Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 ABS jarrut hävis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bman
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 222
    • Mikkeli

    E36 ABS jarrut hävis

    Elikkästä sellainen ongelma tässä tuli ilmi että olin ajelemassa ja sitten pysähdyin parkkiin ja sammutin auton, siinä käpiksellä seisottelin autoa paikallaan ja kone sammuksissa, vähän ajan kuluttua auto käyntiin ja jatkamaan mutta kuinkas ollakkaan ABS valo jäi palamaan mittaristoon ja eihän ne ABS jarrut toiminetkaan vaan ihan lukkoon menevät, muuten toimii jarrut kyllä ihan hyvin ja poljin tuntuu samanlaiselta kuin ennen.

    Mielestäni mitään väärää en tehnyt taikka käsijarrua ja käyttöjarrua yhtäaikaa käyttänyt jne. Ja autohan oli E36 325 -93

    Niin ettäs mistäs kaikkialta kannattaisi vikaa lähteä metsästämään?
  • J-Poika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 835
    • There's a place in the North, far far away

    #2
    sama vika yllätti minutkin perjantaina paitsi että poljin tuntuu painuvan syvemmälle... sulakkeet ja releet ehjät... eikä antureissakaan ollut silmämääräisesti mitään vikaa esim. johto poikki...elikkäs niitä ideoita kaivataan! onko muuta apua kuin käydä luettamassa vikakoodit?

    Comment

    • kake
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 590
      • Kerava

      #3
      Helpoimmalla pääsee jos käy lukemassa vikakoodit..
      Itsellä oli mennyt toinen etuanturi rikki, testeri kertoi
      sen heti eikä tarvinnut ruveta arvailemaan..

      Anturi maksoi eteen muistaakseni alle 100€ eikä taida
      saada tarvikkeena kuten taakse saa..
      Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

      Comment

      • Sid
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 75
        • Porvoo

        #4
        Eipä siitä anturista päältäpäin näe, onko sipannut vai ei. Joten vikakoodeja vaan lukemaan. Minulla meni oikean etupyörän anturi kesällä ja kroonisessa rahavajeessa elävänä lykkäsin vaihtoa marraskuulle, jolloin ABS:lle alkoi olla käyttöä. Sanoisin, että siinä vaiheessa harmitti, kun Laakkoselta soitettiin ja kerrottiin vasemmankin etuanturin olevan pimeänä. Joo-o, pakkohan se on vaihtaa. Vituttamaan alkoi siinä vähän ennen kello neljää, kun puhelin soi ja kysyttiin haluanko vaihdattaa anturin vasemmalle taakse. Oli nimittäin rikki. Auto jäi yöksi pajalle, eikä sähkäri löytänyt seuraavana päivänä ABS:n ohjauksesta mitään vikaa. Onneksi kolmannen anturin vaihto riitti ja koko ruljanssin kustannukset saatiin vielä neuvoteltua melko paljon alaspäin listahinnoista. En kuitenkaan sanoisi halvaksi.

        ABS:n vikakoodit muuten napsahtelivat yksi kerrallaan eli alkujaan siellä piti olla vain yksi tunnistin paskana.
        E36 316i -96
        E46 316i -01
        E46 316i -03

        E91 318i -09

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #5
          en löytäny searchilla vastausta mun ongelmaan niin ajattelin postata sen tähän yhteyteen.

          eli ongelma on se ,kun esim jossain kentällä käy "pyörittelemässä" autoa niin ABS valo syttyy mittaristoon ja kokeiltaessa renkaat menee lukkoon :( .
          se tekee sen ylens siin vaiheessa kun auto lähtee pyöriin ympäri "hallitsemattomasti" .
          asia korjaantuu samuttamalla auton ja starttaamalla uusiks.

          Mikäköhän vikana vai onks tää ihan normaalia (tuskin) .
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • tertsunen
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2004
            • 1343
            • JKL

            #6
            Itselle ABSin valo syyttyi pyörittelyssä koska jarrunesteet olivat liian vähissä.

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by Ändi
              en löytäny searchilla vastausta mun ongelmaan niin ajattelin postata sen tähän yhteyteen.

              eli ongelma on se ,kun esim jossain kentällä käy "pyörittelemässä" autoa niin ABS valo syttyy mittaristoon ja kokeiltaessa renkaat menee lukkoon :( .
              se tekee sen ylens siin vaiheessa kun auto lähtee pyöriin ympäri "hallitsemattomasti" .
              asia korjaantuu samuttamalla auton ja starttaamalla uusiks.

              Mikäköhän vikana vai onks tää ihan normaalia (tuskin) .
              Joskus ennenkin kuullut että ABS:n voi sotkea kun tarpeeksi yrittää. Eli se kun on suunniteltu normaaleihin tilanteisiin, niin systeemi ei oikein tykkää siitä että useampi pyörä pyörii erisuuntiin. Sitten systeemi epäilee että jossain on vikaa, jolloin on turvallisinta pistää koko systeemi jäihin.

              Samasta syystä ABS:it katoaa kokonaan jos yksikin anturi on pimeänä, muutenhan olisi varmaan aika villi tunne jarrutella kun kolme pyörää on lukkiutumattomia ja yksi ei...

              Comment

              • bman
                Bimmer Fanatic
                • May 2004
                • 222
                • Mikkeli

                #8
                Tulipa tuossa kokeilta oskilloskoopilla kaikki anturit ja kyllähän ne ehjiltä näyttivät oskilloskoopin mukaan. Nyt kun tietäisi mistä etsiä vikaa ennen kuin heti luovuttaa ja vie vikakoodit luettavaksi.

                Comment

                • mikim
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2004
                  • 79

                  #9
                  tuosta pyörittelystä sen verran että saman tekee mullakin että absin valot syttyy, korjantuu kun tosiaan sammuttaa virrat pois hetkeksi.
                  E39 1999 520i

                  Comment

                  • badboy
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2003
                    • 234
                    • Turku

                    #10
                    pyörittelyn jälkeiset ongelmat ovat ilmeisesti liian suuret nopeus erot..
                    ja itse ongelmaan..
                    - mittaa anturista vaihtovirta millivoltteja samalla kun pyörität sitä
                    mikäli jossain pyörässä arvo on muita selvästi pienempi niin se on "kaukana"
                    itse abs kehästä
                    - vastus arvot pitää olla mahd. lähellä toisiaan.. vaikka joskus suuriakin
                    heittoja on ollut ja abs yksikkö on ne hyväksynyt...

                    Comment

                    • J-Poika
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2004
                      • 835
                      • There's a place in the North, far far away

                      #11
                      Originally posted by jam76
                      sama vika yllätti minutkin perjantaina paitsi että poljin tuntuu painuvan syvemmälle... sulakkeet ja releet ehjät... eikä antureissakaan ollut silmämääräisesti mitään vikaa esim. johto poikki...elikkäs niitä ideoita kaivataan! onko muuta apua kuin käydä luettamassa vikakoodit?
                      vihdoin kävin luettamassa vikakoodit... ja viaksi ilmoittaa vas.etupyörän pito ja poistoventtiiliä, siis magneettiventtiilit (?)... pystyykö niitä vaihtamaan erikseen ja onko kellään jotain vinkkejä mites tätä voisi rueta ratkomaan? ei raskisi heti ostaa uutta hydrauliyksikköä.!

                      Comment

                      • bman
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 222
                        • Mikkeli

                        #12
                        kävitkö missä liikkeessä luettamassa koodit ja mitä maksoi?

                        Itselläni ainakin tuo vika hävisi kun yksi antureista oli sökönä ja se ilmeni oskilloskoopilla

                        Comment

                        • J-Poika
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2004
                          • 835
                          • There's a place in the North, far far away

                          #13
                          Originally posted by bman
                          kävitkö missä liikkeessä luettamassa koodit ja mitä maksoi?

                          Itselläni ainakin tuo vika hävisi kun yksi antureista oli sökönä ja se ilmeni oskilloskoopilla
                          kaverin työpaikalla =) ja maksoi 20€ mutta antureissa ei vika ole

                          Comment

                          • Roach
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2007
                            • 37
                            • Ylöjärvi/Pori

                            #14
                            ajattelin nostaa tätä aihetta ja kysyä mistä lähteä vikaa etsimään. autona siis 316i sedan -94 joka oli juuri pienessä kolarissa josta seurauksena abs valo palaa koko ajan. ei sammu missään vaiheessa. vikakoodeja yritettiin lukea mutta vastauksena tuli vain "module does not respond" Voisiko olla abs keskusyksikkö schaissena?
                            Nykyiset:
                            Lexus IS 200, VW kupla -72 Lowrider

                            ex:
                            VW Golf IV, Mitsubishi Galant VR-4, Bmw e36 m3, Bmw e36 316, Mitsubishi lancer evolution IV, Bmw e39 530Da, Volvo 850 T-5 (pikku-valtra)

                            Comment

                            • Kalleee67
                              BTCF Member
                              • Mar 2016
                              • 1
                              • Suomi,Kuusamo

                              #15
                              noin 40e tarvike anturi eteen paikallisessa varaosaliikkeessä ja kiinan pojalla koko sarja 65e posteineen.
                              Originally posted by kake View Post
                              Helpoimmalla pääsee jos käy lukemassa vikakoodit..
                              Itsellä oli mennyt toinen etuanturi rikki, testeri kertoi
                              sen heti eikä tarvinnut ruveta arvailemaan..

                              Anturi maksoi eteen muistaakseni alle 100€ eikä taida
                              saada tarvikkeena kuten taakse saa..

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎