205/45 on aika paljon matalempi, mitä 225/45. 225/40 ois parempi pari sille.
Kato vaikka: http://www.willtheyfit.com/ niin voit katella noiden renkaiden korkeuksia. Ja eikai se nyt haittaa jos sulla jää toiset kumit taakse ylimääräseksi. Niitähän saa muutenkin kerran kesää, ellei useamminkin vaihdella uusiin
Tais tuo 225/40/17 olla haasteellinen koko löytää.
205/45 on aika paljon matalempi, mitä 225/45. 225/40 ois parempi pari sille.
Kato vaikka: http://www.willtheyfit.com/ niin voit katella noiden renkaiden korkeuksia. Ja eikai se nyt haittaa jos sulla jää toiset kumit taakse ylimääräseksi. Niitähän saa muutenkin kerran kesää, ellei useamminkin vaihdella uusiin
Ei pitäs tulla ongelmia. Mutta laittasin kyllä 205/50 eteen, kun näyttää muuten hassulta samanlevyset kumit erilevysissä vanteissa. 245/40 taakse ois parempi (mikä siellä nytkin pitäs olla) mutta ei taida 30 et:llä mennä vakiokaariin.
Onhan tuo rengas aika leveä tohon vanteelle. Perkules ku on uudet merkkigummit jo mukana eikä tahtois laittaa niitä vaihtoon. Täytyy se tietenki niin tehä jos näyttää liian pullalta. Vai olisko 205/45 parempi? Madallusta sitten kumminki vielä tulee.
Autona M3 cabrio -97, jossa alkuperäiset vanteet ovat kooltaan 7,5x17/8,5x17 et41, renkaat ovat 225/45/17. Tarkoitus olisi laittaa seuraavanlainen setuppi tilalle:
7x17 et35 225/45/17
8,5x17 et30 225/45/17
Renkaat tosiaan on jo hyvät entuudestaan, joten ei haluttaisi ostaa uutta sarjaa vanteiden takia. Tuleeko ongelmia jossain, jarrusatulat, kaaret, tolpat yms? Autoon tulee myös madallus, mutta kaaria en halua alkaa pokkaamaan. Takapää tulee 11mm ulommas. Etupää pysyy suht samana.
Ihmeellisen kapeat etuset tuossa sarjassa, mutta en löytänyt oikein muuta vielä. (RS replica)
Ei pitäs tulla ongelmia. Mutta laittasin kyllä 205/50 eteen, kun näyttää muuten hassulta samanlevyset kumit erilevysissä vanteissa. 245/40 taakse ois parempi (mikä siellä nytkin pitäs olla) mutta ei taida 30 et:llä mennä vakiokaariin.
Kuinkas paljon E36 325i pyörännavasta jää sitä keskireiän "huulta" esiin? Mahtaako jäädä sen verran ettei tarvitse tehdä keskittävää 10mm spaceria?
Sitä tulee n.10mm pihalle, eli 10mm spaceri on mahdottomuus, niin että vanne vielä keskittyy johonkin.. 13mm tais olla minimi, että saa tehtyä vielä keskittävän spacerin. Siltikin voi navan keskihuulloksesta juotua vähän sipaseen.
Autona M3 cabrio -97, jossa alkuperäiset vanteet ovat kooltaan 7,5x17/8,5x17 et41, renkaat ovat 225/45/17. Tarkoitus olisi laittaa seuraavanlainen setuppi tilalle:
7x17 et35 225/45/17
8,5x17 et30 225/45/17
Renkaat tosiaan on jo hyvät entuudestaan, joten ei haluttaisi ostaa uutta sarjaa vanteiden takia. Tuleeko ongelmia jossain, jarrusatulat, kaaret, tolpat yms? Autoon tulee myös madallus, mutta kaaria en halua alkaa pokkaamaan. Takapää tulee 11mm ulommas. Etupää pysyy suht samana.
Ihmeellisen kapeat etuset tuossa sarjassa, mutta en löytänyt oikein muuta vielä. (RS replica)
Eteen menee toi vanne melko vaivattomasti. Esim 215/35 rengas ja pikkusen camberia, mikäli camber yläpäät löytyy, niin pitäs olla hyvä.
Taakse toi 9,5" ET35 samaan tyyliin varsin helppo sovitus pienellä mankeloinnilla tai rälläkällä kantit pois.
Ei vissiinkään 18x10.5 et25 taida mahtua taakse ? vai tulisko ihan älyttömästi ulos kaaresta ?:think
Eteen: 18x8.5 et25 tuleeko sopivasti kaarelle vaiko pikkasen yli ? kaarien levitys kyllä onnistuu
Taakse: 18x9.5 et35 vai 18x10.5 et25 istuiskos jompi kumpi paremmin, venykumit kyllä on tulossa ja takakaarien levitys onnistuu. Tällähetkellä löytyy säädettävä alustasarja jota voi myös säätä noitten vanteitten mukaan. Tuo 18x10.5 houkuttais enemmän, mutta ei ole mitään tietoa miten mahtuisi pyörimään.:think
Eteen menee toi vanne melko vaivattomasti. Esim 215/35 rengas ja pikkusen camberia, mikäli camber yläpäät löytyy, niin pitäs olla hyvä.
Taakse toi 9,5" ET35 samaan tyyliin varsin helppo sovitus pienellä mankeloinnilla tai rälläkällä kantit pois.
Eteen: 18x8.5 et25 tuleeko sopivasti kaarelle vaiko pikkasen yli ? kaarien levitys kyllä onnistuu
Taakse: 18x9.5 et35 vai 18x10.5 et25 istuiskos jompi kumpi paremmin, venykumit kyllä on tulossa ja takakaarien levitys onnistuu. Tällähetkellä löytyy säädettävä alustasarja jota voi myös säätä noitten vanteitten mukaan. Tuo 18x10.5 houkuttais enemmän, mutta ei ole mitään tietoa miten mahtuisi pyörimään.:think
No kun millään en viittisi ku kovalla työllä nuo huulivanteet hommasin, ja kun myyjä sanoi että pysyy kaaren sisällä tuossa autossa. Pitää varmaan mankeloida jonku verran ainaki, ja sitte vaan jättää se jonku verran korkeelle. :think
Pazi88 topikissa on hyvät neuvot miten saa tehtyä taakse camper säädöt. Ja mamasanilta jäykemmät jouset taakse,niin ei tarvi kakkosnelosia laittaa
No kun millään en viittisi ku kovalla työllä nuo huulivanteet hommasin, ja kun myyjä sanoi että pysyy kaaren sisällä tuossa autossa. Pitää varmaan mankeloida jonku verran ainaki, ja sitte vaan jättää se jonku verran korkeelle. :think
Ehkä viisainta ensin selvittää sopivuus ennenkuin hankkii vanteita jos ei tiedä niiden sopivuudesta.
No kun millään en viittisi ku kovalla työllä nuo huulivanteet hommasin, ja kun myyjä sanoi että pysyy kaaren sisällä tuossa autossa. Pitää varmaan mankeloida jonku verran ainaki, ja sitte vaan jättää se jonku verran korkeelle. :think
Leave a comment: