Announcement

Collapse
No announcement yet.

Low beam failure ja kuskin lyhyelle valolle ei jännitettä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kupo
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 62
    • Helsinki

    Low beam failure ja kuskin lyhyelle valolle ei jännitettä

    Autona 328i touring vuodelta -97.
    Ajotietokone herjaa low beam failurea ja kuskin puolen ajovalo on pimeänä.
    Mittasin polttimon kannalle tulevista piuhoista, että jännitettä ei sinne asti tule.
    Apukuskin puoli toimii normaalisti. Myös kokeiltu toisella lyhyen releellä, ei vaikutusta.

    Onko näissä joku tietty paikka mistä kannattaisi ensimmäisenä lähteä etsimään kosketushäikkiä tai muuta vastaavaa?
    e36 328i touring -97
    e36 318ia touring -97 (ex)
    e28 520i -84 (ex)
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #2
    Onko sulakkeet ehjät? Onko johto ehjä polttimon perseestä -> umpion liittimelle, piipperillä koita mittailla vaikka. Toiselta puolelta voi vaikka selvittää, että mihin piniin tulee lyhyen virta ja lähteä sitä johtoa seuraamaan toiselta puolelta.

    Comment

    • kupo
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 62
      • Helsinki

      #3
      Originally posted by esa`pentula View Post
      Onko sulakkeet ehjät? Onko johto ehjä polttimon perseestä -> umpion liittimelle, piipperillä koita mittailla vaikka. Toiselta puolelta voi vaikka selvittää, että mihin piniin tulee lyhyen virta ja lähteä sitä johtoa seuraamaan toiselta puolelta.
      Sulakkeet ehjät. Ruvetaanpas mittailemaan seuraavaksi umpion liittimestä siis. Eli varmaan täytynee irroittaa koko umpio, että saa ko. liittimen esille?
      e36 328i touring -97
      e36 318ia touring -97 (ex)
      e28 520i -84 (ex)

      Comment

      • esa`pentula
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2009
        • 1390
        • Tampere

        #4
        Ei kait koko umpiota tarvitse irroittaa. Tosin siinä ei yli 15min pitäisi mennä vaikka irroittaisit. Voit mitata siitä pyöreästä liittimestä vaikka ulkopuolen pinistä sinne umpion päähän tulevaan nastaan, että onko yhteys. Toiselta puolelta saa varmaan selvitettyä nopsaan, että mihin tulee virta kun laitat valon päälle. Sen taas voit mitata tietenkin samasta pyöreästä liittimestä, mutta johtonipun puolelta.

        Comment

        • kupo
          Bimmer Rookie
          • Aug 2007
          • 62
          • Helsinki

          #5
          Sieltä ajovalon liittimestähän se vika sitten löytyikin. Eli liittimen pinnit olivat kuluneet/vääntyneet väljiksi. Pienellä ruuvarilla hieman uudelleenmuotoilua ja taas palaa valot niinkuin pitääkin. Tämäkin takia piti uusi topikki avata
          e36 328i touring -97
          e36 318ia touring -97 (ex)
          e28 520i -84 (ex)

          Comment

          • esa`pentula
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2009
            • 1390
            • Tampere

            #6
            Hyvä homma! Eipä vikoja neuvoja turhaan kysellä, modet poistelee aikanaan jos on tarpeellista.

            Comment

            • Mikkeri
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2011
              • 805
              • Suomi

              #7
              Tähän topikkiin varmaan sopii antaa vinkki,
              askartelin paskartelin isosta 12v ledistä, yleismittarin "koettimesta" muovirasiasta, vaihtokytkimestä, pitkästä 2 napaisesta kaapelista ja hauenleuoista laitteen millä saa siihen koettimeen syötettyä joko miinusta tai plussaa.

              Tuollaisissa kontaktihäiriöissä ja perus sähkövioissa aivan ehdoton kapistus.
              Voi syöttää liittimeen sähköä ja tsekata liitin kerrallaan missä vika on.

              Led ihan työvaloksi kojetaulun alla temutessa.
              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
              TDS osaa.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎