Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 sähkötietäjiä?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • j-a
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1522
    • PohojosPohojammaa

    E36 sähkötietäjiä?

    Päätin riisua toisesta E36-projektistani keskuslukon. Irroitin kaikki sulakkeet mitä keskuslukon kohdassa sulakeboksissa lukee. Akulla oli kuitenkin kaapelit kiinni, ei siinä vaiheessa käynyt mielessä miinusnapaa irroitella kun varsinaisesti olin ovipaneelihommissa ja tämä varusteen poisto tuli mieleen siinä samalla...

    Elikkä, sipaisin piuhat sivareilla poikki jonka jälkeen vuorossa oli johdonpäiden huolellinen teippailu.

    Nyt ei enää sähkölasit toimi kummassakaan ovessa, ja ne oli kuitenkin tarkoitus säästää edelleen käyttöön.

    Eli, kaipaako sähkölasit jotain keskuslukon sulakkeista tai vänkärin oven johdoista? Vai onko korimoduuli voinut ottaa itseensä teoriassa mahdollisesta keskuslukon piuhojen oikosulusta katkaisun yhteydessä?
    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

    Ylimääräisenä tarjolla:

    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€
  • j-a
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2005
    • 1522
    • PohojosPohojammaa

    #2
    Muutama muukin sähkölaite oli hetken poissa pelistä mutta niiden osalta vika löytyi sulakkeiden liiallisesta karsimisesta. Sähkölasit kuitenkin edelleen itsepintaisesti pysyvät mykkinä. Olisiko kellään mitään idistä?
    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

    Ylimääräisenä tarjolla:

    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

    Comment

    • janne1974
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2006
      • 405
      • Kuopio

      #3
      mistäköhän kohtaa olet sipaissut johdot poikki? oiskohan mennyt maadoitus kaikista samalla poikki?
      -Janne-

      F10 535iX sedan -11
      ex. ALPINA B3 3.0 "Edition 30" coupe -96 #317
      ex. E39 528i touring -99
      ex. E36 325ia coupe -93

      Comment

      • Mikkeri
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2011
        • 805
        • Suomi

        #4
        Varmasti aiheeton kysymys.. Mutta miksi poistit sen keskuslukon?
        TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
        TDS osaa.

        Comment

        • j-a
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2005
          • 1522
          • PohojosPohojammaa

          #5
          Originally posted by janne1974 View Post
          mistäköhän kohtaa olet sipaissut johdot poikki? oiskohan mennyt maadoitus kaikista samalla poikki?
          Johdot nipsaisin poikki siitä kohdasta mistä ne risteää sinne keskuslukolle päin, eli käytännössä ainoa vaihtoehto olisi että olisi joku maapiuha joka kiertäisi keskuslukon kautta, joka kyllä äkkiseltään tuntuisi epätodennäköiseltä. Ihmeellisintä on että ne mykistyi molemmista ovista kun työstin vänkärin puolta. Noh, voi olla että vianmetsästyksen sijasta keventelen nuo sähkölasitkin poies.. Tosin sitten tuntuisi hullulta jättää piuhasarjaa oveen lainkaan, ihan pelkkää sähköpeiliä varten...
          Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

          Ylimääräisenä tarjolla:

          E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

          F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

          Comment

          • j-a
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2005
            • 1522
            • PohojosPohojammaa

            #6
            Originally posted by Mikkeri View Post
            Varmasti aiheeton kysymys.. Mutta miksi poistit sen keskuslukon?
            Keventelen tarpeettomat varusteet pois.
            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

            Ylimääräisenä tarjolla:

            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

            Comment

            • j-a
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2005
              • 1522
              • PohojosPohojammaa

              #7
              Ratkaisin ongelman poistamalla ovista johtosarjat kokonaan sekä ohjausnappuloiden johdot myös..
              Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

              Ylimääräisenä tarjolla:

              E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

              F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

              Comment

              • Mikkeri
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2011
                • 805
                • Suomi

                #8
                Hieno homma.. Autosta tuli epämukavampi, mutta kevyempi.. Pari kiloa?
                Etujakkarat varmasti onkin jo hiilikuitua ja kaikki muukin turha verhoilut mukaanlukien karsittu pois?
                TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                TDS osaa.

                Comment

                • bmw323it
                  BTCF Member
                  • Mar 2008
                  • 1827
                  • N/A

                  #9
                  Originally posted by Mikkeri View Post
                  Hieno homma.. Autosta tuli epämukavampi, mutta kevyempi.. Pari kiloa?
                  Etujakkarat varmasti onkin jo hiilikuitua ja kaikki muukin turha verhoilut mukaanlukien karsittu pois?
                  No ei tuossa nyt mikään grocery getter olekaan kyseessä.
                  Nyt:
                  BMW 530e (g30)
                  BMW 335i (e90)
                  BMW 323iC (e36)
                  BMW 850i (e31)
                  Golf GTE
                  ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

                  Comment

                  • j-a
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2005
                    • 1522
                    • PohojosPohojammaa

                    #10
                    Juu eli kuten bmw323it vihjaisikin niin tällä ei ole tarkoitus isommim yleisillä teillä ajella, korkeintaan jotain siirtymiä.
                    Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                    Ylimääräisenä tarjolla:

                    E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                    F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                    Comment

                    • Mikkeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2011
                      • 805
                      • Suomi

                      #11
                      Oletan siis että autoon on nyt tehty kaikki muut kevennykset jo, sähköjen karsiminen sekä korin hapotus enään jäljellä kevennyskohteista?

                      Ois kiva moisesta järisyttävän kevyestä autosta nähdä kuvia ja paino.
                      TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                      TDS osaa.

                      Comment

                      • j-a
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2005
                        • 1522
                        • PohojosPohojammaa

                        #12
                        Ei ole tekeillä mitään järisyttävän kevyttä tai muutakaan übererikoista, kunhan keventelen sieltä mistä harrastusmielessä kohtuudella onnistuu ja poistan varusteet joita en välttämättä tarvitse. Korin hapotus ei onnistu, mutta sähköt on karsittu kuskin jalkatilan liittimien pinneiltä alkaen taaksepäin kaikki mitä ei katsastuksessa vaadita. Tänään leikkelin polykarbonaatista etuikkunat. Ovipahvit on millin vahvaa alumiinia. Kaaritus on varattuna. Bitumit jäädytellään ja nakutellaan pois ennen sitä.

                        Pitää se silti käyttää kaatopaikan vaakalla sitten kun on valmis. Kattoo sit jättääkö sen sinne.
                        Last edited by j-a; 03-09-2013, 20:13.
                        Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                        Ylimääräisenä tarjolla:

                        E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                        F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                        Comment

                        • Mikkeri
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2011
                          • 805
                          • Suomi

                          #13
                          Olisit aloittaessa puntarilla käyttänyt niin olisi nähnyt paljonko putoaa paino.
                          Noi kaatiksen pustarit taitaa olla aika epätarkkoja, konttorilla on melko tarkka akselipuntari, kiihdytysukoilla on joka pyörän alle tulevat lätkät monella tiimillä.
                          TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                          TDS osaa.

                          Comment

                          • j-a
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2005
                            • 1522
                            • PohojosPohojammaa

                            #14
                            Eipä sillä alkutilanteella niin mahdottomasti ole itselle merkitystä, mutta kyllähän sen suunnilleen näkee papereista mitä valmistaja on vakiovehkeelle ilmoittanut. Lopputilanne kuitenkin jossakin määrin kiinnostaa, ja senhän saa sitten selville jossain. Eipä silläkään tosin nyt niin mahdottomasti ole merkitystä kun ei tässä olla verenmaku suussa millään muotoa värkkäämässä, kunhan huvinpäiten vähän harrastelee, tarkoituksenmukainen kokonaisuus tavoitteena...
                            Parit näitä ja parit muita, ei sähkövispilöitä

                            Ylimääräisenä tarjolla:

                            E36-osia, audiovahvistinta, ohjainboksia, solenoidia ja muuta roinaa

                            F25 / F26 sporttiratti, nahkaa, uudenveroinen, 150€

                            Comment

                            • Mikkeri
                              Bimmer Fanatic
                              • Jun 2011
                              • 805
                              • Suomi

                              #15
                              Kojetaulu kannattaa lämppäreineen ainakin tyhjentää. Tilalle ohutta kovaa alumiinia.
                              Huurteenpoiston jos leimaa varten tarvitsee, vedät ohutta alumiinista ilmanvaihtoputkea keulasta pakosarjan päällä tuulilasille, väliin vielä pieni flekti.
                              TD/TDS pumppujen tiivistelyä.
                              TDS osaa.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎