Rakentelin auton etupään uusiksi, ja asensin eteen M3 EVO:n yläpäät, jotka lisäävät positiivista casteria ja negatiivista camberia. Sen lisäksi lievästi madaltavat uudet jouset laski autoa vähän alaspäin, joka puolestaan lisää vielä enemmän negatiivista camberia. Tässä tilanteessahan vakiolla 12mm iskarin alapultilla negatiivinen camber olisi jotain aivan älytöntä.
Laitoin kuitenkin sen poikittaisen 10mm ohuemman pultin, jolla camberia saa säädettyä vähän positiiviseen suuntaan. Vaikuttaa että siitä huolimatta camber on ainakin silmämääräisesti edelleen aika paljon miinuksella. Mahtaakohan mennä edes mittauksessa "vihreälle"? Jos olette vastaavan modifikaation tehneet, on tämä 10mm pultti riittänyt, vai pitääkö tehdä jotain muita toimenpiteitä camber-säädön lisäämiseksi positiiviseen suuntaan? Kuinka paljon se voi olla miinuksella, jotta ajettavuus pysyisi urille tunnottomana? Käytän maltillisia 205/55R16 -renkaita kesälläkin.
Laitoin kuitenkin sen poikittaisen 10mm ohuemman pultin, jolla camberia saa säädettyä vähän positiiviseen suuntaan. Vaikuttaa että siitä huolimatta camber on ainakin silmämääräisesti edelleen aika paljon miinuksella. Mahtaakohan mennä edes mittauksessa "vihreälle"? Jos olette vastaavan modifikaation tehneet, on tämä 10mm pultti riittänyt, vai pitääkö tehdä jotain muita toimenpiteitä camber-säädön lisäämiseksi positiiviseen suuntaan? Kuinka paljon se voi olla miinuksella, jotta ajettavuus pysyisi urille tunnottomana? Käytän maltillisia 205/55R16 -renkaita kesälläkin.
Comment