Announcement

Collapse
No announcement yet.

325tds käyntivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    325tds käyntivika

    Elikkäs tämmösen pommin menin ostamaan ja ongelmana tyhjäkäynti kylmällä koneella. Auto lähtee kylmästä kyllä hyvin käymään, saattaa käydä jonku aikaa tasasesti jos ei kaasuun mene koskemaan, mutta yleensä alkaa silloinkin pätkimään. Rykii sen verran pahasti että joskus saattaa sammuakkin kun rykäsee ja aina kun rykäsee pöläyttää mustaa putkesta :think Kierroksia kun nostaa, alkaa kone käymään normaalisti. Lämpimällä koneella ei ole mitään ongelmaa tyhjäkäynnillä. Niin ja joskus kun pätkii oikein pahoin ja alkaa painamaan pikkuhiljaa kaasua, tuntuu että kone ei saa kierroksia nostettua niinkö pitäisi vaan "röpöttää" ja saustaa sinistä putkesta..

    Auto on vuosimallia -96 ja siihen on vaihdettu mekaaninen pumppu. EGR tukittu.

    Tähän mennessä tehtyä
    -Suuttimet tarkistettu, pari vaihdettu ja prikat uusittu
    -Paluuletkut uusittu
    -Ennakkoa koitettu säätää, ei vaikutusta
    -Yhden foorumilaisen ohjeiden mukaan pumpun "rikastin" poistettu käytöstä
    -Pa-letkuja vaihdettu kirkkaisiin ja ilmaa siellä ei kulje
    -Hehkut vaihdettu
    -Ilmanputsari puhdistettu
    -Dieselin seassa käytetty x1r:n diesel boosteria

    Mikään nuista ei vaikuttanut mitenkään tuohon pätkimiseen.. Alkaa oma järki loppumaan tuon ongelman kanssa

    Tuossa viellä video siitä kylmäkäynnistä niin selviää paremmin


    E. Lisätäänpä viellä tähänkin.. Käytin naapuria kaupassa ja starttasin auton -15c pakkasesta ilman esilämmitystä, en koskenut kaasuun ja auto kävi tasaisesti tyhjäkäynti -> ajo naapurin pihalle ja rykii kun viimeistä päivää..
    Last edited by däädää; 11-02-2013, 21:35.

  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    #2
    Tänään vaihdoin tuulilasin ja auto oli lämpimässä puolipäivää.. Kokeilin testin vuoksi miten käy kun laitoin käymään ja pari kertaa rykäsi, sen jälkeen käynti tasaantui :think Noh siinä sitten ihmeteltiin viellä muita vikoja ja kun olin lähtemässä töistä ja starttasin auton niin helvetin moisella rykimisellä kävi taas..

    Pumpussakohan olis vikaa? Itellä alkaa ideat loppumaan Lisätään viellä tuohon tehtyä listaan että naftansuodatin vaihdettu myös.

    Comment

    • BulletEye
      Bimmer Rookie
      • Mar 2011
      • 36
      • Karkkila

      #3
      Onkos koitettu antaa vähä hammeria sille pumpulle, jotta saisi tyhjäkäynnin tasattua ?
      Kuullostaa kuin tyhjäkäynnillä, joku sylinteri putois välillä pois :think vai hämääkö videon äänet.. Kyllä se pumpussa päin se vika luulis olevan.

      Videolla kun kattoo öp, ruiskun ja airbagin valo ei vilahdakkaan mittaristossa. onko tätä vähä enemänkin roplattu
      e36 325d M-sport -97 Montrealblau ''Rustyvidual''
      E91 320d M-sport -07 Le mans blau

      SOLD
      F36 418d M-Sport -15 Sapphire black
      E91 320d -06 Sapphire black

      Comment

      • däädää
        Bimmer Fanatic
        • May 2010
        • 756
        • Tornio

        #4
        Kyllähän se vähän siltä kuulostaa kun yks putoaisi aina välistä pois.

        Tänään töihin lähettyäni starttasin auton ilman esilämmitystä ja rykiminenhän oli taas varma, kierroksia pikkuhiljaa antaen auto kävi "ontuen" siihen saakka kun turbo alkaa ahtamaan. Eli saisko se liikaa naftaa? Eikös tuo mustan pöläytys putkesta joka kerta kun rykäsee viittais siihen?

        En tiiä olenko jo luulosairas mutta minusta kone käy nätisti jos autoa rullauttaa tyhjäkäynnillä, heti parkkiin tultaessa alkaa taas rykimään

        Öljynpainevalo ei toimi, missä helkkarissa tässä on anturi? Suodatinjalasta ei löydy.. Airbagin valo toimii mutta palaa vähän himmeämpänä kun muut..

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Kansi halki.

          Mulla teki hieman samaa, ontui, ei oikein jaksanut mennä, savutti.
          Kannessa useita halkeamia ja kutosen mäntä palasina.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • däädää
            Bimmer Fanatic
            • May 2010
            • 756
            • Tornio

            #6
            Originally posted by Mikkeri View Post
            Kansi halki.

            Mulla teki hieman samaa, ontui, ei oikein jaksanut mennä, savutti.
            Kannessa useita halkeamia ja kutosen mäntä palasina.
            Tuokin käynyt mielessä mutta miksi lämpimänä toimisi ongelmatta? Ja lähtee kuiten hyvin käymään, tehot tallessa eikä sotke öljyjä ja nesteitä sekasin :think

            Comment

            • Janzki
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 4947
              • Lohja

              #7
              Originally posted by däädää View Post
              Tuokin käynyt mielessä mutta miksi lämpimänä toimisi ongelmatta? Ja lähtee kuiten hyvin käymään, tehot tallessa eikä sotke öljyjä ja nesteitä sekasin :think
              Nopea kokeilu..laita auto käymään ilman paisarinkorkkia..Jos puskee nestettä vähänkin pihalle on peli selvä. Ei nuo M51 (pthyi mikä kirosana) koneet läheskään aina sotke keskenään puuroja ja vellejä vaikka kansi on aivan säpäleinä
              Sähköposti.
              IG: janzki_

              Comment

              • däädää
                Bimmer Fanatic
                • May 2010
                • 756
                • Tornio

                #8
                Originally posted by Janzki View Post
                Nopea kokeilu..laita auto käymään ilman paisarinkorkkia..Jos puskee nestettä vähänkin pihalle on peli selvä. Ei nuo M51 (pthyi mikä kirosana) koneet läheskään aina sotke keskenään puuroja ja vellejä vaikka kansi on aivan säpäleinä
                Ei puske nestettä pihalle, ei kerää painetta, ei kadota nesteitä jne mitään kansiongelmaan viittaavaa ei ole havaittavissa.

                En ole tuosta syöttöpumpusta niin hyvin perillä joten onko normaalia että vetää tulolinjankin täyteen ilmaa kun paluun irroittaa esim suuttimelta?
                Tulopuolella ei muuten ilmaa näy, mutta paluuputkessa pieniä ilmakuplia kun auto ei käy..

                Comment

                • Mikkeri
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2011
                  • 805
                  • Suomi

                  #9
                  Mulla oli halkeamia esikammioissa ja seeteihin.
                  Päästää paineet läpi kun ei seetit pidä, voi lämmöstä alkaa elämään, siksi toimii välillä ja välillä ei.
                  TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                  TDS osaa.

                  Comment

                  • däädää
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 756
                    • Tornio

                    #10
                    Auto oli tosiaan perjantaina viisaammalla herralla ihmeteltävänä ja meinasi että ennakko pielessä.. Pitää keksiä jonkulainen korotus tuohon imusarjaan ja kokeilla saada sitten ennakkoa aikasemmalle

                    Onko kenellään mitään kytkentäkuvaa nuista mittariston piuhoista, lähinnä että mikä siellä on öljynpaineanturille menevä piuha?

                    Comment

                    • däädää
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2010
                      • 756
                      • Tornio

                      #11
                      Lisäilläänpä tähän viellä vikojen paikannusta..

                      Pumpussa kannen puolella joku vipu mitä saa painettua alaspäin, tässä samassa vivussa myös säätö ja perjantaisen korjaajan mukaan volkkareissa tulee tuosta vivusta koppiin kahva josta säädetään kylmäkäynnistykseen ennakkoa.. Kokeilin painaa pikkuhiljaa tuota alaspäin kun kone rykii kylmänä -> auton käynti paranee ja juuri kun luulisi että lopettaa kokonaan rykimisen, sammuttaa koneen

                      Ja sitten öljynpaineanturiin.. Anturi ei maadoita koskaan, aivan sama onko käynnissä vai ei, eli se menee ainakin vaihtoon..

                      Comment

                      • Mikkeri
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2011
                        • 805
                        • Suomi

                        #12
                        Kytkis löytyy netistä kunhan vähän hakee..

                        Tai sit ruinaamalla multa, abaut 5 megainen tiedosto.
                        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                        TDS osaa.

                        Comment

                        • däädää
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 756
                          • Tornio

                          #13
                          Auto sitten otti ja sammu tienlaitaan tänään Paluupuoli tyhjä ja tulossakin reilusti ilmaa.. Varmaan se on jostain saanut sitä ilmaa koko ajan ja siitä johtunut tuo huono käynti :think

                          Comment

                          • Mikkeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 805
                            • Suomi

                            #14
                            Näinhän siinä varmaan on sitten käynyt...
                            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                            TDS osaa.

                            Comment

                            • jannel
                              Bimmer Fanatic
                              • Nov 2002
                              • 283

                              #15



                              No siihenhän ei ole varmastikaan laitettu mekaaniseen pumppuun kuuluvaan kylmäkäynnistysennakonsäätimeen (kuvassa kaasuvivun alapuolella oleva mutikka josta lähtee ohut putki pumpun toiselle puolelle) johtoa koskapa sille täytyy rakentaa anturi joka antaa virtaa koneen ollessa kylmä. Toisekseen siitä puuttuu (Kuva 1 Control unit 13 51 1 705 172) joka nostaa tyhjäkäyntiä kylmälle moottorille.
                              Ja se vipu mikä on kannen ja pumpun välissä on käsisammutin, vaikka korjaamon setä sulle muuta väittääkin!
                              Omassa rakennelmassa on Opelin 2.0 ruiskukoneen kylmäkäyntipiirin anturi antamassa virtaa pumpun ajoituksen säätimelle ja alipaineventtiilille joka antaa kylmänä alipainetta mersunkin pumpuista tutulle alpainekellolle joka vetää tyhjäkäyntiä tarvittavan määrän lisää.
                              Tuo nestetoiminen kylmäkäynnin säädin kun on tilanpuutteen vuoksi hankala laittaa niin siksi alipainesovellus!
                              Ja varmasti toimivat hehkutkaan ei varmasti ole pahitteeksi...

                              Jaa löytyhän tuolta näköjään kuva siitä ennakonsäätimestäkin: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ection_pump-2/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎