Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3 lakkasi käymästä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemupoika
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2009
    • 215
    • finland

    m3 lakkasi käymästä

    Elikkäs auto on -97 m3 3.2 ja sammutin auton normaalisti ja käynnistin muutaman minuutin päästä uudestaan niin lupaa kyllä mutta ei käynnisty. Tai käy ehkä raskaasti pari sekuntia ja sammuu. Onko vika kampiakselin asennon tunnistimessa vai missä, kun sitä joku meinasi? Tämä tapahtui ihan yhtäkkiä kun aikasemmin toiminu täysin normaalisti.
  • Kylli-Täti
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2012
    • 499
    • Tampere

    #2
    Nokan tai kampiakselin anturi, en nyt muista kumpi. Osta tilalle alkuperänen osa, ei tarviketta, näin sanoo gurut.

    Comment

    • Jopi
      BTCF Member
      • Nov 2004
      • 374
      • Oulu

      #3
      Kato ny ensin vaik et onko bensaa ja tuleeko sitä :think tankin kannessa pikaliitin josta letku irti ja letkua jostain siihen ja pihal sit starttaa. nimimerkillä pari kertaa pumppu särkyny.

      Sulakkeet on toki hyvä kattua. Mittaa vaik ihan nii ei tarvi arvailla.

      Kokeile toista avainta.

      Ens alkuun.. :think

      ja koodit voi toki sit lukia ni näkkee taas lissä.
      Ajellaan: e36 M3 Cabriolet -96
      e39 M5

      Comment

      • bemupoika
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2009
        • 215
        • finland

        #4
        joo nuo koodit vois lukasta vaikka. onko tuo kampiakselin tunnistimen vaihto miten hankalaa kotikonsteilla ja kuinka ahdasta on?

        Comment

        • Kannaksenhanu
          Bimmer Rookie
          • Aug 2011
          • 165
          • Klaukkala

          #5
          Kampiakselin anturi on helppo suorittaa, ainut mikä edessä niin ylävesiletku. Sen otat irti niin hyvällä valolla näet ja saat vaihdettua. Jos ei isoja käsiä niin voi saada vaihdettua ilman letkun irroitustakin, mut aika houdini saa olla.
          Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
          Käyttökärry: E61 530xd M-sport
          Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

          Comment

          • bemupoika
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2009
            • 215
            • finland

            #6
            Tilasin tuon kampiakselin asennon tunnistimen ja huomena pääsen vaihtamaan. Jos tuo letkun joutu irrottamaan niin onko paha imailla tommosta konetta? Jitain kwinoja siihen miten käy helposti kun itse en vielä ole ämmän konetta ilmannut.

            Comment

            • Kylli-Täti
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2012
              • 499
              • Tampere

              #7
              Forumilta löytyy vesipullopatenttimenetelmä, jolla viimeistään kone tulee ilmattua kunnolla. Ite tosin aina ilmannu ihan normaalisti ja ehkä vähän puristellu letkuja, mut en ämmän konetta.

              Comment

              • JJT
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 6694
                • .......

                #8
                Originally posted by Hevonen View Post
                Forumilta löytyy vesipullopatenttimenetelmä, jolla viimeistään kone tulee ilmattua kunnolla. Ite tosin aina ilmannu ihan normaalisti ja ehkä vähän puristellu letkuja, mut en ämmän konetta.
                S50 ilmaantuu kummemmitta taisteluitta, ei tarvii edes limupulloa. Paljon helpommin kuin vaikka M50.
                Myyn:
                M10/20/52 E30-E36 osia

                Comment

                • Kannaksenhanu
                  Bimmer Rookie
                  • Aug 2011
                  • 165
                  • Klaukkala

                  #9
                  S50 itse ilmannut ja eipä mitään poppakonsteja tarvinut kehitellä.
                  Harrastekärry: E36 M3 diamondshwarz
                  Käyttökärry: E61 530xd M-sport
                  Työkärry: VW trasporter cross 4motion TDI

                  Comment

                  • bemupoika
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2009
                    • 215
                    • finland

                    #10
                    okei. pitää ilmailla sitten jos se onnistuu, mutta m52 koneita olen ilmaillut eikä aina onnistunut ihan helpolla. Toivottavasti tuo uusi tunnistin auttaa ja kone lähtee hyrisemään.

                    Comment

                    • bemupoika
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2009
                      • 215
                      • finland

                      #11
                      Uusi tunnistin kiinni eikä vieläkään toimi, mutta vika todennäköisesti bensapumpussa kun ei surise ja kopauttamalla lähti pumppaamaan kun otin pumpun käteen ja suoralla virralla kokeilin. eli uutta pumppua seuraavaks.

                      Comment

                      • vaappu
                        BTCF Member
                        • Sep 2010
                        • 1189
                        • Rovaniemi/Pyhätunturi

                        #12
                        hiilet loppu, käyttö ikä tapissa.
                        mb 519 täys pitkä
                        mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                        e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                        e31 850i Miljoonan markan bmw.
                        e21. Kimppa rassi.
                        Awd corolla turbo.+420whp..

                        Comment

                        • bemupoika
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2009
                          • 215
                          • finland

                          #13
                          pumpussahan se vika oli ja nyt hyrisee! laakkosella 600e alkuperäinen niin laitoin sitten tarvike 160e pumpun.

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎