Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt=hylsy katsatuksessa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kannaksenhanu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 165
    • Klaukkala

    Päästöt=hylsy katsatuksessa

    Ongelma tämä, vikaa koittanut hakea mut ei mun järkeen löydy nyt oikeen vastausta. Autoni e36 m3 kyseessä. Eli HC jouto liian korkea ja CO korotettu liian korkea.


    Jouto
    CO-------0.226.
    HC--------198.
    CO2-------15.04.
    O2--------0.42.

    Korotettu
    CO---------0.48
    HC--------81
    CO2-------14.72
    02---------0.61

    Mistähän nyt kävis vikaa etsimään, Hyvinkää ajeluiden jälkeen auton tyhjäkäynnissä pikku pätkintä harvakseltaa. Voisiko vika olla viallinen kampiakselin asennon tunnstin ?
    Imuvuodot tarkistettu, pakoputki ei vuoda, uudet lambdat, katit ok eivät ainakaan helise, uudet tulpat, uudet puolat.
    Last edited by Kannaksenhanu; 19-08-2013, 13:03.
    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI
  • Kannaksenhanu
    Bimmer Rookie
    • Aug 2011
    • 165
    • Klaukkala

    #2
    Mielenkiintoinen ongelma jatkuu, kampiakselin asennontunistin vaihdettu ja mitään muutosta ei tapahtunut mihinkään. Laitettava Forte bensan sekaan ja ajettava, jos vaikka tapahtuisi muutosta. Mut vieläkin äimänkäkenä mikä moisen vian teki, ja mikä lääke tähän.
    Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
    Käyttökärry: E61 530xd M-sport
    Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

    Comment

    • Kannaksenhanu
      Bimmer Rookie
      • Aug 2011
      • 165
      • Klaukkala

      #3
      Auto siis edelleen poksuttaa vähän putkessa ja kierrokset päästömittarilla elää 750-1010rpm välillä kun tyhjäkäy.
      Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
      Käyttökärry: E61 530xd M-sport
      Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

      Comment

      • BMWSaloon
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2008
        • 281

        #4
        Nokan ja kammen anturit vaihat uusiin ja ALKUPERÄSIIN!, eikä tarvikeosiin...

        Comment

        • Kannaksenhanu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 165
          • Klaukkala

          #5
          Kampitunnistin uusi ja bmw varaosa, nokat täytyy vielä vaihtaa. Hassua on se että ei tule vikakoodeja.
          Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
          Käyttökärry: E61 530xd M-sport
          Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

          Comment

          • Kannaksenhanu
            Bimmer Rookie
            • Aug 2011
            • 165
            • Klaukkala

            #6
            Forte laitettu ja ajettu puolitankkia, ei vaikutusta mihinkään. Onpahan putsattu linjat, tilattu nokka-akselien ja se yläkuolokohta anturit marmoritiskiltä. Siitä sitten testataan ensiviikolla.
            Voisko lambdat olla karstoittuneet kun niiden vaihdossa laitoin ne ristiin mutta ajoin vain 5-10km ?
            Voiko lambdoista kaasupilllä polttamalla poistaa karstaa ?
            Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
            Käyttökärry: E61 530xd M-sport
            Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

            Comment

            • Kannaksenhanu
              Bimmer Rookie
              • Aug 2011
              • 165
              • Klaukkala

              #7
              Noh eipä se anturien vaihto mennyt ihan putkeen. Pakopuolen anturi vaihdettu ja TDC anturi mutta en saa imupuolen anturia irti kun ei mahdu lyhennetty kuusiokolokaan sinne väliin. Jotenka kysynkin miten vaihdetaan s50B30 moottorissa nokka-akselin imupuolen tunnistin ? Jos voisi joku havainnollistaa ohjeella tai kuvalla miten se tapahtuu, olisin eri kiitollinen.

              Imusarja irti ?
              Erikois työkalu ?
              Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
              Käyttökärry: E61 530xd M-sport
              Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

              Comment

              • harvahammas
                Bimmer Rookie
                • Mar 2013
                • 57
                • Parola

                #8
                Itellä oli korotettu hc 35 ja joutokäynti luokkaa 450. Katti lämpimäks niin oli 35/35.
                Joutaa niitä ämmiä polkemaan illemmallakin.

                Comment

                • Kannaksenhanu
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 165
                  • Klaukkala

                  #9
                  Nyt rupeaa olemaan keinot vähissä. Sama vika pätkii käydessä ja päästöt siksi eivät kohdillaan.
                  Autoon vaihdettu:
                  -pako ja imurunnistimet nokkaakseliin bmw
                  -tdc anturi bmw
                  -kampiakselin tunnistin bmw
                  -tulpat ngk
                  -lambdat Bosch
                  -bensa suodatin Mahle
                  -ei tule vikakoodeja
                  -lambdat mitattu toimivat oikein
                  -puolat tarkistettu ja vaihdettu uudella 1-6 pytyissä mistään ei muutosta käyntiin
                  -annettu Forte käsittely bensa järjestelmään
                  -imuvuodot tarkistettu näitä ei ole

                  Oireet täysin samoina pysyneet, eli jouto HC korkea ja rundilla HAPPIarvo. Pientä pätkäsyä syttytyksessä, ei haittaa vetoa tai moottorijarrutusta mutta kun pätkäsee niin lambda lukema muuttuu eli humppaa edes takas lambdalukema kun pätkäsee.
                  Lisäksi uusi vika ilmesty yhtenä aamuna kun taas ongelmaa tutkin niin auton virrat kun kääntää päälle niin ei pala enää hetkellisesti check engine valo...tarkistettu ja vaihdettu lamppu silti ei pelaa. Mikäs tämän aihettanut ?
                  Toinen uusi vika kun ajaa autolla normaalisti ja pysäyttää vaikka liikenne valoihin saattaa kierrokset tipahtaa jarrutuksessa hetkellisesti alle 500rpm ja hiljaa nousee takas normaaliksi käynti kierrokseksi.
                  Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                  Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                  Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                  Comment

                  • ohohh
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2012
                    • 268
                    • Porvoo

                    #10
                    En tiedä voiko vaikuttaa noin paljon, mutta ilmamassamittarihan ei aina vikakoodia anna ja vaikuttaa kyllä päästöihin.. Kokeile kaverin mittarilla.
                    G20 330e M-Sport '21

                    ex's

                    F30 330e M-Sport '17
                    F11 530d X-Drive M-sport '12
                    E90 330d LCI M-Sport '10 327hp / 609nm
                    E46 330Ci M-Sport II '03
                    E36 323i Coupe '97

                    Comment

                    • BiltemaMotorWork
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2013
                      • 460
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by ohohh View Post
                      Kokeile kaverin mittarilla.
                      Tai ota pistoke irti ja kato muuttuuko käynti.

                      Comment

                      • jannmann
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2003
                        • 5856
                        • Joccis City

                        #12
                        Originally posted by Kannaksenhanu View Post
                        Nyt rupeaa olemaan keinot vähissä. Sama vika pätkii käydessä ja päästöt siksi eivät kohdillaan.
                        Autoon vaihdettu:
                        -pako ja imurunnistimet nokkaakseliin bmw
                        -tdc anturi bmw
                        -kampiakselin tunnistin bmw
                        -tulpat ngk
                        -lambdat Bosch
                        -bensa suodatin Mahle
                        -ei tule vikakoodeja
                        -lambdat mitattu toimivat oikein
                        -puolat tarkistettu ja vaihdettu uudella 1-6 pytyissä mistään ei muutosta käyntiin
                        -annettu Forte käsittely bensa järjestelmään
                        -imuvuodot tarkistettu näitä ei ole

                        Oireet täysin samoina pysyneet, eli jouto HC korkea ja rundilla HAPPIarvo. Pientä pätkäsyä syttytyksessä, ei haittaa vetoa tai moottorijarrutusta mutta kun pätkäsee niin lambda lukema muuttuu eli humppaa edes takas lambdalukema kun pätkäsee.
                        Lisäksi uusi vika ilmesty yhtenä aamuna kun taas ongelmaa tutkin niin auton virrat kun kääntää päälle niin ei pala enää hetkellisesti check engine valo...tarkistettu ja vaihdettu lamppu silti ei pelaa. Mikäs tämän aihettanut ?
                        Toinen uusi vika kun ajaa autolla normaalisti ja pysäyttää vaikka liikenne valoihin saattaa kierrokset tipahtaa jarrutuksessa hetkellisesti alle 500rpm ja hiljaa nousee takas normaaliksi käynti kierrokseksi.
                        Onko venttiilivälykset tarkastettu koska? Entä onko läppärunkoja synkattu koskaan? Ruiskusuuttimia tarkastettu?
                        Aprilia RSV4

                        Comment

                        • BMW323
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2007
                          • 994
                          • kempele

                          #13
                          jos leima tarttee saaha niin käy tankkaan pikkusen re85:sta tankkiin ainakin ite sain otettua kaverilta päästöt ku oli tankannu tuota vähän.

                          sitten ku on leima on hyvä alkaa tutkimaan enemmän tuota vikaa...
                          Nissan Stagea NM35 -01
                          2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
                          harrastepohjalta E21 316

                          Comment

                          • Kannaksenhanu
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2011
                            • 165
                            • Klaukkala

                            #14
                            Ei ole välyksiä tarkastettu/säädetty eikä läppiä synkattu. Ne seuraavana listalla kuhan maanantaina saan uuden DME releen, niin onhan sekin sähkövika pois suljettu, onneksi ei ole käyttökärry niin ei haittaa normieloa.
                            Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                            Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                            Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                            Comment

                            • Kannaksenhanu
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2011
                              • 165
                              • Klaukkala

                              #15
                              Rele vaihdettu pieni muutos mutta silti pätkii vielä, sellanen vaimea putkessa palaminen välillä. Lisäksi uusittu polttoainepumppu ja suodatin ei muutosta mihinkään, noh ensi viikolla tulee uusi ilmamassamittari, jospa se on tämän kaiken syypää.

                              Vanha DME rele avatessa paljastu miten sähköosakin voi kulua 20 vuodessa, kuparikäämissä katkenneita johtoja, ja sitten releen kyljessä ollut kuparijohto hapsuuntunut keskeltä, aikanaan olis katkennut.
                              Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                              Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                              Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎