Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 M52B28 pätkii ja täristää?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • vihviuh
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 78
    • Kainuu

    E36 M52B28 pätkii ja täristää?

    Apuja kaivataan otsikon mukaiseen ongelmaan.

    Tyhjäkäynnillä auto välillä heilahtaa kun kone meinaa ilmeisesti käydä viidellä. Kun lähtee vedättämään matalilta kierroksilta alkaa tärinä ja nykiminen, samalla tehot ja väännöt tuntuu katoavan.
    Tärinän alkaessa pari kertaa nostaa kaasupoljinta ja pumppaa, alkaa vetämään ainakin lähes normaalisti. Aiemmin tärinä alkoi uudelleen korkeammilla kierroksilla, esim 3. ja 4. vaihteella.

    Esim. yrität lähteä korotetun suojatien jälkeen rivakasti 2. vaihteella niin tärinä/pätkiminen alkaa. Maantieajossa lähtee 80 vauhdissa ohittamaan ja polkaisee 5. vaihteella - alkaa tärinä/pätkiminen.

    Tuntuu että viileällä ilmalla ja kylmällä koneella nykiminen on huomattavasti vähäisempää mitä lämpöisellä koneella ja ilmalla.

    Aamulla käytin auton vikakoodin luvussa (Auto Comin testeri) ja herjasi ainoastaan ykkössylinterin puolaa. Paikallisesta varaosaliikkeestä kävin hakemassa puolan (Bremi 11860T, paikallaan oli Bremi 11860) ja vaihdoin sen ykkössylinterille (käsittääkseni ensimmäinen keulasta..?).

    Toimenpiteellä ei ollut minkäänlaista vaikutusta, ehkä pienoinen tyhjäkäyntiin.
    Mitä siis seuraavaksi teen, haenko autoon uudet tulpat vai mitä? Keväällä vaihdoin tulpat, mutta voiko rikkonainen puola tehdä tuhojaan tulpalle?

    Anteeksi sekavasta ja turhautuneesta viestistä, sormet on mustana ja hermot menee..
    E61 530xdA -08

    ex:
    E46 330dA Touring -01
    E36 328 Coupé -95
  • Mac
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2007
    • 199
    • Kotka

    #2
    Originally posted by vihviuh View Post
    Apuja kaivataan otsikon mukaiseen ongelmaan.

    Tyhjäkäynnillä auto välillä heilahtaa kun kone meinaa ilmeisesti käydä viidellä. Kun lähtee vedättämään matalilta kierroksilta alkaa tärinä ja nykiminen, samalla tehot ja väännöt tuntuu katoavan.
    Tärinän alkaessa pari kertaa nostaa kaasupoljinta ja pumppaa, alkaa vetämään ainakin lähes normaalisti. Aiemmin tärinä alkoi uudelleen korkeammilla kierroksilla, esim 3. ja 4. vaihteella.

    Esim. yrität lähteä korotetun suojatien jälkeen rivakasti 2. vaihteella niin tärinä/pätkiminen alkaa. Maantieajossa lähtee 80 vauhdissa ohittamaan ja polkaisee 5. vaihteella - alkaa tärinä/pätkiminen.

    Tuntuu että viileällä ilmalla ja kylmällä koneella nykiminen on huomattavasti vähäisempää mitä lämpöisellä koneella ja ilmalla.

    Aamulla käytin auton vikakoodin luvussa (Auto Comin testeri) ja herjasi ainoastaan ykkössylinterin puolaa. Paikallisesta varaosaliikkeestä kävin hakemassa puolan (Bremi 11860T, paikallaan oli Bremi 11860) ja vaihdoin sen ykkössylinterille (käsittääkseni ensimmäinen keulasta..?).

    Toimenpiteellä ei ollut minkäänlaista vaikutusta, ehkä pienoinen tyhjäkäyntiin.
    Mitä siis seuraavaksi teen, haenko autoon uudet tulpat vai mitä? Keväällä vaihdoin tulpat, mutta voiko rikkonainen puola tehdä tuhojaan tulpalle?

    Anteeksi sekavasta ja turhautuneesta viestistä, sormet on mustana ja hermot menee..
    Kyllä voi rikkinäinen puola hajottaa tulpan, kannattaa samalla katsoa kaikki muutkin puolat läpi ettei näy hiusmurtumia niissä.
    ---e92 ///M3---
    ---e39 530i---

    Comment

    • vihviuh
      Bimmer Rookie
      • Mar 2009
      • 78
      • Kainuu

      #3
      Tulpat tuli nyt haettua joten ilmoitellaan ja ihmetellään lisää sitte ku on vaihdettu. Kyllä tuli öljynvaihtoki halvaksi kun osti öljyimurin jottei tarvii monttua aina ettiä ja kysellä. Samalla piti sitte ostaa vielä sopiva hylsy ja voimavarsi siihen..
      E61 530xdA -08

      ex:
      E46 330dA Touring -01
      E36 328 Coupé -95

      Comment

      • elliV
        Bimmer Rookie
        • Apr 2010
        • 41
        • Ylöjärvi

        #4
        Itellä oli aivan samanlaiset ongelmat m50 koneella ja siinä oli nokka-akselin asennontunnistin rikki, sen kun vaihto niin toimi taas, m52 keksinnössä oli kans samantapaista ongelmaa ja siitä kun vaihto vanoksen tiivisteet niin taas toimi

        Comment

        • Mikkeri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2011
          • 805
          • Suomi

          #5
          Originally posted by elliV View Post
          Itellä oli aivan samanlaiset ongelmat m50 koneella ja siinä oli nokka-akselin asennontunnistin rikki, sen kun vaihto niin toimi taas, m52 keksinnössä oli kans samantapaista ongelmaa ja siitä kun vaihto vanoksen tiivisteet niin taas toimi
          Mulla oli kerran kans vastaavia ongelmia LA-motin kanssa, laturi oli kaput.
          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
          TDS osaa.

          Comment

          • vihviuh
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 78
            • Kainuu

            #6
            Nyt on ainaki toiminu ~30km ilman ongelmia, joten jospa se nykiminen nyt loppu. Meinasi vaan usko loppua kun ei auttanu pelkästään se puolan vaihto.
            E61 530xdA -08

            ex:
            E46 330dA Touring -01
            E36 328 Coupé -95

            Comment

            • vihviuh
              Bimmer Rookie
              • Mar 2009
              • 78
              • Kainuu

              #7
              Pätkiminen alkoi kurkkimaan uudelleen sunnuntaina.. On se huomattavasti vähäisempää mitä aiemmin eikä pätki läheskään aina kunnolla vedättäessä, mutta kumminkin välillä.

              Tulpat jotka laitoin autoon taisi olla Bosch FR7LDC. Onko ne aivan väärät vai alanko vaihtelemaan muutkin puolat, kampiakselin asentotunnistinta, nokka-akselin asentotunnistinta vaiko mitä?

              Ilmamassamittariako vai imuvuotoa tutkimaan? Ainakaan haitariputki ei ole rikki.
              E61 530xdA -08

              ex:
              E46 330dA Touring -01
              E36 328 Coupé -95

              Comment

              • toopi
                BTCF Member
                • Jul 2013
                • 9
                • kajaani

                #8
                mulla ilmeni sama ongelma omassa 96vm m52b28 moottorilla olevassa... yhtäkkiä sammui kun päästi kierrokset tyhjäkäynnille mutta lähtee käymään ja voi ajaa mutta kone rynkyttää niinkuin olis joku sylinteri pimennä... auto oli seisonnassa ilmeisesti noin vuoden ennen mua ja päivällä sen ostin ja laitoi liikenteeseen ja 100km kotimatkan pelasi moitteetta mutta kotikylällä ilmenin ongelmat. liekkö tulpat tai puola? mistä alkaa etsimään? mukaan tuli toinen moottori mistä saa suuttimet puolat yms kuitenkin jos pitää vaihdella

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎