Announcement

Collapse
No announcement yet.

Moottorin korottaminen runkoon nähden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Playpig
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2006
    • 889
    • Iisalmi

    Moottorin korottaminen runkoon nähden?

    Tämä voi olla kovinkin arka aihe puristeille, jotka maasturilookista tykkää.

    Mutta onko e36:ssa vara miten paljon nostattaa korokepalojen avulla moottoria tukikumien alta? Ajattelin jotain 1-2 sentin korotusta, jotta öljypohja ei olisi ensimmäisenä ryykkäämässä maahan.

    Kukaan tehnyt?
    Nyt: E39 530DA Touring -98

    ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93
  • Pazi88
    Moderator
    • Jan 2007
    • 11122
    • Oulu

    #2
    Öö mulla ainakin sedanissa öljypohja on pari senttiä korkeemmalla verrattuna apurunkoon ja muuhun kamaan. Miksipä sitä siinätapauksessa nostamaan.

    Instagram, YouTube kanava
    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

    Comment

    • Kylli-Täti
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2012
      • 499
      • Tampere

      #3
      Sama ku Pazi88:lla, mutta nappaa toi öljypohja varsinkin kun kivetyksiltä laskee alas.

      Comment

      • Calypsocoupe
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2003
        • 2932
        • EFNU

        #4
        Muistelisin että mulla on joskus konepellin äänieriste kiillotellut jotain kohtaa koneesta modaamattakin, miten paksu mahtaa sitten siitä kohdin olla. Lootan kohdalla ei kanssa ole liikaa tilaa. Imupuolta ja pakoputkeakin on varmaan hyvä ajatella. Johtokourut koneen päällä...

        Kokeilemalla on tyhmempi tai viisaampi :-P
        - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11122
          • Oulu

          #5
          Niin en tiiä miten te omilla ajelette, mutta mulla ottaa kiinni asfalttiin ohjausvaihde, apurunko, se vahvikerauta ja runkopalkit. Öljypohjaan ei oo tullu naarmuakaan kolmen vuoden aikana, niin en ymmärrä miksi pitäs nähdä vaiva nostaa konetta. Melko lähellä se on tosiaan jo orkkiksenakin konepellin äänieristettä (~5 milliä).

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • ruupanen
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 5155
            • Joensuu

            #6
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Niin en tiiä miten te omilla ajelette, mutta mulla ottaa kiinni asfalttiin ohjausvaihde, apurunko, se vahvikerauta ja runkopalkit. Öljypohjaan ei oo tullu naarmuakaan kolmen vuoden aikana, niin en ymmärrä miksi pitäs nähdä vaiva nostaa konetta. Melko lähellä se on tosiaan jo orkkiksenakin konepellin äänieristettä (~5 milliä).
            Sama homma. En kyllä käsitä miten öljypohjaan oikein saa raavittua, kun kaikki ennen sitä kyllä kolahtelee.

            E30 aikaanhan tuo oli pahakin ongelma, eikä tarvinnut edes olla kovin lintassa, kun öljypohja viisti maata.
            E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

            Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

            Comment

            • kmn
              Moderator
              • May 2009
              • 6022
              • Sipoo

              #7
              Kommentti täältä, että ensimmäisenähän näissä ottaa runkopalkit ja se alla oleva poikittaistuki tosiaan katuun (niin ja pakoputken haaroitus liitäntäkohta ennen katteja, M50B25 moottorilla siis) - vaikkakin itselläni on hieman jäähdytysrivat öljypohjasta kuluneet.. Ehkä itse olisin enemmän huolissani kuitenkin tehostimen letkuista, jotka on vähän enemmän tulilinjalla. Korkeintaan jonkun laatikolle asti yltävän muovin laittaisin "suojaksi" sinne..

              Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
              Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
              --
              Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

              Comment

              • Jylyppy
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2010
                • 487
                • kuusamo

                #8
                Laatikon päästä sitä pakettia pitäs saada ylös päin, jos meinaa saada öp:ä ylemmäs. Jos limppua paat pelkästään korvakkeiden kumien väliin, niin sehän keikkaa vaan taakse päin.

                Eikä siellä laatikon suunnallakaan taida paljoa olla tilaa. :think
                Honda accord 2.4 -08
                Suzuki gsx-r 1000 -03

                Comment

                • blueorange
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2010
                  • 404
                  • suomi

                  #9
                  Pohjapanssari

                  Comment

                  • Takalo_kari
                    BTCF Member
                    • Mar 2007
                    • 1359
                    • tku

                    #10
                    en ole kyllä ennen vastavaa kuullut mutta jos se pohja ottaa maahan kiinni niin eikös sitä pohjaa voi modata? leikkaat sentin suirun pois pohjasta ja hitsaat nippuun, ei paha, kato sitten että öljypumpun jalalle jää tarpeeksi tilaa..
                    Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
                    -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
                    Kiitos ajastasi? :think

                    Comment

                    • naukkis
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1222
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Kone loota ja perä on linjattu ja kardaanissa ei ole sen johdosta ensimmäistä niveltä ollenkaan vaan ainoastaan ns hardyn kiekko, kumilärpäke lähinnä vaimentamassa värinöitä. Eli jos väännät kone-vaihteistopakettia vinoon em. kiekon elinikä jää aika vähäiseksi(ei kestä ajaa kovempaa oikeastaan ollenkaan....) ja kardaani saattaa alkaa värisemään pahastikin.... mutta jos tyyli on low & slow niin mitäs pienistä

                      Comment

                      • piippu
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2013
                        • 42
                        • Pohojammaa

                        #12
                        Mistään mitään tiedä, ja vielä vähemmän E36:sta, mutta onko koneen tyynyt varmasti kunnossa ja alkuperäisen paksuiset? :think Meinaan että jos viidellä ottaa kaikki muut alustasta katuun paitsi öljypohja, ja sillä kuudennella laahaa öljypohja pitkin pikeä....

                        Comment

                        • Playpig
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2006
                          • 889
                          • Iisalmi

                          #13
                          Nii eipä se öljypohja nyt ensimmäisenä ota kun asiaa tutkin. Tästä ajatuksesta oon siis kyllä luopunu jo. Koneen tukikumit kyllä pitäisi vaihtaa, kun tiedä onko koskaan vaihdettu.
                          Nyt: E39 530DA Touring -98

                          ex: E3/46 328i cabrio "läski", E36 325i coupe -93, E39 530iA Touring -01, E36 325i Cabrio -93, E34 525i Touring -92, E36 325i sedan -91, E34 540i/6 Individual -95, E34 525iA -93

                          Comment

                          • Mikkeri
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2011
                            • 805
                            • Suomi

                            #14
                            Onhan tuo hienoa että luulee olevan ongelmia mitä olekkaan, pysyy elämä jännempänä.
                            Samalla tosin tulee käytettyä energiaa aivan turhaan, oman sekä muiden.
                            TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                            TDS osaa.

                            Comment

                            • ihminen
                              Newbiemmer
                              • Jan 2011
                              • 6
                              • Joensuu

                              #15
                              Originally posted by Mikkeri View Post
                              Onhan tuo hienoa että luulee olevan ongelmia mitä olekkaan, pysyy elämä jännempänä.
                              Samalla tosin tulee käytettyä energiaa aivan turhaan, oman sekä muiden.
                              Eikö se oo just päinvastoin, eli elämä on helppoo, ku ei ookkaan sitä ongelmaa minkä luuli olevan.

                              Mutta mistä sais m50-motilla olevan e36 cabin moottorinkannatinkumit, edullisestikin ehkä vielä? Osanumeroiden perusteella tuossa kombinaatiossa on omat kuminsa, kun taas varmaan kaikkiin muihin e36 ja e46 malleihin, Z3 ja Z4 mukaan lukien sopii samat moottorin tukikumit..
                              325i -94 cabi (ajossa)
                              325i -94 cabi (verottamaton lievä projekti, myyn tai vaihdan kilvelliseen 4t-enskaan, traktorin kaivurilaitteeseen, kaivuriin, 4-vetoautoon, yms.)
                              M3 Evo -96 cabi ("tax free"), Possu 944 -82, Escort -91 cabi, kv

                              Exät: MB E420 Touring Avantgarde -96, 318i Toukka -93 e30, Ym, ym...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎