Announcement

Collapse
No announcement yet.

Saa poistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jorma l
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 315
    • turku

    Saa poistaa

    Täristys ongelmaa e36 325i manuaali.Ostin tänään osia ja viel pitäs saaha ohjeita vaihtamiseen :S

    rättilaikka on kuin uusi joten se nyt ei ainankaa voi olla vikana .Enot vaa käskivät kattella ton ristikon ja ostin varoiks vielä ton laakerinkin koska sen kunnosta en vielä tiedä.
    Last edited by jorma l; 22-05-2013, 23:45.
    Ammattit: Automaalari / rakennusmies
    maalaustöitä voi kysellä yv :llä
    puh: 045 2630799
    Nykyään:

    Ex :
    E30 316i bawaria
    E36 325i
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    putkistopois,suojapeltipois,kardaanin pultit pois molemmista päistä tukinivel irtikorista,kardaanipöydälle,kardaanin keskinivelen kohalla (sisällä) pulttiauki,kardaani merkata et tulee samaankohtaan uudestaan asentaessa,ulosvetäjällä tukilaakeri irti,uus tukilaakeripaikolleen,uudellapultilla kiini kardaani toisiinsa,kardaanin kumi ja perän pultit liimankanssa kiini,tukilaakeri kiini koriin ei vedätykselle kumia eikä kieroon,suojapeltipaikolleen putkistokiini ja kovaa ajoa. edit voi olla myös huppumutterilla toi kardaanin katkaisu kohta kiini.
    Last edited by 2bar..ahhh; 15-04-2013, 16:29.
    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • jorma l
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 315
      • turku

      #3
      Originally posted by 2bar..ahhh View Post
      putkistopois,suojapeltipois,kardaanin pultit ppois molemmista päistä tukinivel irtikorista,kardaanipöydälle,kardaanin keskinivelen kohalla (sisällä) pulttiauki,karrdaanimerkata et tulee samaankohtaan uudestaan asentaessa,ulosvetäjällä tukilaakeri irti,uus tukilaakeripaikolleen,uudellapultilla kiini kardaani toisiinsa,kardaanin kuminiveltan pultit liimankanssa kiini,tukilaakeri kiini koriin ei vedätykselle kuma eika kieroon,suojapeltipaikolleen putkistokiini ja kovaa ajoa.
      Ostelin sen koko kumituenlaakerilla ,en pelkkää laakeria .Liimaa rättilaikan kiinnityksiin ? ei tullu tilattu tota pulttia pitää mennä tilailemaan
      .Millasta liimaa kannattaisi käyttää ?
      Last edited by jorma l; 15-04-2013, 16:44.
      Ammattit: Automaalari / rakennusmies
      maalaustöitä voi kysellä yv :llä
      puh: 045 2630799
      Nykyään:

      Ex :
      E30 316i bawaria
      E36 325i

      Comment

      • 2bar..ahhh
        BTCF Honorary Member
        • Nov 2004
        • 3351
        • haapavesi

        #4
        Originally posted by jorma l View Post
        Ostelin sen koko kumituenlaakerilla ,en pelkkää laakeria .Liimaa rättilaikan kiinnityksiin ? ei tullu tilattu tota pulttia pitää mennä tilailemaan
        ei sitä "saakkaan" vaihettua erikseen siis laakeria aina tulee koko helahoito. Siis kardaanin pultteihin millä on laatikossa kiini rättilaikalla=kuminen kiekko 3pulttia ja mutterit. Samoin perän kiinykseen pultteihin liima.
        €34 M5 pelastetaan museoinnilta

        Comment

        • jorma l
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2005
          • 315
          • turku

          #5
          Originally posted by 2bar..ahhh View Post
          ei sitä "saakkaan" vaihettua erikseen siis laakeria aina tulee koko helahoito. Siis kardaanin pultteihin millä on laatikossa kiini rättilaikalla=kuminen kiekko 3pulttia ja mutterit. Samoin perän kiinykseen pultteihin liima.
          mitäs liimaa ja kummonen ulos vedin siihen tarvitaan,tuli ostettua tollanen kolmehaaranen 100mm ulosvedin taka puslan vaihtoon onks sillä mitää virkaa tässä kohtaa ?
          Ammattit: Automaalari / rakennusmies
          maalaustöitä voi kysellä yv :llä
          puh: 045 2630799
          Nykyään:

          Ex :
          E30 316i bawaria
          E36 325i

          Comment

          • Arde92
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 1330
            • Lohtaja/keski-pohjanmaa

            #6
            Muistaakseni Bentleyn manuaalissa sanottiin että sie laakeri pitää esijännittää jonku 1-2cm verran?
            E39 M5 Titansilber<------
            F11 530D Spacegray
            E36 323i M-sport Med Hölsteri
            Ex :E61 525D Lci Carboni
            Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
            Ex :E61 530XD Monacoblau<------
            Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
            Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

            Comment

            • 2bar..ahhh
              BTCF Honorary Member
              • Nov 2004
              • 3351
              • haapavesi

              #7
              Originally posted by jorma l View Post
              mitäs liimaa ja kummonen ulos vedin siihen tarvitaan,tuli ostettua tollanen kolmehaaranen 100mm ulosvedin taka puslan vaihtoon onks sillä mitää virkaa tässä kohtaa ?
              kierrelukitetta ja riippuu käpälän vahvuudesta mahtuuko laakerin taakse.
              Originally posted by Arde92 View Post
              Muistaakseni Bentleyn manuaalissa sanottiin että sie laakeri pitää esijännittää jonku 1-2cm verran?
              no jottain semmosia joskus kans nähnyt et pikkasen esijännitykselle.
              €34 M5 pelastetaan museoinnilta

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Originally posted by 2bar..ahhh View Post


                no jottain semmosia joskus kans nähnyt et pikkasen esijännitykselle.
                Esijännitystä 4-6mm, ei nyt ihan 1-2cm.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  #9
                  Originally posted by JJT View Post
                  Esijännitystä 4-6mm, ei nyt ihan 1-2cm.
                  juu ei tosiaankaan senttei
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • Arde92
                    BTCF Member
                    • Aug 2010
                    • 1330
                    • Lohtaja/keski-pohjanmaa

                    #10
                    Originally posted by JJT View Post
                    Esijännitystä 4-6mm, ei nyt ihan 1-2cm.


                    niinhän se oli meni sentit ja millit sekaste..
                    E39 M5 Titansilber<------
                    F11 530D Spacegray
                    E36 323i M-sport Med Hölsteri
                    Ex :E61 525D Lci Carboni
                    Ex :E34 M5 3.6 Macaoblau metallic
                    Ex :E61 530XD Monacoblau<------
                    Ex: E39 530D individual Carbon/Cinnamon
                    Ex: E34 540 6-Gang Mtech <------

                    Comment

                    • jorma l
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 315
                      • turku

                      #11
                      Onkos tää ristinivel prässättävää mallia ? luulisin ainakin että ois :/ ei ainakaa tullu mitää sokkia mukaan paketissa
                      Ammattit: Automaalari / rakennusmies
                      maalaustöitä voi kysellä yv :llä
                      puh: 045 2630799
                      Nykyään:

                      Ex :
                      E30 316i bawaria
                      E36 325i

                      Comment

                      • jr66
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2006
                        • 16460
                        • Asikkala

                        #12
                        Originally posted by jorma l View Post
                        Onkos tää ristinivel prässättävää mallia ? luulisin ainakin että ois :/ ei ainakaa tullu mitää sokkia mukaan paketissa
                        Katso tarkkaan sitä laakerikupin reikää kun vanha ristikko on vielä kiinni, näkyy kehällä muutama kpl. pieniä lukituskynsiä.

                        Comment

                        • esa`pentula
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2009
                          • 1390
                          • Tampere

                          #13
                          Prässillä nätisti menee. Varo vain ettei neulalaakerin neulat tipu lattialle tai mene huonosti kun prässäilet / hakkaat paikalleen. Vanha ainakin kannattaa prässätä pois. Kupit lähtee kivasti myös hitsaamalla pultin siihen ja vetovasaralla pari kertaa napauttamalla.

                          Comment

                          • jorma l
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2005
                            • 315
                            • turku

                            #14
                            Originally posted by esa`pentula View Post
                            Prässillä nätisti menee. Varo vain ettei neulalaakerin neulat tipu lattialle tai mene huonosti kun prässäilet / hakkaat paikalleen. Vanha ainakin kannattaa prässätä pois. Kupit lähtee kivasti myös hitsaamalla pultin siihen ja vetovasaralla pari kertaa napauttamalla.
                            Joutuu vetään ilman prässiä :( ei oikeen oo mahiksia käyttää prässiä.Ai et lyömälläki onnistuu,jossain oli et prässillä alunperin kiinnitetty pitäs hepata kiinni ? onks siin mitään perää ja entäs se painottaminen ? Kannattako ees lähtee ite vaihtelee
                            Ammattit: Automaalari / rakennusmies
                            maalaustöitä voi kysellä yv :llä
                            puh: 045 2630799
                            Nykyään:

                            Ex :
                            E30 316i bawaria
                            E36 325i

                            Comment

                            • esa`pentula
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2009
                              • 1390
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by jorma l View Post
                              Joutuu vetään ilman prässiä :( ei oikeen oo mahiksia käyttää prässiä.Ai et lyömälläki onnistuu,jossain oli et prässillä alunperin kiinnitetty pitäs hepata kiinni ? onks siin mitään perää ja entäs se painottaminen ? Kannattako ees lähtee ite vaihtelee
                              Prässi helpottaisi oikein paljon elämää. Voihan sen lekallakin saada liikkeelle. Itse yleensä prässään siitä yhden kupin pois, toisen lähes tulkoon pois ja tämän jälkeen nappaan iskuvasaralla (hitsaa pultin kiinni kuppiin ja siihen vasara) loppuun asti pois.

                              Täh? Siis mikä hepata kiinni? En kyllä ole moista kuullut, enkä koskaan tehnyt. Kuka hullu alkaisi jotain laakeria heppaamaan kiinni, neulalaakeri siinä päässä kuitenkin on?

                              Suosittelen melkein viemään jollekin kaverille jolla on prässi tai sitten johonkin korjaamoon. Uusi melkein kannattaa prässätä, eikä hakata. Siinä on suuri vaara, että se laakeri kärsii tai neulat asettuvat huonosti.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎