Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325 ia tyhjäkäynti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1222
    • Jyväskylä

    #16
    Originally posted by Vipetius View Post
    Nii että ei oo kellään mitään hajua asiasta... olisko kellään vakio lastua myytävänä tohon jos kokeilis lastua vaihtaa..
    Ottomoottorin kierroksia ei säädä boksi suoraan vaan moottoriin menevä ilmamäärä. Boksi toki voi ohjata moottorin ilmansaantia kuten M50:ssa tekee tyhjäkäyntimoottorin avulla.

    Eli kone saa ilmaa jostakin noihin tonnin tyhjäkäyntikierroksiin, kaasuläppä, imuvuoto, tyhjäkäyntimoottori. Boksin tai lastun vika korkeat tyhjäkäyntikierrokset eivät ole ellei boksi ohjaa tyhjäkäynninkorotusventtiiliä auki kokoajan(jonka voi testata ottamalla johdot irti)

    Comment

    • Vipetius
      Bimmer Rookie
      • Feb 2013
      • 49
      • Rovaniemi

      #17
      niinpä niin... mutta ku kaikki on käyty läpi ja letkut uusittu jne. sielä ei pitäs missään olla ilma vuotoa... ja se tuossa onki vähä outo ku ne kierrokset ei humpaa ollenkaa suuntaa eikä toisee. se on ja pysyy about 1000 tyhjäkäynti koko aja iha sama onko kylmä vai lämmin kone. siitä on jo pari kertaa imupuolelta roippeet purettu kuikkaan ja käyty läpi viime kerrasta ei oo ku pari viikkoa.
      Last edited by Vipetius; 18-07-2013, 16:31.

      Comment

      • naukkis
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 1222
        • Jyväskylä

        #18
        Originally posted by Vipetius View Post
        niinpä niin... mutta ku kaikki on käyty läpi ja letkut uusittu jne. sielä ei pitäs missään olla ilma vuotoa... ja se tuossa onki vähä outo ku ne kierrokset ei humpaa ollenkaa suuntaa eikä toisee. se on ja pysyy about 1000 tyhjäkäynti koko aja iha sama onko kylmä vai lämmin kone. siitä on jo pari kertaa imupuolelta roippeet purettu kuikkaan ja käyty läpi viime kerrasta ei oo ku pari viikkoa.
        No oletko katsonut sen kaasuläpän että se menee kokonaan kiinni? Kierrokset saat just niin alas kuin haluat kun vain kuristat ilmansaantia eli tyhjäkäynti on sen tonnin koska moottori saa ilmaa niihin kierroksiin jostakin.

        Comment

        • zeneg
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 1238
          • Oulu

          #19
          Oletkos varma että autossa on oikea mittaristo? 4 ja 6 mukisten mittaristot ei passaa keskenään, vääristää kierroksia+mahdollisesti muutakin ongelmaa tulee.

          Comment

          • Vipetius
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 49
            • Rovaniemi

            #20
            kyllä kait tuo mittaristo on oikea.. jenkeistä tuotu auto ja maili mittaristo tuo on.. ja kaikki valot on mitä pitääki jne.. :/ ja bosch päästökone näyttää samat kierrokset mitä mittaristo

            Comment

            • Kapalm
              Newbiemmer
              • Sep 2012
              • 7
              • Hamina

              #21
              Jos saat jostain sen normaalin ruiskunboksin lainaa nii kokeile ihmees sitäkin ku ei sitä kuitenkaan montaa minuuttia vaihda nii tarvi pähkäillä et voisko se kuiten olla siinä.

              Comment

              • janke
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2010
                • 3667
                • seinäjoki

                #22
                Originally posted by Vipetius View Post
                kyllä kait tuo mittaristo on oikea.. jenkeistä tuotu auto ja maili mittaristo tuo on.. ja kaikki valot on mitä pitääki jne.. :/ ja bosch päästökone näyttää samat kierrokset mitä mittaristo
                Jos tyhjäkäyntimoottori on mennyt paskaksi, niin silloin kierrokset on kokoajan aika korkealla! Nyppää icv:stä johto irti käydessään, ja kato tapahtuuko mitään?
                Bmw 316 E30 -88

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎