Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 325i öjynsyönti

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Energizer
    Bimmer Rookie
    • Oct 2004
    • 51

    e36 325i öjynsyönti

    Kiinnostaisi vaan kuulla kuinkas paljon öjyä näin keskimäärin koneenne nielaisee.

    Tuossa syksyllä yllättäen oli öljyä kulunut niin että juuri ja juuri näkyi öljytikun alapäässä ja kylläpäs säikäytti, mutta huollossa totesivat että on aivan normaalia ?! Ei ollut montaa tuhatta öljyillä ajettu ja yli litra oli kulunut, nyt kuitenkin seuraillu vähän useammin eikä ole mitenkään erikoisen paljon kulunut, mistä tuo olisi voinut johtua?

    Koneena siis vakio M50B25 -92 syntyneessä sedanissa.
  • Sickness
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 1923
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Energizer
    Kiinnostaisi vaan kuulla kuinkas paljon öjyä näin keskimäärin koneenne nielaisee.

    Tuossa syksyllä yllättäen oli öljyä kulunut niin että juuri ja juuri näkyi öljytikun alapäässä ja kylläpäs säikäytti, mutta huollossa totesivat että on aivan normaalia ?! Ei ollut montaa tuhatta öljyillä ajettu ja yli litra oli kulunut, nyt kuitenkin seuraillu vähän useammin eikä ole mitenkään erikoisen paljon kulunut, mistä tuo olisi voinut johtua?

    Koneena siis vakio M50B25 -92 syntyneessä sedanissa.
    En tiedä löytyykö näitä vanhoja aiheita haulla enää, mutta aiemminkin on ollut paljon juttua siitä, että Bemari antaa todella korkeat toleranssit öljynkulutukselle ennen kuin se tulkitaan viaksi. Ja monella klubilaisellakin muistaakseni oli omia kokemuksia öljynkulutuksesta joka oli jatkunut jo jonkin aikaa eikä tuntunut olevan mitenkään vaarallista.

    Mutta koita jos löydät niitä vanhoja juttuja vielä haulla.
    E39 520iA -02

    Comment

    • Hanza
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1931
      • Juvan Shell. Requiescat in pace

      #3
      Öljylaadun vaihtokin vaikuttaa kulutukseen, jos pitemmän aikaa ajelet tietyllä laadulla ja sitten vaihtaa merkkiä nii öljynkulutus yleensä kasvaa ainakin tilapäisesti. Isoissa dieselmoottoreissa se vielä korostuu.
      Itehän pilikon aina kokonaisen poppamiehen leivälle koska a) ne on tulisia ja b) nee kerit pois isäm maasta

      t: luft waffel

      "Vitun penaristit. Melkein kun nissanistit mutta homompia"

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Kannattaa tutkia, onko vuotoja. Itsellä E36 M50b20-moottorilla, eikä vähene tikussa Mobil 1 5W-50 oikeastaan yhtään n. 10 000 km:n matkalla.

        Comment

        • bayer 320
          Bimmer Rookie
          • Jul 2004
          • 119
          • itä-suomi

          #5
          itelllä on m52b20 myllyllä varustettu schumi versio. n.1dl/1000km palaa öljyä.
          nyt öljyt 0w-40 mopoilit, seuraavax kokeillaan 5w-50 mopoilia, vois kestää paremmin sisällä...niihän monet väittää et "terve" kone syö himpun öljyä, uskoisin et himpun ei oo enää n. 1l/5000km.
          kokeile eri öljyillä, voipi olla suurikin vaikutus!!!

          Comment

          • Carman
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2002
            • 676
            • Vilppula

            #6
            Mulla ainakin M50B25 ja M51D25 söivät castrolin GTX Magnatec öljyä. Öljymerkin vaihdolla korjaantui molemmissa.

            Comment

            • -kiki-
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 1160
              • Hämeenkyrö

              #7
              Originally posted by bayer 320
              itelllä on m52b20 myllyllä varustettu schumi versio. n.1dl/1000km palaa öljyä.
              nyt öljyt 0w-40 mopoilit, seuraavax kokeillaan 5w-50 mopoilia, vois kestää paremmin sisällä...niihän monet väittää et "terve" kone syö himpun öljyä, uskoisin et himpun ei oo enää n. 1l/5000km.
              kokeile eri öljyillä, voipi olla suurikin vaikutus!!!
              Vanha kattila ei vienyt tilkkaakaan kuraa 10 000km matkalla 0w 40 mobilia
              Nyt ajanut tällä pommilla nii vähä et ei tiä kulutuksista mitää
              F11 535xd, Vw tiguan 2.0tdi 4 motion

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3831
                • Nokia

                #8
                Originally posted by Carman
                Mulla ainakin M50B25 ja M51D25 söivät castrolin GTX Magnatec öljyä. Öljymerkin vaihdolla korjaantui molemmissa.
                Tietty olisi ihan mielenkiintoista kuulla millä merkillä parani.
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • Janik83
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2004
                  • 473
                  • Oulu/Oulunsalo

                  #9
                  Eipä ainakaan tikusta seuraamalla näyttäs tuo mun e36 325 syövän öljyä. 8000km jälkeen on öljyn pinta juuri siinä missä oli öljynvaihdon jälkeenkin. Shell Helix Ultra 5W/40 liemet koneessa.
                  ___________________
                  e39 530iA M-sport -02
                  Dodge RAM VAN -89

                  ex. e36 325i coupe -94

                  Comment

                  • Carman
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2002
                    • 676
                    • Vilppula

                    #10
                    Originally posted by Tomi T
                    Tietty olisi ihan mielenkiintoista kuulla millä merkillä parani.
                    Bensakoneeseen laitoin Mobilin ykköset, sen jälkeen kymppitonnin vaihtovälillä kului n. 2mm tikusta katsottuna. Ennen n. 1,5l/10tkm

                    Dieselissä aloin käyttämään Teboilin Diamond Dieseliä. Ennen vei n. 1,5l/10tkm, jälkeen tikusta n. 3mm.

                    Comment

                    • dunkelblau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 1151
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Energizer
                      Kiinnostaisi vaan kuulla kuinkas paljon öjyä näin keskimäärin koneenne nielaisee.

                      Tuossa syksyllä yllättäen oli öljyä kulunut niin että juuri ja juuri näkyi öljytikun alapäässä ja kylläpäs säikäytti, mutta huollossa totesivat että on aivan normaalia ?! Ei ollut montaa tuhatta öljyillä ajettu ja yli litra oli kulunut, nyt kuitenkin seuraillu vähän useammin eikä ole mitenkään erikoisen paljon kulunut, mistä tuo olisi voinut johtua?

                      Koneena siis vakio M50B25 -92 syntyneessä sedanissa.
                      Paljos tollasessa pirssissä alkaa oleen kilometrejä? Litra on kyllä musta aika paljo poltetuks. Eikö vuotoja muka löydy mistään? Onko vaihdelootan pinta / auton pohja yhtään öljyssä?

                      Mikäli on vanhassa koneessa liian litkut sopat, ne tahtoo häipyä tavalla tai toisella. Mitä öljyä oli joka häippäs?
                      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                      Comment

                      • jupe_84
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 242
                        • Joensuu

                        #12
                        laittakaas castrolin 10-60 koneseen siitä ei öljy enää parane!

                        Comment

                        • Gonzalez
                          BTCF Member
                          • Jun 2003
                          • 2632
                          • Seinäjoki

                          #13
                          Originally posted by Carman
                          Mulla ainakin M50B25 ja M51D25 söivät castrolin GTX Magnatec öljyä. Öljymerkin vaihdolla korjaantui molemmissa.
                          Samanlaisia kokemuksia löytyy myös itseltä Castrollin magnateceistä. Kerran kokeikin ja enää en niitä koneeseen laita vaikka niitä miten on täälä kehuttukin. Vaihto mobilin ykkösiin niin öljynkulutus pieneni huomattavasti. Myös tämä kuuluisa M50-koneen nostimien naputusaika kylmänä pieneni. Castrolleilla naputti sen pari sekunttia jopa kesäkeleissäkin kun laittoi noin +20 asteesta käymään...

                          Ps. Käyttävät muuten mobilin synteettisiä öljyjä nuo merkkihuollotkin...
                          530d GT F07 2010
                          325i E30 Cabriolet 1987

                          Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎