Juuh, elikkäs auton kone on lämmennyt erittäin hyvin ja hienosti joka päivä työmatkani aikana, mutta sitten ajotietokone käski tarkastaa jäähdytydnesteen määrän ja minähän tietysti katsoin sen sitten ja vähissähän se oli. Lisäsin sitten luonnollisesti eilen suurinpiirtein maksimiin pakkasnestettä. Mutta tänään tuli sittn yllätys työmatkalla. Auton kone ei lämmennytkään enää entiseen malliin, vain siihen toiselle viivalle eli puoleen normaalista. Aluksi epäilin, että siellä voisi olla kannessa vikaa, mutta en uskoisi, sillä katsoin öljytikkua ja öljy oli kirkasta ja sitten avasin öljyntäyttökorkin ja sieltä en vaahtoa löytänyt. Eivätkös näitä oireita pitäisi ilmaantua jos kansi vuotaisi nesteitä oljyyn. Myöskin nesteen taso oli pysynyt samassa mihin sen eilen kaadoin. Ja kyllä se sieltä sisällekin puhalsi ihan omiksi tarpeiksi lämmintä. Missähän vika voisi olla tai mikä vika yleensä voisi olla kyseessä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 328i Coupe kone lakkasi lämpenemästä?
Collapse
X
-
Originally posted by -mustis- View PostJuuh, elikkäs auton kone on lämmennyt erittäin hyvin ja hienosti joka päivä työmatkani aikana, mutta sitten ajotietokone käski tarkastaa jäähdytydnesteen määrän ja minähän tietysti katsoin sen sitten ja vähissähän se oli. Lisäsin sitten luonnollisesti eilen suurinpiirtein maksimiin pakkasnestettä. Mutta tänään tuli sittn yllätys työmatkalla. Auton kone ei lämmennytkään enää entiseen malliin, vain siihen toiselle viivalle eli puoleen normaalista. Aluksi epäilin, että siellä voisi olla kannessa vikaa, mutta en uskoisi, sillä katsoin öljytikkua ja öljy oli kirkasta ja sitten avasin öljyntäyttökorkin ja sieltä en vaahtoa löytänyt. Eivätkös näitä oireita pitäisi ilmaantua jos kansi vuotaisi nesteitä oljyyn. Myöskin nesteen taso oli pysynyt samassa mihin sen eilen kaadoin. Ja kyllä se sieltä sisällekin puhalsi ihan omiksi tarpeiksi lämmintä. Missähän vika voisi olla tai mikä vika yleensä voisi olla kyseessä?
-
-
Originally posted by -mustis- View PostJuuh, elikkäs auton kone on lämmennyt erittäin hyvin ja hienosti joka päivä työmatkani aikana, mutta sitten ajotietokone käski tarkastaa jäähdytydnesteen määrän ja minähän tietysti katsoin sen sitten ja vähissähän se oli. Lisäsin sitten luonnollisesti eilen suurinpiirtein maksimiin pakkasnestettä. Mutta tänään tuli sittn yllätys työmatkalla. Auton kone ei lämmennytkään enää entiseen malliin, vain siihen toiselle viivalle eli puoleen normaalista. Aluksi epäilin, että siellä voisi olla kannessa vikaa, mutta en uskoisi, sillä katsoin öljytikkua ja öljy oli kirkasta ja sitten avasin öljyntäyttökorkin ja sieltä en vaahtoa löytänyt. Eivätkös näitä oireita pitäisi ilmaantua jos kansi vuotaisi nesteitä oljyyn. Myöskin nesteen taso oli pysynyt samassa mihin sen eilen kaadoin. Ja kyllä se sieltä sisällekin puhalsi ihan omiksi tarpeiksi lämmintä. Missähän vika voisi olla tai mikä vika yleensä voisi olla kyseessä?
Comment
-
-
Nesteet käyneet vähissä, ilmaa järjestelmässä? Kunnollinen ilmaus :thinkF36 428iA GC M-Sport
Z3 2.8i Roadster Myytävänä
M: 1kpl style25 vanne ja Michelin 225/50/16
M: E36 328i osia
M: E39 business cd ja info display
M: F3x M-Sport takapuskurin diffuusori
Nick O-Peksi - ReWon Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset, sorvaukset ja CNC-koneistukset. Myös kaikenlaiset viritystyöt!
Comment
-
-
Tänäänkin aamulla sama vaivasi, mutta iltapäivällä kotipihassa huomasin että lämmöt ovat normaalilla tasolla jälleen, mutta eivät olleet vielä pari kilometriä ennen kotia. Onko bemarissa jotain erikoisia kikkoja joita tuohon ilmauskeen tarvitaan? Pitänee seurailla varmaan tuota lämpöä vähän tarkemmin, kun eikös jos termari vetelee viimeisiään niin ole myös mahdollista että se jummittuisi kiinni? Perjantaina muistaakseni minulla on vapaapäivä niin voisin koittaa ilmatakin päivänvalolla. Eihän tuo kylmänä/viileänä käyminen niin paha ole kuin kuumana?
Comment
-
-
-
Juu-u. Nyt on vaan ulkona niin stanan kylmä ja ku mulla ei yllätys yllätys oo autotallia, nii ei millään viittisi alkaa vaihtaa ulkona. Ja taas ei millään viittisi maksaa montaa sataa korjaamolle joka sen vaihtais kun yhtä hyvin vaihto onnistuis iteltäkin. Täytyy kattoo nyt. Aiheuttaako tämä viileänä käyminen suurta haittaa moottorille, kun sisällä autossa kuitenkin kestää, kun sinne lämmintä puhaltaa hyvin. Kun kuitenkin moottori lämpiää nopeasti siihen puoleen väliin, mutta siitä ei sitten enempää. Taidan laittaa jonkun pahvin ainakin siihen etusäleikön eteen, nii ajoviimaa tulis vähän vähemmän.
Comment
-
Comment