325tds käyntivika

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Mikkeri
    replied
    Eipä mitään.

    Tarkista vielä se säätö, muisti hatara ja toi oma motti ollut nyt reilun vuoden kasassa...

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Originally posted by aaape View Post
    itsellä oli tds:ssä samaa ongelmaa niin loppui kun laitoi suoran virran siihen kylmäkäynti solenoidiin



    osan nro:9

    en tiedä oletko jo kokeillut mutta jos et nii kokeile.
    Huh nyt toimii ainakin toistaiseksi! Suuri kiitos sulle! Niin ja kiitokset Mikkerille ajoituksensäätö ohjeista Enään ei olis kun kytkin vaihtaa jne..

    Leave a comment:


  • aaape
    replied
    itsellä oli tds:ssä samaa ongelmaa niin loppui kun laitoi suoran virran siihen kylmäkäynti solenoidiin



    osan nro:9

    en tiedä oletko jo kokeillut mutta jos et nii kokeile.

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Oikein säätämisessä menee maks puol tuntia.. Työkaluiksi pari lenkkiavainta, heittokello ja kampuralle lukitsintappi.
    Jos mä en väärin muista...
    Jakajan perseestä proppu pois, heittokello paikalleen, pyörittää motin niin että kellon viisari ei liiku, nollaa kellon siihen, pyörittää ykkösen ykk:an, tappi paikalleen, kääntää jakajaa niin että viisari nousee abaut 1.0mm kohtaan.
    Vielä pyörittää mottia pari kiekkaa tarkistuksen vuoksi.

    Suunnilleen noin se homma menee, voi vaikuttaa sekavalta, mutta kun vähän miettii niin homma on todella yksinkertainen.

    Muisti pätkii hieman, pitikö ketjunlaahain lukita paikalleen, vai riittääkö esikiristys kiristämään ketjun säädön aikana..

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Originally posted by Mikkeri View Post
    Sitä pumppua ei kannata ihan miten tahansa käännellä ja väännellä, siihen on ihan keinot miten sen ajoituksen saa kohdilleen.
    Joo mutta sais nyt eka edes sinne päin että kävis kunnolla.. Jos tuota heittokellolla säätäis niin minkähänlaisia asteita pitäs laittaa

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Sitä pumppua ei kannata ihan miten tahansa käännellä ja väännellä, siihen on ihan keinot miten sen ajoituksen saa kohdilleen.

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Originally posted by joni_wt View Post
    On molemmat epäkeskot, akselin ympärillä oleva kaulus on tiivis lohkon reikään.

    Itse oon vähän lamellilaikalla pumpunkannesta ottanut tavaraa pois aikoinaan kun piti saaja paljo ennakkoa. Mutta eipä siitä montaa milliä saa.
    No voi hyvää vitun päivää.. Tosiaan olen elänyt siinä toivossa että vain tämä "ulompi" reikä on epäkesko Pitääpä huomenna tutkia saako pumppua laskettua tuolla toisella epäkeskoreijällä..

    Ja joo olen ottanut jo melko reilustikkin pumpun kannesta tavaraa pois..

    Leave a comment:


  • joni_wt
    replied
    Originally posted by däädää View Post
    Saattais tuo säätövara riittää mutta pumpun kansi ottaa imusarjaan kiinni eikä ennakkoa saa käännettyä yhtään enempää enään :think

    E. Kysytään nyt tyhmiä mutta onko molemmat reijät epäkeskot? Minusta vain se toinen on epäkesko ja sen takia se ottaakin sinne imusarjaan..
    On molemmat epäkeskot, akselin ympärillä oleva kaulus on tiivis lohkon reikään.

    Itse oon vähän lamellilaikalla pumpunkannesta ottanut tavaraa pois aikoinaan kun piti saaja paljo ennakkoa. Mutta eipä siitä montaa milliä saa.

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Originally posted by joni_wt View Post
    Pumpun akselilla on kiila hammaspyörälle ja hampaalla siirto on kyllä työläs.. pumpun kiinnitysreijät on epäkeskot eli, niitä löysälle ja ylhäältäpäin katsottuna kääntää pumppua moottoria kohti niin ennakkoa tulee. Jos ei piisaa säätö niin joku on kasannut jakopään väärin tai ketju on venynyt niin paljon.
    Saattais tuo säätövara riittää mutta pumpun kansi ottaa imusarjaan kiinni eikä ennakkoa saa käännettyä yhtään enempää enään :think

    E. Kysytään nyt tyhmiä mutta onko molemmat reijät epäkeskot? Minusta vain se toinen on epäkesko ja sen takia se ottaakin sinne imusarjaan..
    Last edited by däädää; 25-02-2013, 21:23.

    Leave a comment:


  • joni_wt
    replied
    Originally posted by däädää View Post
    Tänään jatkui taas tds:n ihmettely

    Toinen tankki oli melkein tyhjä ja veti ilmaa sieltä, sen takia välille jätti.. Siirtopumppu kyllä pelasi kun käytettiin irti ja nosti tavaraa kun tämä erikseen testattiin.. Noh auto saatiin kuitenkin käymään kun toisesta tankista pumpattiin tavaraa toiseen..

    Käyntivikaan sano taas yksi asiansa osaava herra että 100% varmuudella ennakko reilusti myöhäsellä, pöläyttelee pakokaasuja ilmanputsariinkin.. Mites tuo pumppu on jakopäällä, onko akselilla booritus jolla pumppua sais "hyppäytettyä" vai ketju väärällä hampaalla?

    Huhuh, onneksi on nissani
    Pumpun akselilla on kiila hammaspyörälle ja hampaalla siirto on kyllä työläs.. pumpun kiinnitysreijät on epäkeskot eli, niitä löysälle ja ylhäältäpäin katsottuna kääntää pumppua moottoria kohti niin ennakkoa tulee. Jos ei piisaa säätö niin joku on kasannut jakopään väärin tai ketju on venynyt niin paljon.

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Tänään jatkui taas tds:n ihmettely

    Toinen tankki oli melkein tyhjä ja veti ilmaa sieltä, sen takia välille jätti.. Siirtopumppu kyllä pelasi kun käytettiin irti ja nosti tavaraa kun tämä erikseen testattiin.. Noh auto saatiin kuitenkin käymään kun toisesta tankista pumpattiin tavaraa toiseen..

    Käyntivikaan sano taas yksi asiansa osaava herra että 100% varmuudella ennakko reilusti myöhäsellä, pöläyttelee pakokaasuja ilmanputsariinkin.. Mites tuo pumppu on jakopäällä, onko akselilla booritus jolla pumppua sais "hyppäytettyä" vai ketju väärällä hampaalla?

    Huhuh, onneksi on nissani

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Originally posted by jannel View Post
    http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...al_regulation/


    No siihenhän ei ole varmastikaan laitettu mekaaniseen pumppuun kuuluvaan kylmäkäynnistysennakonsäätimeen (kuvassa kaasuvivun alapuolella oleva mutikka josta lähtee ohut putki pumpun toiselle puolelle) johtoa koskapa sille täytyy rakentaa anturi joka antaa virtaa koneen ollessa kylmä. Toisekseen siitä puuttuu (Kuva 1 Control unit 13 51 1 705 172) joka nostaa tyhjäkäyntiä kylmälle moottorille.
    Ja se vipu mikä on kannen ja pumpun välissä on käsisammutin, vaikka korjaamon setä sulle muuta väittääkin!
    Omassa rakennelmassa on Opelin 2.0 ruiskukoneen kylmäkäyntipiirin anturi antamassa virtaa pumpun ajoituksen säätimelle ja alipaineventtiilille joka antaa kylmänä alipainetta mersunkin pumpuista tutulle alpainekellolle joka vetää tyhjäkäyntiä tarvittavan määrän lisää.
    Tuo nestetoiminen kylmäkäynnin säädin kun on tilanpuutteen vuoksi hankala laittaa niin siksi alipainesovellus!
    Ja varmasti toimivat hehkutkaan ei varmasti ole pahitteeksi...

    Jaa löytyhän tuolta näköjään kuva siitä ennakonsäätimestäkin: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ection_pump-2/
    Jaa käsisammuttimeksi itsekkin tuota vipua epäilin kun tosiaan koneen siitä saa sammutettua.. Meinaatko että tuon kylmäkäynnistysennakonsäätimen puuttuminen aiheuttaa tuon rykimisen? Mitä nyt muiden foorumilaisten kanssa jutellut keillä mekaaninen pumppu tds:ssä on, ei heilläkään ole tuo ollut käytössä :think

    E. Jos tuo rykiminen tosiaan johtuisi tuosta ennakosta tai ennakonsäätimen puuttumisesta, eikö auto lähtisi huonosti käymäänkin? Lähtee kuiten ihan hyvin -20c pakkasesta ilman roikkaakin..

    Niin ja auto tosiaan taas kaverilla ihmeteltävänä, alkaa itellä kiinnostus hiipumaan jo tuota kohtaan ja jäikin sopivasti kaverin hallin lähelle..
    Last edited by däädää; 21-02-2013, 17:19.

    Leave a comment:


  • jannel
    replied



    No siihenhän ei ole varmastikaan laitettu mekaaniseen pumppuun kuuluvaan kylmäkäynnistysennakonsäätimeen (kuvassa kaasuvivun alapuolella oleva mutikka josta lähtee ohut putki pumpun toiselle puolelle) johtoa koskapa sille täytyy rakentaa anturi joka antaa virtaa koneen ollessa kylmä. Toisekseen siitä puuttuu (Kuva 1 Control unit 13 51 1 705 172) joka nostaa tyhjäkäyntiä kylmälle moottorille.
    Ja se vipu mikä on kannen ja pumpun välissä on käsisammutin, vaikka korjaamon setä sulle muuta väittääkin!
    Omassa rakennelmassa on Opelin 2.0 ruiskukoneen kylmäkäyntipiirin anturi antamassa virtaa pumpun ajoituksen säätimelle ja alipaineventtiilille joka antaa kylmänä alipainetta mersunkin pumpuista tutulle alpainekellolle joka vetää tyhjäkäyntiä tarvittavan määrän lisää.
    Tuo nestetoiminen kylmäkäynnin säädin kun on tilanpuutteen vuoksi hankala laittaa niin siksi alipainesovellus!
    Ja varmasti toimivat hehkutkaan ei varmasti ole pahitteeksi...

    Jaa löytyhän tuolta näköjään kuva siitä ennakonsäätimestäkin: http://bmwfans.info/parts/catalog/E3...ection_pump-2/

    Leave a comment:


  • Mikkeri
    replied
    Näinhän siinä varmaan on sitten käynyt...

    Leave a comment:


  • däädää
    replied
    Auto sitten otti ja sammu tienlaitaan tänään Paluupuoli tyhjä ja tulossakin reilusti ilmaa.. Varmaan se on jostain saanut sitä ilmaa koko ajan ja siitä johtunut tuo huono käynti :think

    Leave a comment:

Working...
X