Kytkis löytyy netistä kunhan vähän hakee..
Tai sit ruinaamalla multa, abaut 5 megainen tiedosto.
325tds käyntivika
Collapse
X
-
Lisäilläänpä tähän viellä vikojen paikannusta..
Pumpussa kannen puolella joku vipu mitä saa painettua alaspäin, tässä samassa vivussa myös säätö ja perjantaisen korjaajan mukaan volkkareissa tulee tuosta vivusta koppiin kahva josta säädetään kylmäkäynnistykseen ennakkoa.. Kokeilin painaa pikkuhiljaa tuota alaspäin kun kone rykii kylmänä -> auton käynti paranee ja juuri kun luulisi että lopettaa kokonaan rykimisen, sammuttaa koneen
Ja sitten öljynpaineanturiin.. Anturi ei maadoita koskaan, aivan sama onko käynnissä vai ei, eli se menee ainakin vaihtoon..
Leave a comment:
-
Auto oli tosiaan perjantaina viisaammalla herralla ihmeteltävänä ja meinasi että ennakko pielessä.. Pitää keksiä jonkulainen korotus tuohon imusarjaan ja kokeilla saada sitten ennakkoa aikasemmalle
Onko kenellään mitään kytkentäkuvaa nuista mittariston piuhoista, lähinnä että mikä siellä on öljynpaineanturille menevä piuha?
Leave a comment:
-
Mulla oli halkeamia esikammioissa ja seeteihin.
Päästää paineet läpi kun ei seetit pidä, voi lämmöstä alkaa elämään, siksi toimii välillä ja välillä ei.
Leave a comment:
-
Ei puske nestettä pihalle, ei kerää painetta, ei kadota nesteitä jneOriginally posted by Janzki View PostNopea kokeilu..laita auto käymään ilman paisarinkorkkia..Jos puskee nestettä vähänkin pihalle on peli selvä. Ei nuo M51 (pthyi mikä kirosana) koneet läheskään aina sotke keskenään puuroja ja vellejä vaikka kansi on aivan säpäleinä
mitään kansiongelmaan viittaavaa ei ole havaittavissa.
En ole tuosta syöttöpumpusta niin hyvin perillä joten onko normaalia että vetää tulolinjankin täyteen ilmaa kun paluun irroittaa esim suuttimelta?
Tulopuolella ei muuten ilmaa näy, mutta paluuputkessa pieniä ilmakuplia kun auto ei käy..
Leave a comment:
-
Nopea kokeilu..laita auto käymään ilman paisarinkorkkia..Jos puskee nestettä vähänkin pihalle on peli selvä. Ei nuo M51 (pthyi mikä kirosana) koneet läheskään aina sotke keskenään puuroja ja vellejä vaikka kansi on aivan säpäleinäOriginally posted by däädää View PostTuokin käynyt mielessä mutta miksi lämpimänä toimisi ongelmatta? Ja lähtee kuiten hyvin käymään, tehot tallessa eikä sotke öljyjä ja nesteitä sekasin :think
Leave a comment:
-
Tuokin käynyt mielessä mutta miksi lämpimänä toimisi ongelmatta? Ja lähtee kuiten hyvin käymään, tehot tallessa eikä sotke öljyjä ja nesteitä sekasin :thinkOriginally posted by Mikkeri View PostKansi halki.
Mulla teki hieman samaa, ontui, ei oikein jaksanut mennä, savutti.
Kannessa useita halkeamia ja kutosen mäntä palasina.
Leave a comment:
-
Kansi halki.
Mulla teki hieman samaa, ontui, ei oikein jaksanut mennä, savutti.
Kannessa useita halkeamia ja kutosen mäntä palasina.
Leave a comment:
-
Kyllähän se vähän siltä kuulostaa kun yks putoaisi aina välistä pois.
Tänään töihin lähettyäni starttasin auton ilman esilämmitystä ja rykiminenhän oli taas varma, kierroksia pikkuhiljaa antaen auto kävi "ontuen" siihen saakka kun turbo alkaa ahtamaan. Eli saisko se liikaa naftaa? Eikös tuo mustan pöläytys putkesta joka kerta kun rykäsee viittais siihen?
En tiiä olenko jo luulosairas mutta minusta kone käy nätisti jos autoa rullauttaa tyhjäkäynnillä, heti parkkiin tultaessa alkaa taas rykimään
Öljynpainevalo ei toimi, missä helkkarissa tässä on anturi? Suodatinjalasta ei löydy.. Airbagin valo toimii mutta palaa vähän himmeämpänä kun muut..
Leave a comment:
-
Onkos koitettu antaa vähä hammeria sille pumpulle, jotta saisi tyhjäkäynnin tasattua ?
Kuullostaa kuin tyhjäkäynnillä, joku sylinteri putois välillä pois :think vai hämääkö videon äänet.. Kyllä se pumpussa päin se vika luulis olevan.
Videolla kun kattoo öp, ruiskun ja airbagin valo ei vilahdakkaan mittaristossa. onko tätä vähä enemänkin roplattu
Leave a comment:
-
Tänään vaihdoin tuulilasin ja auto oli lämpimässä puolipäivää.. Kokeilin testin vuoksi miten käy kun laitoin käymään ja pari kertaa rykäsi, sen jälkeen käynti tasaantui :think Noh siinä sitten ihmeteltiin viellä muita vikoja ja kun olin lähtemässä töistä ja starttasin auton niin helvetin moisella rykimisellä kävi taas..
Pumpussakohan olis vikaa? Itellä alkaa ideat loppumaan
Lisätään viellä tuohon tehtyä listaan että naftansuodatin vaihdettu myös.
Leave a comment:
-
325tds käyntivika
Elikkäs tämmösen pommin menin ostamaan ja ongelmana tyhjäkäynti kylmällä koneella. Auto lähtee kylmästä kyllä hyvin käymään, saattaa käydä jonku aikaa tasasesti jos ei kaasuun mene koskemaan, mutta yleensä alkaa silloinkin pätkimään. Rykii sen verran pahasti että joskus saattaa sammuakkin kun rykäsee ja aina kun rykäsee pöläyttää mustaa putkesta :think Kierroksia kun nostaa, alkaa kone käymään normaalisti. Lämpimällä koneella ei ole mitään ongelmaa tyhjäkäynnillä. Niin ja joskus kun pätkii oikein pahoin ja alkaa painamaan pikkuhiljaa kaasua, tuntuu että kone ei saa kierroksia nostettua niinkö pitäisi vaan "röpöttää" ja saustaa sinistä putkesta..
Auto on vuosimallia -96 ja siihen on vaihdettu mekaaninen pumppu. EGR tukittu.
Tähän mennessä tehtyä
-Suuttimet tarkistettu, pari vaihdettu ja prikat uusittu
-Paluuletkut uusittu
-Ennakkoa koitettu säätää, ei vaikutusta
-Yhden foorumilaisen ohjeiden mukaan pumpun "rikastin" poistettu käytöstä
-Pa-letkuja vaihdettu kirkkaisiin ja ilmaa siellä ei kulje
-Hehkut vaihdettu
-Ilmanputsari puhdistettu
-Dieselin seassa käytetty x1r:n diesel boosteria
Mikään nuista ei vaikuttanut mitenkään tuohon pätkimiseen.. Alkaa oma järki loppumaan tuon ongelman kanssa
Tuossa viellä video siitä kylmäkäynnistä niin selviää paremmin
E. Lisätäänpä viellä tähänkin.. Käytin naapuria kaupassa ja starttasin auton -15c pakkasesta ilman esilämmitystä, en koskenut kaasuun ja auto kävi tasaisesti tyhjäkäynti -> ajo naapurin pihalle ja rykii kun viimeistä päivää..Last edited by däädää; 11-02-2013, 21:35.Tags: None
Leave a comment: