Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 323i touringia ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Touring1
    Newbiemmer
    • Jul 2013
    • 1
    • Iisalmi

    e36 323i touringia ostamassa

    Eli suunnittelin ostavani e36 323i touringin. Onko kokemuksia kellä tuollasesta bimmeristä. onko mitenkä käytännöllinen perhefarkku mahtuuko yhdistelmärattaat ym. tavarat mitenkä ja onko sisätilat muutenki mitenkä tilavat, ja onko noissa yleensä minkälaisia tyyppivikoja/ paikkoja mitä kannattaa tarkistaa ostotilanteessa? Mitä olen kuullut/lukenut että joissakin bimmereissä venttiilikoneistossa voi olla vikaa. mutta mitenkä lie tämän laita? Onko mitenkä kova ruokanen?
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16361
    • Leppävirta

    #2
    EI nuo kovasti kuluta mutta jos tilaa on vailla niin suoraan E39 touring.
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

    Comment

    • BiltemaMotorWork
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2013
      • 460
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by Touring1 View Post
      Eli suunnittelin ostavani e36 323i touringin. Onko kokemuksia kellä tuollasesta bimmeristä. onko mitenkä käytännöllinen perhefarkku mahtuuko yhdistelmärattaat ym. tavarat mitenkä ja onko sisätilat muutenki mitenkä tilavat, ja onko noissa yleensä minkälaisia tyyppivikoja/ paikkoja mitä kannattaa tarkistaa ostotilanteessa? Mitä olen kuullut/lukenut että joissakin bimmereissä venttiilikoneistossa voi olla vikaa. mutta mitenkä lie tämän laita? Onko mitenkä kova ruokanen?
      Katsastuksessa havaittuja vikoja

      Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 1998, 1997, 1996) A-Katsastus
      Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) A-Katsastus
      Etuakselisto (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) A-Katsastus
      Seisontajarru (2005, 2002, 2000, 1999, 1998, 1996) A-Katsastus
      Pyöräntuenta, etu- ja taka-akselisto (2004 ja vanhemmat) TÜV
      Pyöräntuennan nivelet kuluneet DEKRA, TÜV
      Jarruputket ja –letkut TÜV
      Seisontajarru puoltaa (2004 asti) DEKRA, TÜV
      Automaattimallien seisontajarruissa vikoja DEKRA
      Kuluneet pallonivelet GTÜ
      Kuluneet jarrulevyt ja jarrupalat urheilullisen ajotavan vuoksi GTÜ
      Öljyvuodot GTÜ, TÜV
      Murtuneet jouset (pääasiassa 2004 asti) GTÜ

      Kannattaa ehottomasti tarkistaa ettei oo ilimmaa jäähytysjärjestelmässä, nimittäin muuten voi tuo kutoskoneen pitkä kansi haleta heleposti taikka olla jo halaki. Ja kannattaa kuunnella kylymällä koneella, että kuuluuko nakutusta, koska pitkästä nokka-akseli kuluu helposti ekan ja kuudennen pytyn kohalta, jos on ollu huonot öljyt. Yleensä jos on yli 200 tkm ajettu ja kuuluu nakutusta, niin nokka-akseli ja nostimet menossa. Mutta kyllä se venttiilikoneisto kestää ku osaa ajaa ja on kunno öljyt. Ja kyllähä se kaikki bensat kuluttaa mitä sinne laittaa mut kaasujalasta riippuen maantiellä 7.5-8.5 litraa/100 km.

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎