Terve vaan kaikki. Nyt kesän lähestyessä ja autokuumeen kasvaessa mulla olis muutama kysymys otsikon mukaisesta autosta. Elikkäs, millainen E36 cabrio on talviautona? Onko kaikissa sähkökatto? Onko kulutus ihan kauhea? Paljonko mahdollinen kovakatto maksaa? Ja kaikki muukin mahdollinen info ko. mallista kiinnostaa. Kiitos.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E36 325 cabriolet
Collapse
X
-
E 36 avo 325
Kattoja on ymmärtääkseni 3 eri vaihtoehtoa
I täysin automaattinen jolloin ei tarvitse kuin painaa nappia
II 1/2 aut jolloin salpa avataan käsin katon etureunaa nostetaan n 30cm ja automatiikka hoitaa lopun (luulisin että yleisin vaihtoehto)
III täysin käsikäyttöinen katto
Autossa on ns 2 kerros katto joka on yhtä lämmin kuin normaali tai jopa lämpimämpi,koska pelti johtaa tehokkaasti kylmää normaali autossa, äänekkäämpi kylläkin. Kaikki liikenteen äänet tulee kuin "kaiuttimista".
Kovan katon saa alkaen 1000€, mutta autossa pitää olla tehtaalta otettu lisävaruste ns valmius kovaan kattoon muuten se ei käy siihen ainakaan ilman lisätöitä.(itse en tarkkaan tiedä mitä ko valmius pitää sisällään- fiksummat voisivat valistaa).
Omassa autossa ko varuste löytyy.
Kulutus automaatilla sekalaisessa ajossa n 9 l /100km
Jos avo kiinnostaa autooni voi tulla tutustumaan ja jos polttelee kovasti myyn sen jos ei välttämättä halua lähteä seikkailemaan saksaan.
Kaikki tieto on tarkistamatonta ja perustuu omakohtaisiin kokemuksiin jos jollain on täsmällisempää tietoa täydentäköön hän :-)
katso sivut
http://www.nettiauto.com/viewVehicle..._car=205335&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.phpLast edited by eemeli02; 11-01-2005, 21:57.
-
-
Originally posted by kallehTerve vaan kaikki. Nyt kesän lähestyessä ja autokuumeen kasvaessa mulla olis muutama kysymys otsikon mukaisesta autosta. Elikkäs, millainen E36 cabrio on talviautona? Onko kaikissa sähkökatto? Onko kulutus ihan kauhea? Paljonko mahdollinen kovakatto maksaa? Ja kaikki muukin mahdollinen info ko. mallista kiinnostaa. Kiitos.
Ja kun kerran kyseessä ei ole myyntitopikki niin tätä voi torpedoida? Eli parit asiat joihin kannattaa oikeasti kiinnittää huomiota avoa ostaessaan:
1. kovakatto mukana (aikuisten oikeasti, erikseen hankkiminenkin on helvetistä) Uuden hinta 3650€ Laakkosella ja hyviä löytää käytettynäkin heikosti oikeassa värissä.
2. varustetaso (sporttipenkit, nahat, ilmastointi, vakionopeudensäädin, iso obc, winterpaket + muut kilkkeet ja omana preferenssinä keskikonsolin kyynärtuki)
3. kaikki muut jutut mitä kaikista autoista yleensäkin kannattaa vilkuilla.
Tuollaisia löytyy Suomestakin myynnistä melko monta. Varustetason laitoin tähän sen vuoksi esiin koska ne kummasti miellyttävät sekä omistajaa että mahdollista seuraavaa omistajaa.Last edited by Karhu; 11-01-2005, 22:33.Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!
Comment
-
-
No toi bemu nyt on vain yksi vaihtoehto seuraavaksi autoksi. Mutta kauhee hinku olis avoon, mutta sen pitää olla takaveto ja tehokas jo valmiiksi, eli jää vaihtoehdot aika vähiin (jenkkiä en halua). Toi talviajo ei ole mikään välttämättömyys, mutta ei huvittaisi taas talveksi ostaa toista autoo. Aika vähän oon nähny kyllä myynnis noita kovakattoja auton mukana, mutta jos rätti pitää lunta, niin kai sillä aina yhden talven pärjää. Mun ajot on kuitenkin pääasiassa kaupunkia. Toi keskikyynernoja on aika makuasia, automaatissa ihan välttämätön, mutta manuaaliissa ainakin minulle ihan sama onko vai ei.
Comment
-
-
Valmius kovaan kattoon???
Nostetaas tämä ylös...
Originally posted by eemeli02autossa pitää olla tehtaalta otettu lisävaruste ns valmius kovaan kattoon muuten se ei käy siihen ainakaan ilman lisätöitä530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
-
Kovakatto valmiushan selviää kun kurkistaa muovilätkän alle, joka majailee siinä "kattokotelon" etureunassa. Luonnollosesti molemmin puolin.
Eli avaat kattoa, niin että "kattokotelon" kansi aukeaa hieman, sitten kun tutkit niin hoksaat kyllä mistä irtoaa palanen joka työnnetään irti taaksepäin vetämällä ja etureunaa alaspainamalla. Tämän lätkän alla tulee olla ylhäältäpäin katsoen lovettu n. 2cm halkaisijalta oleva pystysuora akseli jossa reiän halkaisija n. 1cm. Ja tämän akselin alapäässä on ainakin toisella puolella johtoja kiinni.
Oliskohan tuo osanumero 32.
Ja tuon valmiuden osaa kyllä asentaa ominpäin jälkikäteen, jos saa osat hankittua.No one can be told what "rm -rf /" does - you have to see it for yourself.
Comment
-
-
Originally posted by ahiltune View PostKovakatto valmiushan selviää kun kurkistaa muovilätkän alle, joka majailee siinä "kattokotelon" etureunassa. Luonnollosesti molemmin puolin.
Eli avaat kattoa, niin että "kattokotelon" kansi aukeaa hieman, sitten kun tutkit niin hoksaat kyllä mistä irtoaa palanen joka työnnetään irti taaksepäin vetämällä ja etureunaa alaspainamalla. Tämän lätkän alla tulee olla ylhäältäpäin katsoen lovettu n. 2cm halkaisijalta oleva pystysuora akseli jossa reiän halkaisija n. 1cm. Ja tämän akselin alapäässä on ainakin toisella puolella johtoja kiinni.
Oliskohan tuo osanumero 32.
Ja tuon valmiuden osaa kyllä asentaa ominpäin jälkikäteen, jos saa osat hankittua.
Itsellä e36 cabrio ja ongelma: Kun nostaa kovan katon pois paikaltaan, ei saa ajettua kangasrättiä enää lainkaan paikalleen.
Katto siis täysin sähköinen, koittaessa ottaa rättiä ulos pieni naksahdus kuuluu ja sen jälkeen punainen valo vilkkuu katon avaus kytkimessä ja thats it.
Ei tunnu heräävän rämpyttämisellä, eikä ikkunoiden tai ovien asennolla ole merkitystä... HELP :thinkCurrent
sigpic
Comment
-
Comment