Announcement

Collapse
No announcement yet.

Uusi kytkin luistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • däädää
    Bimmer Fanatic
    • May 2010
    • 756
    • Tornio

    Uusi kytkin luistaa

    Elikkäs tuli vaihdettua tuohon käyttis 325tds:ään kytkinpaketti viimeviikolla koska vanha kytkin alkoi luistamaan kun laitoin mekaaniselle pumpulle ahdonalaisen syötön toimimaan niinkun kuuluu (edellinen omistaja vetänyt alipaineen pumpun kanteen ) Silloin kytkin alkoi luistamaan niin että ensin haivaitsin 5. vaihteella kun kenkään antoi että kierrokset nousivat jonku sata rpm ennenkun lähti vetämään, pari viikkoa ajelin ja paheni niin että 4. vaihteellakin luisti jo vähän..

    Eli viimeviikolla meni kytkinlevy, asetelma ja painelaakeri uusiksi ja samalla vaihdettiin kampiakselin stefa ja silmälaakeri, eli vauhtipyöräkin oli pöydällä ihmeteltävänä. Kytkin luistaa edelleen, ei ehkä niin pahasti kun ennen mutta samanlailla nostaa muutaman sata kierrosta ennenkun lähtee vetämään, kokeilin myös niin että 70km/h vauhdista kaasu pohjaan 5. vaihteella ja kytkin luisti niin pahasti ettei tarttunut ollenkaan kiinni

    Mistä tämä voi johtua? Sinne laitettiin schmiedmannilta hommattu kytkin, levy on oikein päin (saako edes väärin?), vauhtipyörässä tuntui noin sentin välys mutta se vissiin normaalia? Vauhtipyörän pinta ei myöskään ollut pahassa kunnossa, otettiin sitä viellä vähän hiomapaperilla..

    Vanhakaan levy ei ollut paljoa kulunut, ilmeisesti joskus vaihdettu ja ajateltiin että asetelma olisi väsynyt ja luistaminen johtuisi siitä, mutta eipä tainnut olla se vikana. Minkä verran tuo tds:n vakio kytkin kestää voimaa? Ei mitään hajua paljonko tuossa keksinnössä tehoa on, mekaaninen pumppu siihen on ainakin vaihdetti ja putkistoa muuteltu :think

  • Rantakirppu
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 504
    • Keski-Pohjanmaa

    #2
    se vakio on vaan niin saakelin huono!
    Ei se paljoa vakiota enempää kestä!
    Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

    Comment

    • däädää
      Bimmer Fanatic
      • May 2010
      • 756
      • Tornio

      #3
      Originally posted by Rantakirppu View Post
      se vakio on vaan niin saakelin huono!
      Ei se paljoa vakiota enempää kestä!
      Onko tosiaan näin että vakio kytkin ei vain kestä yhtään tehon lisäystä? :think

      Minkähänlaisia muita kytkimiä tuohon saa mitkä kestäis enemmän voimaankin?

      Comment

      • Rantakirppu
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2006
        • 504
        • Keski-Pohjanmaa

        #4
        Originally posted by däädää View Post
        Onko tosiaan näin että vakio kytkin ei vain kestä yhtään tehon lisäystä? :think

        Minkähänlaisia muita kytkimiä tuohon saa mitkä kestäis enemmän voimaankin?
        Löytyyhän noita vaikka minkälaista sintteri hirviöö ja kovaa vauhtipyörää...
        Itse laitoin omaan e39 Tds:n e36 m3 vauhtipyörän, astelman ja levyn.
        riitti ihan hyvin ainakin omaan käyttöön/tehoihin ja on yhtä miellyttävä käyttää kun vakio, mitä nyt vähän poljin on raskaampi.
        Jos olet ymmärtänyt kaiken, olet varmasti käsittäny väärin!

        Comment

        • däädää
          Bimmer Fanatic
          • May 2010
          • 756
          • Tornio

          #5
          Originally posted by Rantakirppu View Post
          Löytyyhän noita vaikka minkälaista sintteri hirviöö ja kovaa vauhtipyörää...
          Itse laitoin omaan e39 Tds:n e36 m3 vauhtipyörän, astelman ja levyn.
          riitti ihan hyvin ainakin omaan käyttöön/tehoihin ja on yhtä miellyttävä käyttää kun vakio, mitä nyt vähän poljin on raskaampi.
          Kuulostaa sen verran kalliilta käyttispommiin että taidan ruuvvata syöttöjä pois ja ajella menemään jos tosiaan voiman takia luistaa :think

          Comment

          • anteroro
            BTCF Member
            • Jan 2009
            • 434
            • oulu

            #6
            kaksoismassa luistaa? mulla teki vastaavanlaisesti tuossa sigun e39 :think
            E30 325 M-tech II DCT
            9.97s/238kmh

            Comment

            • däädää
              Bimmer Fanatic
              • May 2010
              • 756
              • Tornio

              #7
              Originally posted by anteroro View Post
              kaksoismassa luistaa? mulla teki vastaavanlaisesti tuossa sigun e39 :think
              Miten sen kaksoismassan luistamisen voi todentaa? En ole oikeen perillä tuosta kaksoismassan sielunelämästä enkä osannut tarkistaa tarkistaa siitä muutakun tuon välyksen :think

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by anteroro View Post
                kaksoismassa luistaa? mulla teki vastaavanlaisesti tuossa sigun e39 :think
                Kerrotko tarkemmin?
                Olli.

                Comment

                • joni_wt
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 3627
                  • Yka

                  #9
                  Kyllä vakio kytkimen pitäis kestää sen mitä putkiston ja pumpun vaihdolla saa voimia ulos.

                  Itsellä pitää vieläkin kohtuudella tuo orkkiskytkin, vaikka viime remontissa säästin ja laitoin vaan uuden kytkinlevyn.. Ihan saa kunnolla tehä kytkinpommeja että alkaa luistamaan. Tosin eipä tuo ny mikkää tehohirmu ees oo Muutokset HP dieselin säätämä pumppu, iso cooleri, suora putki ja kaks vakio ahdinta.
                  e34 525 TTds - imolarot II & e30 318i - gazellenbeige

                  Comment

                  • däädää
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2010
                    • 756
                    • Tornio

                    #10
                    Originally posted by joni_wt View Post
                    Kyllä vakio kytkimen pitäis kestää sen mitä putkiston ja pumpun vaihdolla saa voimia ulos.

                    Itsellä pitää vieläkin kohtuudella tuo orkkiskytkin, vaikka viime remontissa säästin ja laitoin vaan uuden kytkinlevyn.. Ihan saa kunnolla tehä kytkinpommeja että alkaa luistamaan. Tosin eipä tuo ny mikkää tehohirmu ees oo Muutokset HP dieselin säätämä pumppu, iso cooleri, suora putki ja kaks vakio ahdinta.
                    Itsekkin vähän epäilen ettei tuo voiman takia luista koska ei tarvitse edes kaasua pohjaan painaa että luistaa

                    Niin jos tuo vauhtipyörän takia luistaisi eikö vauhtis yleensä äännä jotenkin? Tuossa en ole mitään semmosta huomannut..

                    Comment

                    • anteroro
                      BTCF Member
                      • Jan 2009
                      • 434
                      • oulu

                      #11
                      Originally posted by Rocla View Post
                      Kerrotko tarkemmin?



                      Originally posted by däädää View Post
                      Itsekkin vähän epäilen ettei tuo voiman takia luista koska ei tarvitse edes kaasua pohjaan painaa että luistaa

                      Niin jos tuo vauhtipyörän takia luistaisi eikö vauhtis yleensä äännä jotenkin? Tuossa en ole mitään semmosta huomannut..
                      ei mullakaan täristänyt / ääntänyt mitenkään. pari kuukautta ennen totaalista leviämistä moottoritiellä luisti isolla vaihteella muutaman kerran.
                      E30 325 M-tech II DCT
                      9.97s/238kmh

                      Comment

                      • däädää
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2010
                        • 756
                        • Tornio

                        #12
                        Originally posted by anteroro View Post
                        http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=451



                        ei mullakaan täristänyt / ääntänyt mitenkään. pari kuukautta ennen totaalista leviämistä moottoritiellä luisti isolla vaihteella muutaman kerran.
                        Pitääpä ajella ja seurata tilannetta.. Jos ei parane niin vissiin se häätyy taas laatikko tiputtaa pois

                        Hittoko kallis vain tuo vauhtipyörä jos siinä vika Viellä ainakin pystyy normaalia ajoa ajamaan ja ripeitäkin kiihdytyksiä tekemään, yläkierroksilla ei luista ollenkaan..

                        Comment

                        • däädää
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 756
                          • Tornio

                          #13
                          Eilen käytin ahtopainemittaria kiinni ja 1,3 se ahtaa.. Ei mitään hajua onko siellä vakio ahdin edes kiinni.. Johtuiskohan oikeasti vain liiasta voimasta tuo luistaminen

                          E. Ahdonalaisen syötön kun ottaa pois käytöstä pitää kytkin.. Taas pienillä pito testeillä alko kytkin haisemaan..
                          Last edited by däädää; 19-03-2013, 17:58.

                          Comment

                          • däädää
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2010
                            • 756
                            • Tornio

                            #14
                            Taitaa olla levy väärinpäin kytkin tosiaan tuntuu siltä kuin jäisi kantamaan.. Nyt pitempi booritus laatikkoon päin, pitäisi ilmeisesti olla vauhtipyörälle päin? Oli kyllä vanhakin levy näin, liekkö siitä johtui luistaminen ennenkin..

                            Comment

                            • Peksu_M20
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 2125
                              • Lahti

                              #15
                              Originally posted by däädää View Post
                              Taitaa olla levy väärinpäin kytkin tosiaan tuntuu siltä kuin jäisi kantamaan.. Nyt pitempi booritus laatikkoon päin, pitäisi ilmeisesti olla vauhtipyörälle päin? Oli kyllä vanhakin levy näin, liekkö siitä johtui luistaminen ennenkin..
                              Ei sitä taida saada väärinpäin tai saa mutta ei kyllä toimi ollenkaan. Koitappa laittaa prikat työsylinterin ja laatikon väliin jos se työsylinteri sattuis vaikka kantamaan asetelmaa vähän?
                              Mahtiala kustom - No connection
                              Bmw E21 320A -81 "330i"
                              Bmw e30 318is

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎