Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 nykii oudosti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ee3qs
    Newbiemmer
    • Jul 2011
    • 6
    • oulu

    e36 nykii oudosti

    Kaverin kanssa pelleillessä eka liukkilla rymäytin aika huolella takarenkaan katukivetykseen. Vauhtia oli, no, liikaa ja isku tuli kohtisuoraa vanteeseen kun auto spinnas. Sen jälkeen alkanu tasasen tappavasti oireilemaan ko takanurkka.

    Aurauskulmat jne tietenki päin prinkkalaa ja sen kyllä huomaa

    Se mistä oon kiinnostunu, niin perä alko kohta törmäyksen jälkeen pitämään kolinaa kiihdytyksissä (ihan tasasellakin) ja montuissa. Kolina oli aluksi satunnaista ja lisääntynyt ajan myötä. Tarkistin puslat päällisin puolin eikä äkikseltään mikään vaikuttanu erityisen väljältä.

    Tässä välissä tuli katastus ja ainoastaan ko. nurkan iskari meni vaihtoon. Muita huomautuksia jotka vois mitenkään liittyä tähän ei tullut. Vaihdoin takaiskarit ja hain leiman paperiin. Ongelma eli kolina ei kadonnut.

    Nyt joitakin viikkoja myöhemmin yhtäkkiä ajossa alkoi tuo kumma nykiminen. Välillä siis ihan kuivalla tiellä ajaessa tuntuu just samalta kuin sillon ku sutimisenesto toimii, eli nykii sillain niinku tiiätte. Merkkivalo ei vilkuta ja ite rengas ei taatusti sutinu.

    Kysymys siis kuuluu, mistähän moinen vois johtua? Olisko jopa vetari voinu saada nii kovan tällin että olis sökönä? Juttujen perusteella vetoakseleita ei ihan jokapäivä joudu vaihtamaan ainakaan kulumisen takia.

    Kärry on e36 vuosimallia -97 ja ajettu vasta 280tkm (hae pois vaan, oulussa on
  • esa`pentula
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2009
    • 1390
    • Tampere

    #2
    Tuskin vetari ihan tuollaista oiretta pitää, mutta tunkkaappa kulma ylös ja koita ettei vetari ole aivan väljä pyörimissuuntaan. Onko apurunko revennyt korista? Peräyksikön puslat ehjät? Pyöränlaakeri ehjä?

    Comment

    • bimmerfan4ever
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2006
      • 234
      • tyrnävä

      #3
      takakynkän etummainen pusla?
      e39 ///m5
      e38 740i talvirassina
      e36 320i taxi (suljetun?)alueen penkanlevitin


      ex e36 325 coupe
      ex e30 320i
      ex e30 325 ix
      ex e30 323i
      ex e30 324d
      ex e30 318i
      ex 3x e30 316

      Comment

      • ee3qs
        Newbiemmer
        • Jul 2011
        • 6
        • oulu

        #4
        eei..

        Tarkistin nuo kaikki puslat ja rungon kiinnitykset vielä uudestaan nitkuttelemalla mutta kaikki tuntu kyllä ihan jämäköiltä. Vetarikaan ei tunnu mitenkään erityisen löysältä mihinkään suuntaan. .:think Meinaatko että pyöränlaakeri vois tehdä ton? Sekään ei selittäis tuota kolinaa kyllä ja mitää vinkunaa en oo pannu merkille..

        Napamutteriin ei näämmä löytyny tallista oikeaa hylsyä.. mauserikin hukassa, muistasko joku suorilta minkä kokoinen se on takana? Näyttäis menevän 27 ja 32 väliin, kai sen tarttee olla 29..

        Comment

        • Jarsse
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2007
          • 1520
          • Kymenlaakso

          #5
          aikanaan kun omistin alfa romeo 75:en,tuli sen kanssa leikittyä ja osui vanne edellä betoniporsaan reunaan,seurauksin että perään tuli sataprosenttinen lukko ja piti ajoittain ihme kolauksia ja sen semmoista.
          E91 325xi vm07
          E60 530xd vm06 stage X

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16460
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by ee3qs View Post
            Napamutteriin ei näämmä löytyny tallista oikeaa hylsyä.. mauserikin hukassa, muistasko joku suorilta minkä kokoinen se on takana? Näyttäis menevän 27 ja 32 väliin, kai sen tarttee olla 29..
            30 mm.

            Comment

            • ee3qs
              Newbiemmer
              • Jul 2011
              • 6
              • oulu

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              30 mm.
              No tänks. Ei oo vika vielä selvinny kun ei oo ehtiny kunnolla tutkia, kai se pitää alkaa aukaseen ko joutais vaan.. Tuo lukkoperäteoriakaan ei tuntuis natsaavan ku suoralla pätkälläki nykii.

              Comment

              • esa`pentula
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2009
                • 1390
                • Tampere

                #8
                Ei sitä mutteria tarvitse irroittaa. Jos on rikki, niin pitäisi kyllä huomata rengasta heiluttamalla tunkin varassa jo. Ilmeneekö ongelma tasaisesti ajaessa vai vain kiihdyttäessä? Tuli mieleen, että voiko kardaanin kumilimppu tehdä tätä, jos on mennyt rikki.

                Comment

                • ee3qs
                  Newbiemmer
                  • Jul 2011
                  • 6
                  • oulu

                  #9
                  Originally posted by esa`pentula View Post
                  Ei sitä mutteria tarvitse irroittaa. Jos on rikki, niin pitäisi kyllä huomata rengasta heiluttamalla tunkin varassa jo. Ilmeneekö ongelma tasaisesti ajaessa vai vain kiihdyttäessä? Tuli mieleen, että voiko kardaanin kumilimppu tehdä tätä, jos on mennyt rikki.
                  Tuo kolina kuluu kiihdytyksissä aina, mutta nykiminen sattu myös ihan tasaisella maantienopeudella ja suoralla tiellä. Mitä osaa tarkalleen tarkotat tuolla kumilimpulla?

                  Comment

                  • esa`pentula
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2009
                    • 1390
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by ee3qs View Post
                    Tuo kolina kuluu kiihdytyksissä aina, mutta nykiminen sattu myös ihan tasaisella maantienopeudella ja suoralla tiellä. Mitä osaa tarkalleen tarkotat tuolla kumilimpulla?
                    Osaa numero 1

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎