Moro!
Eli auto rupesi viikko sitten lyhyen matka-ajon jälkeen käymään risteykseen tultaessa vajailla sylintereillä. Ajoin takaisin pihaan ja tarkistin puolat irroittamalla johtoja yksitellen ja kakkos sylinterin puolan irroituksella ei ollut käyntiin vaikutusta. Tarkistin että tulpanreiät eivät ole öljyssä vaihdoin puolien ja tulppien paikkoja, mutta vika pysyy edeleen kakkos sylinterissä. Mittasin sylinterien puristuspaineet ja kaikissa puristukset olivat noin 13-14 Bar. Käytin auton vikakoodin luvussa jossa vikakoodi näytti 2 sylinterin ruiskua. Vaihdoin ykkös ja kakkos ruiskujen paikat, mutta tälläkään ei ollut vaikutusta käyntiin joten nyt alkaa olla omat ideat vähissä missä vika mahtaa olla?
Mainittakoon vielä, että autoon on vaihdettu vian ilmenemisen jälkeen bensansuodatin ja noin pari kuukautta sitten bensapumppu, joten niiden pitäisi olla kunnossa.
Eli auto rupesi viikko sitten lyhyen matka-ajon jälkeen käymään risteykseen tultaessa vajailla sylintereillä. Ajoin takaisin pihaan ja tarkistin puolat irroittamalla johtoja yksitellen ja kakkos sylinterin puolan irroituksella ei ollut käyntiin vaikutusta. Tarkistin että tulpanreiät eivät ole öljyssä vaihdoin puolien ja tulppien paikkoja, mutta vika pysyy edeleen kakkos sylinterissä. Mittasin sylinterien puristuspaineet ja kaikissa puristukset olivat noin 13-14 Bar. Käytin auton vikakoodin luvussa jossa vikakoodi näytti 2 sylinterin ruiskua. Vaihdoin ykkös ja kakkos ruiskujen paikat, mutta tälläkään ei ollut vaikutusta käyntiin joten nyt alkaa olla omat ideat vähissä missä vika mahtaa olla?
Mainittakoon vielä, että autoon on vaihdettu vian ilmenemisen jälkeen bensansuodatin ja noin pari kuukautta sitten bensapumppu, joten niiden pitäisi olla kunnossa.
Comment