Edit: Otsikkoon lipsahtanut malliksi vitonen ex 523:n jäljiltä, auto siis tosiaan 328.
Ensimmäistä kertaa kirjoittamassa foorumilla, ei haulla löytynyt oikein mitään tarkasti samantyyppistä vikaa.
-95vm 328iA puskee höyryä putkesta ja jäähdytysneste haisee. Ilmeisesti kansipahvi mennyt? Olisiko muuta mitä pitäisi ottaa huomioon vaihtaessa/voiko vika johtua jostain muusta? Omasta mielestä erikoista on se että lämmöt ei kuitenkaan nouse epätavallisen korkealle/muutoin epänormaalisti, eivätkä ole kertaakaan mulla (noin tuhannen kilometrin aikana) nousseet. Ei myöskään vaikuta nesteet ainakaan toistaiseksi sekoittuvan. (noin 200km ajanut niin että jäähdytysnestettä hävinnyt, nyt huomasin tuon höyryn putkesta) Jäähdytysletkuihin ei kerää painetta. Kuinkakohan tietoinen tästä on myyjä (automekaanikko/jobbari) mahdollisesti myydessä ollut? Pistettiin pieni höyryn tulo putkesta sen piikkiin että auto oli kuulemma seissyt.
Jäähdyttäjä ja mahdollisesti pumppu autoon vaihdettu jostain syystä viimeisen puolen vuoden aikana, tällä vaikutusta?
Jäähdytysnestettäkään ei noin 800 ensimmäisen kilometrin aikana hävinnyt merkittävästi ja auto puski höyryä putkesta huomattavasti vain kylmänä.
Kaveri tuossa opiskelee viimeistä vuotta autoasentajaksi ja lupasi homman kohtuuhintaan tehdä, lähinnä mietin että voiko vika johtua jostakin muusta ja tuleeko halvemmaksi testata jollakin tapaa tämä ennen kuin ostaa tiivisteen ja maksaa kaverille parin tunnin palkan? Kannattaisiko esim. vikakoodit luetuttaa, kuka näitä Tampereen seudulla tekee?
Pientä öljyvuotoa on myös havaittu mutta tämä on ostaessa jo ollut tiedossa ja vaikuttaisi vanoksen banjoliittimen stefasta tulevan ainakin enimmäkseen, ihan vaan että jos sitä saattaisi tähän liittyen jostain kadota.
Aika ummikko olen auton moottoreiden kanssa, lähinnä moottoripyörien kanssa pelannut ja crossipyörän moottorin kyllä itsekseni teen. Vähän nyt vaan hukassa tämän suhteen.
Ensimmäistä kertaa kirjoittamassa foorumilla, ei haulla löytynyt oikein mitään tarkasti samantyyppistä vikaa.
-95vm 328iA puskee höyryä putkesta ja jäähdytysneste haisee. Ilmeisesti kansipahvi mennyt? Olisiko muuta mitä pitäisi ottaa huomioon vaihtaessa/voiko vika johtua jostain muusta? Omasta mielestä erikoista on se että lämmöt ei kuitenkaan nouse epätavallisen korkealle/muutoin epänormaalisti, eivätkä ole kertaakaan mulla (noin tuhannen kilometrin aikana) nousseet. Ei myöskään vaikuta nesteet ainakaan toistaiseksi sekoittuvan. (noin 200km ajanut niin että jäähdytysnestettä hävinnyt, nyt huomasin tuon höyryn putkesta) Jäähdytysletkuihin ei kerää painetta. Kuinkakohan tietoinen tästä on myyjä (automekaanikko/jobbari) mahdollisesti myydessä ollut? Pistettiin pieni höyryn tulo putkesta sen piikkiin että auto oli kuulemma seissyt.
Jäähdyttäjä ja mahdollisesti pumppu autoon vaihdettu jostain syystä viimeisen puolen vuoden aikana, tällä vaikutusta?
Jäähdytysnestettäkään ei noin 800 ensimmäisen kilometrin aikana hävinnyt merkittävästi ja auto puski höyryä putkesta huomattavasti vain kylmänä.
Kaveri tuossa opiskelee viimeistä vuotta autoasentajaksi ja lupasi homman kohtuuhintaan tehdä, lähinnä mietin että voiko vika johtua jostakin muusta ja tuleeko halvemmaksi testata jollakin tapaa tämä ennen kuin ostaa tiivisteen ja maksaa kaverille parin tunnin palkan? Kannattaisiko esim. vikakoodit luetuttaa, kuka näitä Tampereen seudulla tekee?
Pientä öljyvuotoa on myös havaittu mutta tämä on ostaessa jo ollut tiedossa ja vaikuttaisi vanoksen banjoliittimen stefasta tulevan ainakin enimmäkseen, ihan vaan että jos sitä saattaisi tähän liittyen jostain kadota.
Aika ummikko olen auton moottoreiden kanssa, lähinnä moottoripyörien kanssa pelannut ja crossipyörän moottorin kyllä itsekseni teen. Vähän nyt vaan hukassa tämän suhteen.
Comment