasarja (madallus -30/-20 tai sinnepäin...) hankittu & asennettu. Millainen toimenpide muutoskatsastuksen osalta? Riittääkö, kun vie inssin ihmeteltäväksi TÜV -paperin kanssa? Muuta huomioitavaa? Millaisella aikataululla katsastus on suoritettava?
      1. ohjauskulmien muutoksista lappu (eli että on säädetty kuntoon)
      2. TUV
      Ja eikun katsastukseen. Ajankohdalla ei kamalasti ole väliä mutta a.s.a.p kaiketi mikäli poliisisediltä tai katsastuskonttorilta kysyy.
      Originally posted by -i-
      2. 17" -kesävanteet ja rek. otteessa ei ole mainittu muuta kuin 15" vanteet ja tietääkseni kokoa ei saa muutta kuin +-1" siitä. Onko katsastettava myös?
      Kyllä noikin on muutoskatsastettava.
      Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

      Comment

      • Vulcan
        Bimmer Rookie
        • Sep 2003
        • 162

        #4
        mulla ei muutako konttorille ja tuv lappu insille.

        Comment

        • jamo1
          Bimmer Rookie
          • Dec 2003
          • 90

          #5
          Ite en joutunu ainakaa muutoskatsastaa 325 coupessa ku katsastus mies sano et koneel on merkattu 17" vaihtoehtoseks. Suurin koko tais olla mikä oli merkattu 17" oli 245 taakse ja oisko ollu 225 etee profiilia en muista.

          Comment

          • Guest's Avatar

            #6
            Originally posted by jamo1
            Ite en joutunu ainakaa muutoskatsastaa 325 coupessa ku katsastus mies sano et koneel on merkattu 17" vaihtoehtoseks. Suurin koko tais olla mikä oli merkattu 17" oli 245 taakse ja oisko ollu 225 etee profiilia en muista.
            Joku oli jo aiemmin muutoskatsastanu kyseisen kaltaisilla vanteilla?

            Comment

            • jamo1
              Bimmer Rookie
              • Dec 2003
              • 90

              #7
              Käsittääkseni ne oli valmistajan hyväksymii vaihtoehtosia kokoja mitä se katteli koneelta.
              Last edited by jamo1; 16-12-2004, 18:31.

              Comment

              • Vesku
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2003
                • 357
                • Jyväskylä

                #8
                Lukekaapas kaikki seuraava teksti läpitse. ;
                http://ffp-motorsport.com/tuning/alusta2.php

                Eli -96 uudempiin tuo tuv lappu pitää olla. Vanhempiin riittää että alusta muuten on laillinen. Tosin uuden sarjan kun ostaa, niin tuon tuv lapun saa aina mukaan.. Eli eihän siitä vaivaa ole sitä ottaa mukaan ja näyttää inssille, mutta sitä kuitenkaan ei tarvitse olla..

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  Originally posted by Henski
                  Joku oli jo aiemmin muutoskatsastanu kyseisen kaltaisilla vanteilla?

                  Emtrai, junou.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Fabsu
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 1754

                    #10
                    Joo, kyl se varmaan onnistuu se muutoskatsastus niille vanteille, vaikkei ne oliskaan alla. Siellä on tosiaan tietokoneella ylhäällä ne vaihtoehtoset koot, ni se ukko tekee sit sulle uuden otteen johon ne renkaat ja madallussarja on merkitty!
                    AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro

                    ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
                    e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
                    e30 318i -88

                    Comment

                    • Vanquish
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 1961
                      • Hki

                      #11
                      Mulla joutu väkisin muutoskatsastaa alustasarjan vaikka oli TUV. Auto nyt tosin on sedan -91. Ei auttanut inttää, että on TUV. Katsastus (rahastus) oli hyvin nopea toimenpide: mittanauhalla kummltakin puolelta renkaan ja lokasuojan väli yhteensä 45s ja 17e!! Toimittiinkohan nyt oikein?

                      Comment

                      • tertsunen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1343
                        • JKL

                        #12
                        Originally posted by Vanquish
                        Mulla joutu väkisin muutoskatsastaa alustasarjan vaikka oli TUV. Auto nyt tosin on sedan -91. Ei auttanut inttää, että on TUV. Katsastus (rahastus) oli hyvin nopea toimenpide: mittanauhalla kummltakin puolelta renkaan ja lokasuojan väli yhteensä 45s ja 17e!! Toimittiinkohan nyt oikein?
                        TUV-lappu on ainoastaan sitä varten, että sarja on laillisesti hyväksytty jossain (ilmeisesti saksalainen normi?). Lapulla ei pääse luistamaan itse4 muutoskatsastuksesta, vaan se toimii dokumenttina siitä, että jouset ovat jonkun valmistamat eivätkä itse tehdyt uunissa.
                        Kyllä, kaikki autot pitäisi pykälien mukaan muutoskatsastaa, jos alustaa madalletaa/korotetaan, olkoon auto sitten mitä vuosimallia tahansa...

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #13
                          Originally posted by Vanquish
                          Mulla joutu väkisin muutoskatsastaa alustasarjan vaikka oli TUV. Auto nyt tosin on sedan -91. Ei auttanut inttää, että on TUV. Katsastus (rahastus) oli hyvin nopea toimenpide: mittanauhalla kummltakin puolelta renkaan ja lokasuojan väli yhteensä 45s ja 17e!! Toimittiinkohan nyt oikein?

                          Muutoskatsastus vähäpäästöisestä -> katilliseen = 30e kiitos, auto pihalla laput sisälle -> inssi katsoi nipun lappuja ja totesi että meikä puhuu niin kun laissa sanotaan ja hän korjaa tiedon -> tieto virkailijalle että kirjotappa uudet laput missä lukee näin ja ota rahat pois -> 2min lappujen kirjottelua ja 30e vaihtaa omistajaa.

                          edit: ja tämä siis on VIRHE joka oli tehty auton maahantuontikatsastuksessa..
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎