Announcement

Collapse
No announcement yet.

325td m51 Tee itse putki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gatanass
    Bimmer Rookie
    • Jun 2010
    • 49
    • Espoo

    325td m51 Tee itse putki

    Hei,

    Stoori

    Eli itellä on otsikon auto ja putki alkaa olla niin huonossa kunnossa että pitäisi vaihtaa katista taakse. Putkiahan tuohon saa helposti ja hinnat alkaa 100€ noin 400€ (jos haluu alkuperäisen). Valitettavasti sport putkia ei tuohon myydä kyllä bolt on periaatteella.

    Putkihan on siis tämän näköinen.

    Tarkoitus
    Mulla on ollut tarkoitus tehdä tuosta hieman sporttisemman näköinen eli käytänössä M-sport. Etu puskin on kiinni ja takapuskin odottaa maalausta. Valitettavasti tuo alkuperäisen diesel vaimentimen ulostulo ei oikeen miellytä niin olen ajatellut että olisi hyvä jos pääsisi mahdollisimman lähelle tuota vakio 2x76mm M-sport ulostuloon. Kiinnityksethän tuossa on hieman erillaiset kun yli kahdenlitrasissa e36:ssa. Auto on käyttis niin olisi hyvä jos äänet pysyisi ihan normaaleina (laitaan kori ensin kuntoon ja fiksataan moottori niin voi rupee leikkii koneella ja tehoilla).

    Olen harkinnut muutamaa vaihtoehtoa:

    Motonet tee itse putket
    Alkuperäinen (tavike) putki ja pään vaihto (poikki ja hitsi) (tää olis helppo mutta pitää ehkä keksiä kiinnike uusiksi).
    Joku FK tai vastaava E36 sport vaimennin ja sitten duunaa putket itse katille (tidä miten äänille käy)
    Tilausputki (menee varmaan turhan kalliiksi)

    Multa löytyy seuraavat vehkeet (ja taito käyttää ):
    Jyrsin
    Sorvi
    MIG
    TIG

    En ole vaan ikinä ennen tehnyt putkea niin ei hirveesti kokemusta moisesta.

    Kaikki ehdotukset otetaan mielellä vastaan.

    Kiitos
  • Mikkeri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2011
    • 805
    • Suomi

    #2
    Itselle farkkuun askartelin downpipesta taakse putken.
    Motonetista 2.5 tuumainen "mutkaputki", siinä on 4 tai 5 eri jyrkkyyksistä mutkaa, muhvi päässä.
    Biltemasta suora 2m putki muhvilla. Parit klemmarit, riipukkeet ja lyhkäinen läpivirtauspönttö.
    Ääntä tulee jonkun verran läpi, muttei häiritsevästi, sellainen ahtimen sirinä ja suhina kuuluu tyhjäkäynnillä.

    Saumat jos olisi vielä viitsinyt siloitella, näyttäisi siistimmältä.

    Click image for larger version

Name:	Putkisto..jpg
Views:	1
Size:	36.1 KB
ID:	4826794
    TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
    TDS osaa.

    Comment

    • gatanass
      Bimmer Rookie
      • Jun 2010
      • 49
      • Espoo

      #3
      Originally posted by Mikkeri View Post
      Itselle farkkuun askartelin downpipesta taakse putken.
      Motonetista 2.5 tuumainen "mutkaputki", siinä on 4 tai 5 eri jyrkkyyksistä mutkaa, muhvi päässä.
      Biltemasta suora 2m putki muhvilla. Parit klemmarit, riipukkeet ja lyhkäinen läpivirtauspönttö.
      Ääntä tulee jonkun verran läpi, muttei häiritsevästi, sellainen ahtimen sirinä ja suhina kuuluu tyhjäkäynnillä.

      Saumat jos olisi vielä viitsinyt siloitella, näyttäisi siistimmältä.

      [ATTACH]111452[/ATTACH]
      Eli otit Katin kokonaan pojes ja laitoit tuon vaimentimen joka näkyy tuossa kuvassa vaan? Onko katsastus mies inissy vielä vastaan. :think

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Originally posted by gatanass View Post
        Eli otit Katin kokonaan pojes ja laitoit tuon vaimentimen joka näkyy tuossa kuvassa vaan? Onko katsastus mies inissy vielä vastaan. :think
        Kohtahan tuo katsastus olisi aiheellinen, jos mainitaan katin puutteesta, on se edelleen tallessa ja menee äkkiä paikalleen tarvittaessa.
        Bensavessoissa toi katti on enemmän suurennuslasin alla.

        Mut jos arveluttaa katsastus, niin ei muuta kuin katti tyhjäksi ja leikkaa päät sen kokoisiksi että menee riittävän iso putki siihen. On ainakin ulospäin "orkkis" saastelaitteet.
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎