Announcement

Collapse
No announcement yet.

Cabrio talviautona ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hjpl
    Bimmer Rookie
    • Jul 2007
    • 196

    Cabrio talviautona ?

    Nyt hankinnassa perheseen kakkosauto ja enemmän ja enemmän alkaa houkutella avoauton hankinta. Tarkkaa päätöstä mallista ja iästä ei ole vielä tehty, mutta ehdottomasti siis 3-sarjalainen (ei Z3 tms). Ikähaitari lienee 1995-2002 mallisissa ja korkeintaan 200tkm ajetuissa.

    Suurin arvelluttava asia on auton toiminta talviautona eli onko porukoilla kokemuksia, miten katto ja ovet toimivat Etelä-suomen lumessa, jäässä, loskassa, sateissa ?
    F31 320iA xdrive Msport -13
    F10 520dA -15
  • Ozzy #69#
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2006
    • 1641
    • Pirkanmaa

    #2
    Originally posted by hjpl View Post
    Nyt hankinnassa perheseen kakkosauto ja enemmän ja enemmän alkaa houkutella avoauton hankinta. Tarkkaa päätöstä mallista ja iästä ei ole vielä tehty, mutta ehdottomasti siis 3-sarjalainen (ei Z3 tms). Ikähaitari lienee 1995-2002 mallisissa ja korkeintaan 200tkm ajetuissa.

    Suurin arvelluttava asia on auton toiminta talviautona eli onko porukoilla kokemuksia, miten katto ja ovet toimivat Etelä-suomen lumessa, jäässä, loskassa, sateissa ?

    Toimii talviautona oikeinkin mainiosti, kun hankit sellaisen yksilön missä seuraa kovakatto mukana.
    G20 330e M-Sport sunset orange

    Comment

    • juha77
      BTCF Member
      • Apr 2003
      • 749
      • Vaasa

      #3
      Pelkällä kangaskatolla en ajelis talvella. Ainakin e36:ssa jo pelkästään katon muovi-ikkuna menee pakkasilla rikki. Kovan katon kun homaa niin ei pitäisi juurikaan erota talvikäytöltään vastaavasta coupe mallista.

      e46:ssa sitten rupeaa olemaan kehittyneempää tekniikkaa ja talvea ajatellen löytyy jo paremmat ajonvakautukset/luistonestot ainakin ~2003 eteenpäin.
      Last edited by juha77; 19-03-2013, 10:41.
      e90 330ia
      E36 328i touring
      Ex:
      e46 330i touring facelift
      e46 318ci facelift
      e36 320i cab M-Sport
      e36 325i coupe
      e30 318i

      Comment

      • Kissvesala
        Moderator
        • Jun 2010
        • 3110
        • Liminka

        #4
        E36 avo

        Itellä kakkosautona e36 cäbi ja kyllähän tuolla talvellaki päästelee ku ottaa muutaman pikkujutun huomioon.... Etuikkunat jäätyy kiinni tiivisteisiin (sama ongelma toki coupessa), takaikkunan kans täytyy olla todella varovainen pakkasella kuten joku ylempänä sanoikin, itellä se meni halki alku talvesta, uus odottaa kevättä kaapissa ja kyllähän se on selvä että -25 ja alle niin eihän tuolla tartte t-paita päällä ajella )) itelläki ois kovakatto valmius mutta ite katto jääny joskus matkan varrelle ja uus maksaa jo ihan mukavasti jopa käytettynä minimissäänkin 600€ ylöspäin. Ens talveksi ois ajatus toki moinen hommata.
        Yhteenvetona siis että kyllä cäbillä talvellakin pärjää jopa ilman kovakattoa hätäseen.
        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
        Kissvesala.fi
        Priva tai o443424479

        Comment

        • hjpl
          Bimmer Rookie
          • Jul 2007
          • 196

          #5
          Kiitos kommenteista tähän mennessä. Auto tulisi myös talvikäytössä lähes päivittäiseen ajoon, joten alkaa tuntua siltä että e46 voisi olla parempi valinta (tosin samalla hinta tietty nousee) tai sitten täytyisi ehkä olla tuo kovakatto talveksi.
          F31 320iA xdrive Msport -13
          F10 520dA -15

          Comment

          • Tmba
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2009
            • 267
            • Nurmijärvi

            #6
            Mulla on ollut E46 cabrio ympärivuotisesti käytössä kohta 4 vuotta ilman ongelmia. Kovakatto tosiaan on hyvä olla, säästyy rättikatto suolakylvyltä.
            E91 325xiA + E90 325i
            Ex: E39 540iA, E91 Alpina D3 #003, E91 325xiA, E90 330iA, E46 325 CiA M-sport, E46 325Ci cabrio + muunmerkkiset

            Comment

            • aakoo
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 777
              • Espoo

              #7
              E46 ollut nyt firmalla ajoautona tämän talven, ja hyvin on pärjännyt rätillä. En näe mitään poikkeavaa muista autoista talvella, kuin että onhan toi helvetin paljon lämpimämpi kuin ykskään peltikattonen. Luistonesto E46:ssa on jo todella fiksu. E36 ei ole omakohtaista kokemusta, mutta mielestäni E46 ei ainakaan tarvitse kovakattoa.
              E34 535i -91 ikuisuusprojekti

              Comment

              • JermuS
                BTCF Member
                • Jul 2008
                • 4213
                • Kaustinen

                #8
                Meillä ollut nyt tuo kovalla katolla varustettu -97 mallin e36 avo tämän talven ajossa, eikä mitään ongelmia oo ilmenny. Paitsi tietysti tuo ovien/lasien jäätyminen.. Auto on tuotu -07 suomeen italiasta eikä tuolla ilmeisemmin oo täällä ennen talvisin ajettu. Mukana tuli peltivanteilla alkup. kitkat jotka oli lähes täydellä pinnalla mut en nyt toki niitä alle laittanut! pyöräytin alkup. 16" aluille uudet talvirenkaat ja lisäksi asensin lohkolämppärin ja uuden termarin niin tarkenee ajella..

                Eli hyvin tuommosella pärjää, varsinkin kovakaton kanssa!

                Ja sama homma oli meillä, emännällä alkoi autokuume ja avo kiinnosti, niin sattui sitte sopivasti tästä läheltä tuo n.170tkm ajettu yksilö löytyyn ja vanhan ooppelin sai lykätä sopivasti vaihdossa niin eipä siinä tarvinu kauaa miettiä!
                -f11 530d xDrive -12 Spacegrau
                -e36 320i cabrio -97 Madeiraviolett metallic Individual
                -Volvo S60 2.4i -04
                -LMC Munsterland LUX 495 -98

                https://www.instagram.com/jermus_h/

                Pohjanmaa - Connection

                Kaustinen connection

                Comment

                • Babitzin
                  BTCF Member
                  • Jul 2009
                  • 463
                  • Kuopio

                  #9
                  Itsekkin jouduin vajaa kk sitten ottamaan oman auton ajoon, kun talviautolle löytyi ostaja. Kovakattokin löytyy, mutta olivat hallilla kaikki veneet ja asuntoautot ajaneet niin tiiviisti talvisäilöön, että en sitä saanut pois sieltä. Todella lämmin ainakin on, vaikka on reipas pakkanenkin. Lasit tosiaan jäätyy kiinni toisinaan, millon oven "tippalistasta", millon sitten sieltä katon reunasta. Työväliä ei onneksi suolata niin säästyy auto suurimmilta osin siltä.
                  F20 118i M-sport
                  E63 M6
                  Eskon Autopelti - Kolarikorjaukset, vahinkotarkastukset, automaalaukset, 50v kokemuksella.

                  Comment

                  • jarci
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2006
                    • 783
                    • Sawo

                    #10
                    Ehdottomasti kovakatto. on vaan huoletonta pyyhkiä lumet pois. ja on valot sisällä. auto on yhtä lämmin kuin coupe.

                    en viitsisi loskan, pakkasen ja lumen takia ajaa pelkällä kangaskatolla kun suomen talvi on kuitenkin talvi.

                    minulla olisi myynnissä myös koko paketti. osta pois

                    Nykyisin mennään X3 E83

                    Comment

                    • Illy
                      Newbiemmer
                      • Oct 2011
                      • 8
                      • Lahti

                      #11
                      Originally posted by Babitzin View Post
                      Lasit tosiaan jäätyy kiinni toisinaan, millon oven "tippalistasta", millon sitten sieltä katon reunasta.
                      Pikku "vinkki" käyttäkää autoglymin icer suihkepulloa. Tippalistan reunaan vähän suihkii, siis todellakin pieni määrä ainetta riittää (1-2 kertaa vk)
                      Ei ikkunat jäädy kiinni.

                      Comment

                      • Kissvesala
                        Moderator
                        • Jun 2010
                        • 3110
                        • Liminka

                        #12
                        Hep

                        Originally posted by Illy View Post
                        Pikku "vinkki" käyttäkää autoglymin icer suihkepulloa. Tippalistan reunaan vähän suihkii, siis todellakin pieni määrä ainetta riittää (1-2 kertaa vk)
                        Ei ikkunat jäädy kiinni.
                        Kiitti vinkistä. Täytyy testata. Itellä tosin tarvii ajaa tolla cäbillä ehkä se kerta pari viikossa jos sitäkään niin en oo pitäny suurena murheena jäätymistä.
                        Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
                        Kissvesala.fi
                        Priva tai o443424479

                        Comment

                        • ritariässä
                          BTCF Member
                          • Jan 2006
                          • 3546
                          • Raisio

                          #13
                          Mikäs on järkevä hinta kovakatosta ja mihin asioihin/kuntotekijöihin ostaessa kannattaa kiinnittää huomiota?

                          Saksan ebayssa noita on useitakin tarjolla +/-500 lähtohinnoilla eli eivät hirmuisissa hinnoissa?

                          Kuljetuskulut suomeen koosta johtuen korkeet?
                          G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                          Comment

                          • MakeH
                            Bimmer Enthusiast
                            • Feb 2004
                            • 1170
                            • Vantaa

                            #14
                            Itse ajelin 2 talvea E36 rätillä, ei mitään ongelmaa! Enemmän ne jäätyvät etuikkunat hankaloittaa.

                            Comment

                            • ritariässä
                              BTCF Member
                              • Jan 2006
                              • 3546
                              • Raisio

                              #15
                              Avokuumeesta kärsiville tiedoksi että kun on kovakatto ja jos ei mahdollisuutta tallittaa lämpimässä, sisätilalämmittimen käytöllä ei jäädy enää noi sivulasitkaan eli talvien yli pärjää erinomaisesti.
                              G30 M-sportilla ja häkäpönttö ym ADHD bluu vehkeillä

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎