Elikkäs tuli vaihdettua tuohon käyttis 325tds:ään kytkinpaketti viimeviikolla koska vanha kytkin alkoi luistamaan kun laitoin mekaaniselle pumpulle ahdonalaisen syötön toimimaan niinkun kuuluu (edellinen omistaja vetänyt alipaineen pumpun kanteen
) Silloin kytkin alkoi luistamaan niin että ensin haivaitsin 5. vaihteella kun kenkään antoi että kierrokset nousivat jonku sata rpm ennenkun lähti vetämään, pari viikkoa ajelin ja paheni niin että 4. vaihteellakin luisti jo vähän..
Eli viimeviikolla meni kytkinlevy, asetelma ja painelaakeri uusiksi ja samalla vaihdettiin kampiakselin stefa ja silmälaakeri, eli vauhtipyöräkin oli pöydällä ihmeteltävänä. Kytkin luistaa edelleen, ei ehkä niin pahasti kun ennen mutta samanlailla nostaa muutaman sata kierrosta ennenkun lähtee vetämään, kokeilin myös niin että 70km/h vauhdista kaasu pohjaan 5. vaihteella ja kytkin luisti niin pahasti ettei tarttunut ollenkaan kiinni
Mistä tämä voi johtua? Sinne laitettiin schmiedmannilta hommattu kytkin, levy on oikein päin (saako edes väärin?), vauhtipyörässä tuntui noin sentin välys mutta se vissiin normaalia? Vauhtipyörän pinta ei myöskään ollut pahassa kunnossa, otettiin sitä viellä vähän hiomapaperilla..
Vanhakaan levy ei ollut paljoa kulunut, ilmeisesti joskus vaihdettu ja ajateltiin että asetelma olisi väsynyt ja luistaminen johtuisi siitä, mutta eipä tainnut olla se vikana. Minkä verran tuo tds:n vakio kytkin kestää voimaa? Ei mitään hajua paljonko tuossa keksinnössä tehoa on, mekaaninen pumppu siihen on ainakin vaihdetti ja putkistoa muuteltu :think

Eli viimeviikolla meni kytkinlevy, asetelma ja painelaakeri uusiksi ja samalla vaihdettiin kampiakselin stefa ja silmälaakeri, eli vauhtipyöräkin oli pöydällä ihmeteltävänä. Kytkin luistaa edelleen, ei ehkä niin pahasti kun ennen mutta samanlailla nostaa muutaman sata kierrosta ennenkun lähtee vetämään, kokeilin myös niin että 70km/h vauhdista kaasu pohjaan 5. vaihteella ja kytkin luisti niin pahasti ettei tarttunut ollenkaan kiinni

Mistä tämä voi johtua? Sinne laitettiin schmiedmannilta hommattu kytkin, levy on oikein päin (saako edes väärin?), vauhtipyörässä tuntui noin sentin välys mutta se vissiin normaalia? Vauhtipyörän pinta ei myöskään ollut pahassa kunnossa, otettiin sitä viellä vähän hiomapaperilla..
Vanhakaan levy ei ollut paljoa kulunut, ilmeisesti joskus vaihdettu ja ajateltiin että asetelma olisi väsynyt ja luistaminen johtuisi siitä, mutta eipä tainnut olla se vikana. Minkä verran tuo tds:n vakio kytkin kestää voimaa? Ei mitään hajua paljonko tuossa keksinnössä tehoa on, mekaaninen pumppu siihen on ainakin vaihdetti ja putkistoa muuteltu :think
Comment