Kaikki päästöt reilusti yli sallitun

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ankanperse
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 4
    • rovaniemi

    Kaikki päästöt reilusti yli sallitun

    Elikkä autona 93v e36 m50b20 vanos

    Kaikki päästöarvot aivan liian korkealla, se mitä mie muistan niin hc 500 luokkaa ja olikohan se co jotain 2.2 ja co2 jotain 15 tyhjäkäynnillä. En muista paljonko kierroksilla mut kaikki oli jokatapauksessa liian korkealla.

    Ihan vasta laitettu lamba,pakoputki,ilmamäärämittari,ilmamäärämittarin se 90 asteen muovimutka ja vikakoodit luettu eikä missään mitään,lambda arvot kohillaan yms

    Huomenna katotaan sytytyksen ajoitukset,puristukset ja uuestaan etitään onko siellä imuvuotoja joita ei viimeksi löytyny pikaisella kattomisella.

    Elikkä voiko päästöt oikeasti heittää nuin rajusti yli jos sytytys ja puristukset on päin mäntyä? Auto kuitenki käynnistyy aina heti laakista eikä muutenkaan tunnu olevan mitään vikaa koneessa,ääniä yms.

    Pikkusen vaan tyhjäkäynti heittää vain että kierrosmittari ei ees värähdäkkään mut jos tarkkaan kuuntelee niin 5sec käy hitusen korkealla ja taas 5sec matalemmalla,hummailee ees kahtaalleen
  • ankanperse
    Newbiemmer
    • Feb 2013
    • 4
    • rovaniemi

    #2
    Ja kattiki oli tosiaan vaihettu samaan syssyyn

    Comment

    • 525tds
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2003
      • 491
      • Leppäkoski

      #3
      Minä tarkastaisin asentotunnistimet ja imuvuodot, muista ajaa katti kuumaksi kun veit päästömittaukseen.
      "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        #4
        Minkä merkkiset MAF ja Lambda?
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • Eepo
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 5388
          • Tampere

          #5
          puolat halki+kannattaa mitata ne puolat 1 ja 3 nastoista yleismittari kohm puolelle.
          Last edited by Eepo; 28-02-2013, 16:58.
          -Harley Davidson Sportster - 89-
          -Harley Davidson softail -89-
          -Suzuki PV50 -86-

          Comment

          • ankanperse
            Newbiemmer
            • Feb 2013
            • 4
            • rovaniemi

            #6

            Tuon asensin eilen ja tänään tehtiin uuet päästömittaukset. Joka kerta on ajettu katti kuumaksi,tänäänkin about 5km 4000rpm suoraan mittauksiin.
            Lambdaa en muista mikä nyt on paikalla ku kolmea erillaista on kokeiltu paikalle,olikohan boschin zirkonia.
            Pitääpä muistaa että huomenna korjaaja kattoo imuvuotojen lisäksi asentotunnistimet ja mitata puolat.

            Comment

            • ankanperse
              Newbiemmer
              • Feb 2013
              • 4
              • rovaniemi

              #7
              Tadaa,auto meni nyt päästöistä läpi ja katsastuksesta kans samaan syssyyn. Elikkä vikana oli niinki yksinkertainen juttu kuin vääränlaiset sytytystulpat
              puristuksissa oli kaikissa sylintereissä muuten 12 mut 3 sylinterissä 10 ja 5 sylinterissä 8 paineet. Kiitos ja kumarrus vielä kaikille vinkkejä antaneille

              Comment

              • coupe320
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2010
                • 417
                • viikkoja tiellä

                #8
                mikä avuks kun päästöt oli. Tyhjäk; co1,9 hc380 o2=0 co=13,8 kierroksilla; co2,7 hc160 o2=0,13 co=13,11 lambda 0,915 mihin viittaa, ei tosiaan ollu sallittu.

                Comment

                • Make H.
                  BTCF Member
                  • Jul 2006
                  • 1278
                  • Kokkola

                  #9
                  Originally posted by coupe320 View Post
                  mikä avuks kun päästöt oli. Tyhjäk; co1,9 hc380 o2=0 co=13,8 kierroksilla; co2,7 hc160 o2=0,13 co=13,11 lambda 0,915 mihin viittaa, ei tosiaan ollu sallittu.
                  Ainaki lambda näyttäs olevan kaput....Eikös sen arvo pitäs olla 1,000 +/- 0,01:think?

                  Comment

                  • intfreak
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 2967
                    • Uusikaupunni

                    #10
                    Originally posted by Make H. View Post
                    Ainaki lambda näyttäs olevan kaput....Eikös sen arvo pitäs olla 1,000 +/- 0,01:think?
                    Ei.
                    Eikä pakokaasumittauksen lambda arvo kerro lambda-anturin kunnosta mitään.
                    N62 Money Spender Club

                    Comment

                    • Make H.
                      BTCF Member
                      • Jul 2006
                      • 1278
                      • Kokkola

                      #11
                      Originally posted by intfreak View Post
                      Ei.
                      Eikä pakokaasumittauksen lambda arvo kerro lambda-anturin kunnosta mitään.
                      Okei, kiitos korjauksesta! Miten tuo lambda sitten mitataan oikeaoppisesti tai varmistutaan sen kunnosta?

                      Comment

                      • Muurahainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by Make H. View Post
                        Okei, kiitos korjauksesta! Miten tuo lambda sitten mitataan oikeaoppisesti tai varmistutaan sen kunnosta?
                        No se pitäisi mitata lambdan johdoista.
                        Tuota voi myös sopivalla ohjelmalla katsella livedatan puolelta. Silloin ei tarvitse käydä johtoihin käsiksi.

                        Tuo pakokaasutestissä oleva lambda-arvo on laskennallinen muista arvoista.
                        Ei siis liity mitenkään lambda-anturiin vaikka sama nimi on. (siis toki jos lambda-anturi on rikki on arvot vääärin ja luultavasti myös lambda-arvo)
                        Last edited by Muurahainen; 02-04-2013, 18:54.

                        Comment

                        • jr66
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2006
                          • 16576
                          • Asikkala

                          #13
                          Originally posted by Make H. View Post
                          Ainaki lambda näyttäs olevan kaput....Eikös sen arvo pitäs olla 1,000 +/- 0,01:think?
                          Ei vaan 0,97 - 1,03.

                          Originally posted by intfreak View Post
                          Ei.
                          Eikä pakokaasumittauksen lambda arvo kerro lambda-anturin kunnosta mitään.
                          Juuri näin.

                          Comment

                          • coupe320
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2010
                            • 417
                            • viikkoja tiellä

                            #14
                            voisko joku nyt antaa vinkkiä mistä pitäs alkaa selvittelemään mikä mättää päästöissä, jotka on postattu edelliselle sivulle. Kai joku osaa sanoa onko moottorissa(antureissa) kenties vikaa vai johtuuko viallisesta katista/putkeata, apuja?

                            Comment

                            Working...
                            X