Apuja kaivataan otsikon mukaiseen ongelmaan.
Tyhjäkäynnillä auto välillä heilahtaa kun kone meinaa ilmeisesti käydä viidellä. Kun lähtee vedättämään matalilta kierroksilta alkaa tärinä ja nykiminen, samalla tehot ja väännöt tuntuu katoavan.
Tärinän alkaessa pari kertaa nostaa kaasupoljinta ja pumppaa, alkaa vetämään ainakin lähes normaalisti. Aiemmin tärinä alkoi uudelleen korkeammilla kierroksilla, esim 3. ja 4. vaihteella.
Esim. yrität lähteä korotetun suojatien jälkeen rivakasti 2. vaihteella niin tärinä/pätkiminen alkaa. Maantieajossa lähtee 80 vauhdissa ohittamaan ja polkaisee 5. vaihteella - alkaa tärinä/pätkiminen.
Tuntuu että viileällä ilmalla ja kylmällä koneella nykiminen on huomattavasti vähäisempää mitä lämpöisellä koneella ja ilmalla.
Aamulla käytin auton vikakoodin luvussa (Auto Comin testeri) ja herjasi ainoastaan ykkössylinterin puolaa. Paikallisesta varaosaliikkeestä kävin hakemassa puolan (Bremi 11860T, paikallaan oli Bremi 11860) ja vaihdoin sen ykkössylinterille (käsittääkseni ensimmäinen keulasta..?).
Toimenpiteellä ei ollut minkäänlaista vaikutusta, ehkä pienoinen tyhjäkäyntiin.
Mitä siis seuraavaksi teen, haenko autoon uudet tulpat vai mitä? Keväällä vaihdoin tulpat, mutta voiko rikkonainen puola tehdä tuhojaan tulpalle?
Anteeksi sekavasta ja turhautuneesta viestistä, sormet on mustana ja hermot menee..
Tyhjäkäynnillä auto välillä heilahtaa kun kone meinaa ilmeisesti käydä viidellä. Kun lähtee vedättämään matalilta kierroksilta alkaa tärinä ja nykiminen, samalla tehot ja väännöt tuntuu katoavan.
Tärinän alkaessa pari kertaa nostaa kaasupoljinta ja pumppaa, alkaa vetämään ainakin lähes normaalisti. Aiemmin tärinä alkoi uudelleen korkeammilla kierroksilla, esim 3. ja 4. vaihteella.
Esim. yrität lähteä korotetun suojatien jälkeen rivakasti 2. vaihteella niin tärinä/pätkiminen alkaa. Maantieajossa lähtee 80 vauhdissa ohittamaan ja polkaisee 5. vaihteella - alkaa tärinä/pätkiminen.
Tuntuu että viileällä ilmalla ja kylmällä koneella nykiminen on huomattavasti vähäisempää mitä lämpöisellä koneella ja ilmalla.
Aamulla käytin auton vikakoodin luvussa (Auto Comin testeri) ja herjasi ainoastaan ykkössylinterin puolaa. Paikallisesta varaosaliikkeestä kävin hakemassa puolan (Bremi 11860T, paikallaan oli Bremi 11860) ja vaihdoin sen ykkössylinterille (käsittääkseni ensimmäinen keulasta..?).
Toimenpiteellä ei ollut minkäänlaista vaikutusta, ehkä pienoinen tyhjäkäyntiin.
Mitä siis seuraavaksi teen, haenko autoon uudet tulpat vai mitä? Keväällä vaihdoin tulpat, mutta voiko rikkonainen puola tehdä tuhojaan tulpalle?
Anteeksi sekavasta ja turhautuneesta viestistä, sormet on mustana ja hermot menee..
Comment