Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 hc-arvot

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mutias
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 30
    • Tuusula

    #16
    3l masinolii tankkii ja leima lappuun unelma päästöillä

    Comment

    • Playpig
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2006
      • 889
      • Iisalmi

      #17
      Originally posted by mutias View Post
      3l masinolii tankkii ja leima lappuun unelma päästöillä
      Ja vuoden päästä taas sama homma? Ei kyllä mikään kehuskelun aihe IMO.
      Nyt: E39 530DA Touring -98

      ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

      Comment

      • mutias
        Bimmer Rookie
        • Jan 2012
        • 30
        • Tuusula

        #18
        Originally posted by Playpig View Post
        Ja vuoden päästä taas sama homma? Ei kyllä mikään kehuskelun aihe IMO.
        no eipä se 10€ lisä hinta joka katsastukseen oo paha..tottakai korjaisin vian jos se olisi selvä vika, turhaa lähteä arvailemaan ja ostaa kalliita palikoita ja huvikseen ruuvailla kiinni. Mitään suurta ja selvää vikaa kun ei autossa ole.

        Comment

        • Swappi
          Bimmer Rookie
          • Mar 2011
          • 58
          • Vantaa

          #19
          Morjens itellä ois kans vähä ongelmaa näissä... tänään jäin pajalle rassailemaan omaa e36 2.5i coupee ja katsastuksessa viiko sit sanoivat että lambda arvo liian korkea, putkivuoti ja otti happea liikaa sisään (resonaattorin jälkeen putki poikki molemmissa putkista. (menevät silleen sisäkkäin nyrkkiperseessä meiningillä mutta purkaessa irtoavat sitten vasta)... nappasin koko putken katteineen pois. vetäsin rälläkäl putkista 25cm palat veks ja hitsasin uutta pätkää... nooh, päästöi kattelin niin HC oli tyhjäkäynnillä 350... eli whaaat? kone tuntu myös käyvät vähä rikkaalla (kai?), emt. Kaasua painaessa tuli ensin sadasosasekuntin mittanen yskäsy/tukehtuminen ennen ku otti kaasua. Vois tuolla olla joku vuoto pakosarjan/putken välis?, oonko lyöny katin paskaks? (en kyl kolhinu putkee yhtää) tai hosuen jonku lambda johdot ja se sit syöttää mitälie arvoi ja (ehkä?) käy rikkaalla... mitähän ois käyny?

          Bensa oli muuten koneesta aivan finaalissa, jos se vaikuttaa asiaan. (0.5litraa varmaa oli enää tankis jos sitäkään...

          Comment

          • zeneg
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2007
            • 1238
            • Oulu

            #20
            Originally posted by Swappi View Post
            Morjens itellä ois kans vähä ongelmaa näissä... tänään jäin pajalle rassailemaan omaa e36 2.5i coupee ja katsastuksessa viiko sit sanoivat että lambda arvo liian korkea, putkivuoti ja otti happea liikaa sisään (resonaattorin jälkeen putki poikki molemmissa putkista. (menevät silleen sisäkkäin nyrkkiperseessä meiningillä mutta purkaessa irtoavat sitten vasta)... nappasin koko putken katteineen pois. vetäsin rälläkäl putkista 25cm palat veks ja hitsasin uutta pätkää... nooh, päästöi kattelin niin HC oli tyhjäkäynnillä 350... eli whaaat? kone tuntu myös käyvät vähä rikkaalla (kai?), emt. Kaasua painaessa tuli ensin sadasosasekuntin mittanen yskäsy/tukehtuminen ennen ku otti kaasua. Vois tuolla olla joku vuoto pakosarjan/putken välis?, oonko lyöny katin paskaks? (en kyl kolhinu putkee yhtää) tai hosuen jonku lambda johdot ja se sit syöttää mitälie arvoi ja (ehkä?) käy rikkaalla... mitähän ois käyny?

            Bensa oli muuten koneesta aivan finaalissa, jos se vaikuttaa asiaan. (0.5litraa varmaa oli enää tankis jos sitäkään...


            Katteleppa nuo asiat kuntoon ensin, niin ihmetellään sitten lisää.

            Comment

            • petteriu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2002
              • 1164
              • Pori

              #21
              Parin auton päästöjen kanssa viime vuonna taistelleena pitää todeta, että jos päästöt eivät ole kohdallaan niin jotain vikaa autossa silloin on ja sen varmasti saa kuntoon ihan oikeasti ilman Masinol-kikkailujakin. Eri asia sitten on kuinka paljon aikaa, vaivaa ja rahaa tuohon pitää käyttää.
              M52B25 vaihtelin letkuja, putkia, tulpat ja sen separaattorin. Kaikissa oli jotain sanomista, erityisesti separaattorissa, mutta ei silti mennyt päästöistä läpi. Separaattorin vaihdon jälkeen käynti selvästi parani, vaikkei siinä (varsinkaan kylmänä) mitään vikaa tuntunut ennen sitä olevan. No katin vaihto tiputti päästöt lähes nolliin. Autossa edelliseltä omistajalta usean vuoden katsastamattomuusputki, joten päästöistä ei ole tarvinnut siinä mielessä murehtia.
              M50B25TU vaihdoin suoraan vain ja ainoastaan lambdan ja niinikään lähes nollapäästöillä uusinnasta. Toki kaikki M50 päästöthreadissä esitetyt kohteet käytiin myös läpi. Tämä auto toimi ihan OK sen ajan mitä sillä ajoin ennen katsastusta ja tuota lambdan vaihtoa.
              Vertailun vuoksi M62B44 suoraan "nollapäästöillä" läpi. Auto on ollut minulla jo alun kolmatta vuotta ja sitä pidetty kunnossa jo aiemmin.

              Olisiko tämän tarinan opetus nyt vaikka, että pidemmän päälle on kuitenkin järkevämpää ja edullisempaa pitää auto kunnossa kuin kikkailla Masinolilla lisäaikaa ja samalla tuhota jotain muuta (=kalliimpaa) autosta.
              BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

              Comment

              • Swappi
                Bimmer Rookie
                • Mar 2011
                • 58
                • Vantaa

                #22
                Originally posted by zeneg View Post
                http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=205832

                Katteleppa nuo asiat kuntoon ensin, niin ihmetellään sitten lisää.
                Niin siis päästöt olivat aivan kunnossa, kunnes otin pakoputken irti pakosarjasta, ja rälläköin siitä vuotavat kohat pois ja hitsasin uudet putken pätkät jotta ei ota enään happea sisään.

                Tuon operaation jälkeen hyppäsi 60:sta 345:teen...
                Veikkaisin et lambdas jotain mut jos jollain parempia arvioita niin saa kertoa. :think niin joo yllämainitut on kunnos.

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #23
                  Originally posted by Swappi View Post
                  Niin siis päästöt olivat aivan kunnossa, kunnes otin pakoputken irti pakosarjasta, ja rälläköin siitä vuotavat kohat pois ja hitsasin uudet putken pätkät jotta ei ota enään happea sisään.

                  Tuon operaation jälkeen hyppäsi 60:sta 345:teen...
                  Veikkaisin et lambdas jotain mut jos jollain parempia arvioita niin saa kertoa. :think niin joo yllämainitut on kunnos.
                  No sitten on varmaan lambdassa hämminkiä. Kattele onko johdot ehjät + liitin kunnossa. Vikakoodeissa saattais olla mainintaa lambdasta.

                  Comment

                  • Swappi
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2011
                    • 58
                    • Vantaa

                    #24
                    Jooh, elikkäs. Päästöt nytten läpi meni aika kauniil arvoillakin viellä. Arvojen kujalla oloon oli syynä se että putkeen oli kerääntynyt jäätävästi vettä joka sekoittaa lambdaa (joka myös vissiin sit sotkee seoksetki ihan vituilleen sekasin ollessaan jne)... kun ajanu vaa pihalta talliin nosturille ja sit ulos, just ja just ikkunat vaan aina lämmenny niin... Siinäpä syy. Eli jengaa jengaa vaa koneelle kunnolla niin kyllä menee läpi kun katit lämpee ja paska lentää putkesta ja vedet haihtuu vittuu! :> toi e36 putki on kyl kunnon jäteveden keräys laitos oikeesti.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎