Eli suunnittelin ostavani e36 323i touringin. Onko kokemuksia kellä tuollasesta bimmeristä. onko mitenkä käytännöllinen perhefarkku mahtuuko yhdistelmärattaat ym. tavarat mitenkä ja onko sisätilat muutenki mitenkä tilavat, ja onko noissa yleensä minkälaisia tyyppivikoja/ paikkoja mitä kannattaa tarkistaa ostotilanteessa? Mitä olen kuullut/lukenut että joissakin bimmereissä venttiilikoneistossa voi olla vikaa. mutta mitenkä lie tämän laita? Onko mitenkä kova ruokanen?
							
						
					e36 323i touringia ostamassa
				
					Collapse
				
			
		
	X
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 EI nuo kovasti kuluta mutta jos tilaa on vailla niin suoraan E39 touring.LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
 E32 Diamantscwharz 750iL '94
 E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
 B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10
 Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
 Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
 Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
 
- 
	
	
	
	
		
	
	
	
		
	
		
			
				
	
	
	
	
	
	
	
	
	
 Katsastuksessa havaittuja vikojaOriginally posted by Touring1 View PostEli suunnittelin ostavani e36 323i touringin. Onko kokemuksia kellä tuollasesta bimmeristä. onko mitenkä käytännöllinen perhefarkku mahtuuko yhdistelmärattaat ym. tavarat mitenkä ja onko sisätilat muutenki mitenkä tilavat, ja onko noissa yleensä minkälaisia tyyppivikoja/ paikkoja mitä kannattaa tarkistaa ostotilanteessa? Mitä olen kuullut/lukenut että joissakin bimmereissä venttiilikoneistossa voi olla vikaa. mutta mitenkä lie tämän laita? Onko mitenkä kova ruokanen?
 
 Pakokaasupäästöt (2009, 2008, 2007, 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 1998, 1997, 1996) A-Katsastus
 Käyttöjarru (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997, 1996) A-Katsastus
 Etuakselisto (2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, 1998, 1997) A-Katsastus
 Seisontajarru (2005, 2002, 2000, 1999, 1998, 1996) A-Katsastus
 Pyöräntuenta, etu- ja taka-akselisto (2004 ja vanhemmat) TÜV
 Pyöräntuennan nivelet kuluneet DEKRA, TÜV
 Jarruputket ja –letkut TÜV
 Seisontajarru puoltaa (2004 asti) DEKRA, TÜV
 Automaattimallien seisontajarruissa vikoja DEKRA
 Kuluneet pallonivelet GTÜ
 Kuluneet jarrulevyt ja jarrupalat urheilullisen ajotavan vuoksi GTÜ
 Öljyvuodot GTÜ, TÜV
 Murtuneet jouset (pääasiassa 2004 asti) GTÜ
 
 Kannattaa ehottomasti tarkistaa ettei oo ilimmaa jäähytysjärjestelmässä, nimittäin muuten voi tuo kutoskoneen pitkä kansi haleta heleposti taikka olla jo halaki. Ja kannattaa kuunnella kylymällä koneella, että kuuluuko nakutusta, koska pitkästä nokka-akseli kuluu helposti ekan ja kuudennen pytyn kohalta, jos on ollu huonot öljyt. Yleensä jos on yli 200 tkm ajettu ja kuuluu nakutusta, niin nokka-akseli ja nostimet menossa. Mutta kyllä se venttiilikoneisto kestää ku osaa ajaa ja on kunno öljyt. Ja kyllähä se kaikki bensat kuluttaa mitä sinne laittaa mut kaasujalasta riippuen maantiellä 7.5-8.5 litraa/100 km.
 Comment
Comment