Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 328i Coupe kone lakkasi lämpenemästä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -mustis-
    Newbiemmer
    • Jan 2013
    • 18
    • Sastamala

    e36 328i Coupe kone lakkasi lämpenemästä?

    Juuh, elikkäs auton kone on lämmennyt erittäin hyvin ja hienosti joka päivä työmatkani aikana, mutta sitten ajotietokone käski tarkastaa jäähdytydnesteen määrän ja minähän tietysti katsoin sen sitten ja vähissähän se oli. Lisäsin sitten luonnollisesti eilen suurinpiirtein maksimiin pakkasnestettä. Mutta tänään tuli sittn yllätys työmatkalla. Auton kone ei lämmennytkään enää entiseen malliin, vain siihen toiselle viivalle eli puoleen normaalista. Aluksi epäilin, että siellä voisi olla kannessa vikaa, mutta en uskoisi, sillä katsoin öljytikkua ja öljy oli kirkasta ja sitten avasin öljyntäyttökorkin ja sieltä en vaahtoa löytänyt. Eivätkös näitä oireita pitäisi ilmaantua jos kansi vuotaisi nesteitä oljyyn. Myöskin nesteen taso oli pysynyt samassa mihin sen eilen kaadoin. Ja kyllä se sieltä sisällekin puhalsi ihan omiksi tarpeiksi lämmintä. Missähän vika voisi olla tai mikä vika yleensä voisi olla kyseessä?
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16445
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by -mustis- View Post
    Juuh, elikkäs auton kone on lämmennyt erittäin hyvin ja hienosti joka päivä työmatkani aikana, mutta sitten ajotietokone käski tarkastaa jäähdytydnesteen määrän ja minähän tietysti katsoin sen sitten ja vähissähän se oli. Lisäsin sitten luonnollisesti eilen suurinpiirtein maksimiin pakkasnestettä. Mutta tänään tuli sittn yllätys työmatkalla. Auton kone ei lämmennytkään enää entiseen malliin, vain siihen toiselle viivalle eli puoleen normaalista. Aluksi epäilin, että siellä voisi olla kannessa vikaa, mutta en uskoisi, sillä katsoin öljytikkua ja öljy oli kirkasta ja sitten avasin öljyntäyttökorkin ja sieltä en vaahtoa löytänyt. Eivätkös näitä oireita pitäisi ilmaantua jos kansi vuotaisi nesteitä oljyyn. Myöskin nesteen taso oli pysynyt samassa mihin sen eilen kaadoin. Ja kyllä se sieltä sisällekin puhalsi ihan omiksi tarpeiksi lämmintä. Missähän vika voisi olla tai mikä vika yleensä voisi olla kyseessä?
    Termari, mittari, mittarin anturi.

    Comment

    • _Tume_
      Newbiemmer
      • Jun 2010
      • 3
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by -mustis- View Post
      Juuh, elikkäs auton kone on lämmennyt erittäin hyvin ja hienosti joka päivä työmatkani aikana, mutta sitten ajotietokone käski tarkastaa jäähdytydnesteen määrän ja minähän tietysti katsoin sen sitten ja vähissähän se oli. Lisäsin sitten luonnollisesti eilen suurinpiirtein maksimiin pakkasnestettä. Mutta tänään tuli sittn yllätys työmatkalla. Auton kone ei lämmennytkään enää entiseen malliin, vain siihen toiselle viivalle eli puoleen normaalista. Aluksi epäilin, että siellä voisi olla kannessa vikaa, mutta en uskoisi, sillä katsoin öljytikkua ja öljy oli kirkasta ja sitten avasin öljyntäyttökorkin ja sieltä en vaahtoa löytänyt. Eivätkös näitä oireita pitäisi ilmaantua jos kansi vuotaisi nesteitä oljyyn. Myöskin nesteen taso oli pysynyt samassa mihin sen eilen kaadoin. Ja kyllä se sieltä sisällekin puhalsi ihan omiksi tarpeiksi lämmintä. Missähän vika voisi olla tai mikä vika yleensä voisi olla kyseessä?
      Termostaatti on jäännyt auki asentoon tai aukeaa ennen aikojaan...:think Ja jos kannessa olisi vikaa niin ne lämmöt heittelisi vastakkaiseen suuntaan..

      Comment

      • ///MJ
        BTCF Member
        • Jan 2004
        • 1869
        • Joensuu

        #4
        Nesteet käyneet vähissä, ilmaa järjestelmässä? Kunnollinen ilmaus :think
        F36 428iA GC M-Sport
        Z3 2.8i Roadster Myytävänä

        M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16

        M: E36 328i osia

        M: E39 business cd ja info display

        M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori

        Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!

        Comment

        • -mustis-
          Newbiemmer
          • Jan 2013
          • 18
          • Sastamala

          #5
          Tänäänkin aamulla sama vaivasi, mutta iltapäivällä kotipihassa huomasin että lämmöt ovat normaalilla tasolla jälleen, mutta eivät olleet vielä pari kilometriä ennen kotia. Onko bemarissa jotain erikoisia kikkoja joita tuohon ilmauskeen tarvitaan? Pitänee seurailla varmaan tuota lämpöä vähän tarkemmin, kun eikös jos termari vetelee viimeisiään niin ole myös mahdollista että se jummittuisi kiinni? Perjantaina muistaakseni minulla on vapaapäivä niin voisin koittaa ilmatakin päivänvalolla. Eihän tuo kylmänä/viileänä käyminen niin paha ole kuin kuumana?

          Comment

          • nevi
            Newbiemmer
            • Nov 2012
            • 2
            • Oulu

            #6

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16445
              • Asikkala

              #7
              Joo-o, monta neuvojaa ja monta konstia...

              Comment

              • janne1974
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2006
                • 405
                • Kuopio

                #8
                Jos siellä ilmaa olisi, niin tahtois ennemmin ylikuumua, kuin jäädä kylmäksi. Kyllä se vika taitaa olla siinä jumittavassa termarissa.
                -Janne-

                F10 535iX sedan -11
                ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
                ex. E39 528i touring -99
                ex. E36 325ia coupe -93

                Comment

                • -mustis-
                  Newbiemmer
                  • Jan 2013
                  • 18
                  • Sastamala

                  #9
                  Juu-u. Nyt on vaan ulkona niin stanan kylmä ja ku mulla ei yllätys yllätys oo autotallia, nii ei millään viittisi alkaa vaihtaa ulkona. Ja taas ei millään viittisi maksaa montaa sataa korjaamolle joka sen vaihtais kun yhtä hyvin vaihto onnistuis iteltäkin. Täytyy kattoo nyt. Aiheuttaako tämä viileänä käyminen suurta haittaa moottorille, kun sisällä autossa kuitenkin kestää, kun sinne lämmintä puhaltaa hyvin. Kun kuitenkin moottori lämpiää nopeasti siihen puoleen väliin, mutta siitä ei sitten enempää. Taidan laittaa jonkun pahvin ainakin siihen etusäleikön eteen, nii ajoviimaa tulis vähän vähemmän.

                  Comment

                  • jr66
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2006
                    • 16445
                    • Asikkala

                    #10
                    Eihän se käy liian viileänä jos mittari kerran on puolessa välissä.

                    Comment

                    • -mustis-
                      Newbiemmer
                      • Jan 2013
                      • 18
                      • Sastamala

                      #11
                      Originally posted by jr66 View Post
                      Eihän se käy liian viileänä jos mittari kerran on puolessa välissä.
                      Tarkoitan puolessa välissä normaalista. Sinisen alueen jälkeen ensimmäinen viiva mihin lämpeneminen pysähtyy.

                      Comment

                      • manzneri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 551
                        • Kesälahti

                        #12
                        Itellä teki tuota samaa talvella ja vaihtelin sitten kerralla vesipumpun ja termarin + ilmasin kunnolla ja sen jälkeen on lämmöt pysyneet taas normaalissa.

                        Termarista luultavasti kysymys ja jumittuu auki.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎