Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vinkkeli käynnistys ongelma 323, e36!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • garage
    Newbiemmer
    • Dec 2009
    • 24
    • -

    Vinkkeli käynnistys ongelma 323, e36!

    Tervehdys!

    Minulla on tuollainen 323, -95, e36, noin 325000km ajettu ja eräs kaunis päivä yhdellä kauppa reissulla auto ei lähtenytkään ekalla startauksella vaan sitä sai startata useammin puoli lämpimänä. Tämän jälkeen autoa on saanut startata aina puol lämpösenä useasti ja mikä mielenkiintoisinta kylmänä auto lähtee niin kuin palmun alta. Sitten käytin autoa testerissä ja herjasi lämpö anturia, no ennen kuin anturia kerkesin vaihtamaan auto lähti huonosti käyntiin lämpimälläkin koneella, jonka jälkeen vaihdoin lämpöanturin ja tulpat. Käynnistymiseen tuli muutos että, kun starttasi vähän pitempään auto lähti rykimällä käyntiin ja kävi sitten nätisti. Sitten auto tupsahteli sammua tyhjäkäynnillä pari kertaa, mutta päivä tämän jälkeen tuntu, että tehot olisi hävinny ja ajattelin, että katson saako auto polttoainetta ja irrotin letkun p-a suodattimen jälkeen ja hyvinhän sieltä polttoainetta tuli ja pumppukin äkkiseltään kuulostaa, että surahtaa aina, kun virrat laittaa päälle. Sitten suihkin crc:tä johtoliitoksiin, jos olisi vaikka kosteus häikkää tai hapettumia sähköissä. Tämän jälkeen auto ei suostunut enää lähtemään ollenkaan käyntiin startaa nätisti ja yrittää rykimällä käyntiin, mutta siihen se jää.

    No nyt olen tässä kahen vaiheilla, että onko vika nokka/kampi akselin asentotunnistimessa vai, missä???
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #2
    Kampiakselin asentotunnistin jättää ainakin vikakoodin, jos ei ole siitä koodia niin saat sen ainakin suljettua pois vaihtoehdoista. Mielestäni nokka-akselin anturikin jättää koodin, tästä en ole 100% varma. Oletko lukenut vikakoodit nyt viimeisen ongelman ilmetessä?

    Comment

    • garage
      Newbiemmer
      • Dec 2009
      • 24
      • -

      #3
      Nyt en ole toistamiseen vielä kerinnyt vika koodeja, lukemaan, mutta ensi viikolla, tulee kaveri käymään testerin kanssa, jos ei vika ratkea sitä ennen.

      Comment

      • garage
        Newbiemmer
        • Dec 2009
        • 24
        • -

        #4
        Vika taisi paikantua kampiakselin asentotunnistimen muovi kuori oli jo niin haperoa, että ottaa näköjään kupari johdot monesta kohden yhteen ja anturikin itsessään näyttää haljenneen. Kokeillaanpas tuota vaihtamalla jos vika korjaantuisi.. .

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #5
          Kammen anturi ei vättämättä jätä koodia, nokananturi ei vaikuta oikeastaan millään tavalla käynnistyvyyteen.
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • Jarsse
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 1520
            • Kymenlaakso

            #6
            niin ja osta kerralla alkuperänen eläkä tarviketta
            E91 325xi vm07
            E60 530xd vm06 stage X

            Comment

            • garage
              Newbiemmer
              • Dec 2009
              • 24
              • -

              #7
              No niin taas tuumasta toimeen bemaristi ystävät!!
              Autohan tuli kuntoon tuolla asentotunnistimen vaihdolla, mutta nyt viikon parin päästä, auto alkoi taas temppuilemaan saa sahata käyntiin aina välillä lämpimänä, tehot hukassa ja kaikenlisäksi täristää tyhjäkäynnillä koko autoa. Kierroksiin tärinä ei vaikuta tyhjäkäynnillä se pysyy tuossa 600-700 rpm, mutta sitten kun antaa kaasua, niin tärinä häviää.? Ensi viikolla rupean tutkimaan onko imuvuotoja, mutta olisiko muita ehdotuksia, mitä kannattaisi katsella, ennen kuin loppu viikosta tulee kunnon vikakoodinluku laitteet pihaan.?
              Ja konehan on tosiaan tuo M52

              Kiitos etukäteen.

              Comment

              • garage
                Newbiemmer
                • Dec 2009
                • 24
                • -

                #8
                Vikakoodit luettu ja lambdoja herjasi, mutta sitten huomasin, että kun käynnissä ollessa ottaa öljykorkin pois tekee tosi korkean alipaineen moottoriin ja käynti ongelman. Separaattorin puhdistelin ja pari imupuolen letkua laitan vaihtoon jos sen sais taas toimimaan niin kuin pitääkin + lamdat.. . Ihanan kallista..

                Comment

                • Miikkuks
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2010
                  • 309
                  • Jyväskylä

                  #9
                  Meinaa siis tukehtua, kun otat öljykorkin pois? Ihan normaalia täälläpäin myös. Herjasko kaikkia lambdoja? Mitenkäs sytytyspuolat, ettei vain sieltä kiikastaisi?
                  E39 528i M sport

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎