Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 käy viidellä sylinterillä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s-vv
    Newbiemmer
    • Jun 2013
    • 10
    • Finland

    E36 325 käy viidellä sylinterillä

    Moro!

    Eli auto rupesi viikko sitten lyhyen matka-ajon jälkeen käymään risteykseen tultaessa vajailla sylintereillä. Ajoin takaisin pihaan ja tarkistin puolat irroittamalla johtoja yksitellen ja kakkos sylinterin puolan irroituksella ei ollut käyntiin vaikutusta. Tarkistin että tulpanreiät eivät ole öljyssä vaihdoin puolien ja tulppien paikkoja, mutta vika pysyy edeleen kakkos sylinterissä. Mittasin sylinterien puristuspaineet ja kaikissa puristukset olivat noin 13-14 Bar. Käytin auton vikakoodin luvussa jossa vikakoodi näytti 2 sylinterin ruiskua. Vaihdoin ykkös ja kakkos ruiskujen paikat, mutta tälläkään ei ollut vaikutusta käyntiin joten nyt alkaa olla omat ideat vähissä missä vika mahtaa olla?

    Mainittakoon vielä, että autoon on vaihdettu vian ilmenemisen jälkeen bensansuodatin ja noin pari kuukautta sitten bensapumppu, joten niiden pitäisi olla kunnossa.
  • fRONik-_-
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2010
    • 684
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by s-vv View Post
    Moro!

    Eli auto rupesi viikko sitten lyhyen matka-ajon jälkeen käymään risteykseen tultaessa vajailla sylintereillä. Ajoin takaisin pihaan ja tarkistin puolat irroittamalla johtoja yksitellen ja kakkos sylinterin puolan irroituksella ei ollut käyntiin vaikutusta. Tarkistin että tulpanreiät eivät ole öljyssä vaihdoin puolien ja tulppien paikkoja, mutta vika pysyy edeleen kakkos sylinterissä. Mittasin sylinterien puristuspaineet ja kaikissa puristukset olivat noin 13-14 Bar. Käytin auton vikakoodin luvussa jossa vikakoodi näytti 2 sylinterin ruiskua. Vaihdoin ykkös ja kakkos ruiskujen paikat, mutta tälläkään ei ollut vaikutusta käyntiin joten nyt alkaa olla omat ideat vähissä missä vika mahtaa olla?

    Mainittakoon vielä, että autoon on vaihdettu vian ilmenemisen jälkeen bensansuodatin ja noin pari kuukautta sitten bensapumppu, joten niiden pitäisi olla kunnossa.

    Oliskohan tulppa lähteny kesälomalle?
    Nykyiset.
    Harraste:
    BMW E30 325i -88 700Hv
    Käyttis: BMW F31 330D -14 M-Sport

    Ex.
    Volkswagen Golf 1.8 -9
    2
    Volkswagen Vento 1.8 -92
    BMW E36 316i -92
    BMW E36 320i -91

    BMW E36 320 -92
    BMW E36 318is M-Sport -95
    BMW E36 323i -99
    BMW E90 330D -07 M-Sport
    BMW E36 325i -92 "M3"

    Comment

    • s-vv
      Newbiemmer
      • Jun 2013
      • 10
      • Finland

      #3
      On koitettu toisen sylinterin tulppaa ja uutta tulppaa eikä ole ollut vaikutusta.

      Comment

      • RaZengan
        Newbiemmer
        • Jun 2013
        • 11
        • Keminmaa

        #4
        pystyykö puolalta/puolilta mittaamaan paikkoilla ollessa mitään mitenkää? eli jos yleismittarilla mittosit auton ollessa käynnissä puolille tulevat (?vaihtovirran?) vai kumpi sinne nyt perkele tulikaan. ja tuleeko kakkospytyn puolaan ollenkaan mitään vai tuleeko heikosti.

        sillä jos ruiskut kokeiltu,tulpat ja puolat ja aina vika 2 pytyssä niin kai se on pakko olla 2 pytyn johdotuksessa vika? koh köh?

        Comment

        • Kylli-Täti
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2012
          • 499
          • Tampere

          #5
          Originally posted by RaZengan View Post
          pystyykö puolalta/puolilta mittaamaan paikkoilla ollessa mitään mitenkää? eli jos yleismittarilla mittosit auton ollessa käynnissä puolille tulevat (?vaihtovirran?) vai kumpi sinne nyt perkele tulikaan. ja tuleeko kakkospytyn puolaan ollenkaan mitään vai tuleeko heikosti.

          sillä jos ruiskut kokeiltu,tulpat ja puolat ja aina vika 2 pytyssä niin kai se on pakko olla 2 pytyn johdotuksessa vika? koh köh?
          Eri johtoahan oli jo koitettu kakkossylintereissä, ilman vaikutusta?

          Comment

          • grab_
            BTCF Member
            • Aug 2009
            • 2839
            • Uusimaa

            #6
            Onko kaikki puolien maadotus johdot kunnossa..ja itellä joskus kävi niin että kun pesin koneen ja pääs vettä tietty puolan ja tulpan koloo ni alko käymään viidellä ja joutu uusia puolan sillon mutta sehän ei tässä ole vikana kerren toinen puolakaan ei tässä sytytä..maadotuksia lähtisin tarkistamaan ja jos ei sillä ni yritä toisella eculla jos se olis jotenki seonnu ja jättää 2 pytyn huomioimatta tms..
            Ei mitään kerrottavaa

            Comment

            • s-vv
              Newbiemmer
              • Jun 2013
              • 10
              • Finland

              #7
              Yleismittaria ei itellä oo nii puolan johdoista oon päässy mittaamaan vaan valokynällä sen että yhteen puolan kolmesta johdosta eli ilmeisesti tämä kyseinen on heräte? tulee virtaa samoin kuin muihinkin puolien kyseisiin johtoihin. Ja eikös M50 koneissahan puolien maadoitus toimi puolaryhmän ensimmäisen puolan kautta eli kolmos ja kutos puolasta jolloin jos ei olis kunnossa nii kaikki kolme sylinterii varmaan oireilis? Noita puolan johtoja kun ei varmaan viiti kytkee ristiinkään kun sotkeekohan sit ohjaus boksin... nii pitäs joku muu tapa keksiä testata et kakkos puolan johdot toimii

              Comment

              • peto2
                BTCF Member
                • Jan 2007
                • 8262
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                Originally posted by s-vv View Post
                Moro!

                Eli auto rupesi viikko sitten lyhyen matka-ajon jälkeen käymään risteykseen tultaessa vajailla sylintereillä. Ajoin takaisin pihaan ja tarkistin puolat irroittamalla johtoja yksitellen ja kakkos sylinterin puolan irroituksella ei ollut käyntiin vaikutusta. Tarkistin että tulpanreiät eivät ole öljyssä vaihdoin puolien ja tulppien paikkoja, mutta vika pysyy edeleen kakkos sylinterissä. Mittasin sylinterien puristuspaineet ja kaikissa puristukset olivat noin 13-14 Bar. Käytin auton vikakoodin luvussa jossa vikakoodi näytti 2 sylinterin ruiskua. Vaihdoin ykkös ja kakkos ruiskujen paikat, mutta tälläkään ei ollut vaikutusta käyntiin joten nyt alkaa olla omat ideat vähissä missä vika mahtaa olla?

                Mainittakoon vielä, että autoon on vaihdettu vian ilmenemisen jälkeen bensansuodatin ja noin pari kuukautta sitten bensapumppu, joten niiden pitäisi olla kunnossa.
                siirtyikö vika suuttimen mukana?
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • s-vv
                  Newbiemmer
                  • Jun 2013
                  • 10
                  • Finland

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  siirtyikö vika suuttimen mukana?
                  Ei siirtynyt eli sulkee pois suutin vian. Vikakoodien nollaamisellakaan tuskin on apua koska kertaalleen jo nollattu ja tuli heti takasin

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8262
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by s-vv View Post
                    Ei siirtynyt eli sulkee pois suutin vian. Vikakoodien nollaamisellakaan tuskin on apua koska kertaalleen jo nollattu ja tuli heti takasin
                    mitä vikakoodin lisätiedoissa oli? oikosulku plussaan, miinukseen vai piiri poikki?

                    turha sitä vikaa sytkän puolelta on hakea jos diagnostiikka antaa suutinvikaa.

                    minkäs vuotinen peli kyseessä?
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • s-vv
                      Newbiemmer
                      • Jun 2013
                      • 10
                      • Finland

                      #11
                      Originally posted by peto2 View Post
                      mitä vikakoodin lisätiedoissa oli? oikosulku plussaan, miinukseen vai piiri poikki?

                      turha sitä vikaa sytkän puolelta on hakea jos diagnostiikka antaa suutinvikaa.

                      minkäs vuotinen peli kyseessä?
                      Kyseessä -93 vuosmalli ja vikakoodi ei näyttäny muita tietoja kun Fuel Injector #2 mutta en usko että vika on ruiskupuolella kun ruiskujen paikkaa on muutettu ja kun auto on ollut käynnissä niin kakkos sylinterin männän pää on aina hieman märkä.

                      Comment

                      • peto2
                        BTCF Member
                        • Jan 2007
                        • 8262
                        • Järvikylä (Nakkila)

                        #12
                        Originally posted by s-vv View Post
                        Kyseessä -93 vuosmalli ja vikakoodi ei näyttäny muita tietoja kun Fuel Injector #2 mutta en usko että vika on ruiskupuolella kun ruiskujen paikkaa on muutettu ja kun auto on ollut käynnissä niin kakkos sylinterin männän pää on aina hieman märkä.
                        ei siinä suuttimessa välttämättä mitään vikaa ole mutta saattaa olla johto poikki tai DME:stä suutinta ohjaava fetti paskana.

                        kyllähän sinne sylinteriin öljyä päätyy ja pitää männänlaen kosteana kun ei pala bensan kanssa pois.
                        Last edited by peto2; 01-07-2013, 21:27.
                        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                        ex:
                        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                        Nakkaa privaa jos tarvetta.

                        Comment

                        • s-vv
                          Newbiemmer
                          • Jun 2013
                          • 10
                          • Finland

                          #13
                          Originally posted by peto2 View Post
                          ei siinä suuttimessa välttämättä mitään vikaa ole mutta saattaa olla johto poikki tai DME:stä suutinta ohjaava fetti paskana.

                          kyllähän sinne sylinteriin öljyä päätyy ja pitää männänlaen kosteana kun ei pala bensan kanssa pois.
                          Mitenkäs nuo suutinpuolen johdot pystys testaamaan että kulkeeko virta niinkun pitääkin ja että toimiiko DME?

                          Comment

                          • peto2
                            BTCF Member
                            • Jan 2007
                            • 8262
                            • Järvikylä (Nakkila)

                            #14
                            Originally posted by s-vv View Post
                            Mitenkäs nuo suutinpuolen johdot pystys testaamaan että kulkeeko virta niinkun pitääkin ja että toimiiko DME?
                            suuttimelle 2 tulee kaksi johtoa, puna-valkoinen (jatkuva +) ja ruskea-punainen (ohjattu maa) ruskea punainen menee DME liittimen pinniin 32.

                            irrota dme liitin, laita virrat päälle ja mittaa jännite dme liittimen pinnistä 32. pitäisi näyttää ~12v.. jos näin, maadoita pinni 32. suuttimen pitäisi aueta, naksahduksen kuulee selvästi. olet juuri varmistanut johdon ja suuttimen kunnon ja jäljelle jää boksivika.

                            jos ei näytä pinnistä 32 jännitettä, varmista että dme rele veti. jos veti niin sulla on johto poikki.

                            !Siemens moottorinohjauksessa suuttimen 2 johto tulee pinniin 50!
                            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                            ex:
                            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                            Nakkaa privaa jos tarvetta.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎