Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 325 cabriolet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kalleh
    Newbiemmer
    • Jan 2005
    • 13

    E36 325 cabriolet

    Terve vaan kaikki. Nyt kesän lähestyessä ja autokuumeen kasvaessa mulla olis muutama kysymys otsikon mukaisesta autosta. Elikkäs, millainen E36 cabrio on talviautona? Onko kaikissa sähkökatto? Onko kulutus ihan kauhea? Paljonko mahdollinen kovakatto maksaa? Ja kaikki muukin mahdollinen info ko. mallista kiinnostaa. Kiitos.
  • eemeli02
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 86
    • Vantaa

    #2
    E 36 avo 325

    Kattoja on ymmärtääkseni 3 eri vaihtoehtoa
    I täysin automaattinen jolloin ei tarvitse kuin painaa nappia
    II 1/2 aut jolloin salpa avataan käsin katon etureunaa nostetaan n 30cm ja automatiikka hoitaa lopun (luulisin että yleisin vaihtoehto)
    III täysin käsikäyttöinen katto

    Autossa on ns 2 kerros katto joka on yhtä lämmin kuin normaali tai jopa lämpimämpi,koska pelti johtaa tehokkaasti kylmää normaali autossa, äänekkäämpi kylläkin. Kaikki liikenteen äänet tulee kuin "kaiuttimista".
    Kovan katon saa alkaen 1000€, mutta autossa pitää olla tehtaalta otettu lisävaruste ns valmius kovaan kattoon muuten se ei käy siihen ainakaan ilman lisätöitä.(itse en tarkkaan tiedä mitä ko valmius pitää sisällään- fiksummat voisivat valistaa).

    Omassa autossa ko varuste löytyy.

    Kulutus automaatilla sekalaisessa ajossa n 9 l /100km

    Jos avo kiinnostaa autooni voi tulla tutustumaan ja jos polttelee kovasti myyn sen jos ei välttämättä halua lähteä seikkailemaan saksaan.

    Kaikki tieto on tarkistamatonta ja perustuu omakohtaisiin kokemuksiin jos jollain on täsmällisempää tietoa täydentäköön hän :-)


    katso sivut
    http://www.nettiauto.com/viewVehicle..._car=205335&PN[0]=owner_vehicle&PL[0]=listOwnerVehicle.php
    Last edited by eemeli02; 11-01-2005, 20:57.

    Comment

    • kalleh
      Newbiemmer
      • Jan 2005
      • 13

      #3
      Kiitos infosta. Paljon luulisit olevan veron tossa sun autossa? Harmi vaan kun on automaatti. Onko muuten kaikissa kyseisissä malleissa lukkoperä? Onko toi Kovakatto alkaen 1000€ uusi katto, vai yleisesti alkaen?

      Comment

      • eemeli02
        Bimmer Rookie
        • Apr 2004
        • 86
        • Vantaa

        #4
        avo

        veron luulisin olevan n 6 luokkaa
        automaatti on aatelia kerran automaatti aina automaatti - trust me! ;-)
        kovakatto 1000 alkaen käytetyt uuden hintaa en tiedä luulisin n 2500€ luokkaa.
        lukkoperästä en osaa sanoa.

        Comment

        • HJP
          Bimmer Enthusiast
          • Feb 2004
          • 1282
          • Helsinki

          #5
          Ei lukkoperää ole vakiona e36:sissa kuin ämmäläisissä, lisävarusteena on saanut...

          Comment

          • Karhu
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 474
            • Kirkkonummi

            #6
            Originally posted by kalleh
            Terve vaan kaikki. Nyt kesän lähestyessä ja autokuumeen kasvaessa mulla olis muutama kysymys otsikon mukaisesta autosta. Elikkäs, millainen E36 cabrio on talviautona? Onko kaikissa sähkökatto? Onko kulutus ihan kauhea? Paljonko mahdollinen kovakatto maksaa? Ja kaikki muukin mahdollinen info ko. mallista kiinnostaa. Kiitos.
            Talviautona ihan ok, ei sen kummoisempi kuin coupe/sedanikaan imo. Kulutus huitelee kaupunkiajossa 10l/100km pinnassa.

            Ja kun kerran kyseessä ei ole myyntitopikki niin tätä voi torpedoida? Eli parit asiat joihin kannattaa oikeasti kiinnittää huomiota avoa ostaessaan:
            1. kovakatto mukana (aikuisten oikeasti, erikseen hankkiminenkin on helvetistä) Uuden hinta 3650€ Laakkosella ja hyviä löytää käytettynäkin heikosti oikeassa värissä.
            2. varustetaso (sporttipenkit, nahat, ilmastointi, vakionopeudensäädin, iso obc, winterpaket + muut kilkkeet ja omana preferenssinä keskikonsolin kyynärtuki)
            3. kaikki muut jutut mitä kaikista autoista yleensäkin kannattaa vilkuilla.

            Tuollaisia löytyy Suomestakin myynnistä melko monta. Varustetason laitoin tähän sen vuoksi esiin koska ne kummasti miellyttävät sekä omistajaa että mahdollista seuraavaa omistajaa.
            Last edited by Karhu; 11-01-2005, 21:33.
            Ei rahaa ostaa uudempaa tai tuunata vanhaa? Se on siis old school!

            Comment

            • cojama
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1421
              • www.e30m3.fi

              #7
              Jos tosiaan avolla meinaa talven yli ajaa niin onnistuuhan se siinä missä kovakattoiseltakin mutta kyllä se minusta on järjetöntä ellei ole hardtoppia.
              Ja mikäli tykkää keskikyynärnojasta niin sellainen on cabrioon erittäin hankala hankkia jälkeenpäin.

              Comment

              • kalleh
                Newbiemmer
                • Jan 2005
                • 13

                #8
                No toi bemu nyt on vain yksi vaihtoehto seuraavaksi autoksi. Mutta kauhee hinku olis avoon, mutta sen pitää olla takaveto ja tehokas jo valmiiksi, eli jää vaihtoehdot aika vähiin (jenkkiä en halua). Toi talviajo ei ole mikään välttämättömyys, mutta ei huvittaisi taas talveksi ostaa toista autoo. Aika vähän oon nähny kyllä myynnis noita kovakattoja auton mukana, mutta jos rätti pitää lunta, niin kai sillä aina yhden talven pärjää. Mun ajot on kuitenkin pääasiassa kaupunkia. Toi keskikyynernoja on aika makuasia, automaatissa ihan välttämätön, mutta manuaaliissa ainakin minulle ihan sama onko vai ei.

                Comment

                • Gonzalez
                  BTCF Member
                  • Jun 2003
                  • 2632
                  • Seinäjoki

                  #9
                  Valmius kovaan kattoon???

                  Nostetaas tämä ylös...

                  Originally posted by eemeli02
                  autossa pitää olla tehtaalta otettu lisävaruste ns valmius kovaan kattoon muuten se ei käy siihen ainakaan ilman lisätöitä
                  Mistä tunnistaa tämän "kovakatto-valmiuden" päällepäin, eli jos lähtee E36 cabriota katsomaan niin tietää tarkistaa??? Itse kun ei ole tullut tällaista koskaan tutkittua ja näytekappaletta ei ole nyt saatavissa...
                  530d GT F07 2010
                  325i E30 Cabriolet 1987

                  Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

                  Comment

                  • ahiltune
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2003
                    • 747
                    • Åbo

                    #10
                    Kovakatto valmiushan selviää kun kurkistaa muovilätkän alle, joka majailee siinä "kattokotelon" etureunassa. Luonnollosesti molemmin puolin.

                    Eli avaat kattoa, niin että "kattokotelon" kansi aukeaa hieman, sitten kun tutkit niin hoksaat kyllä mistä irtoaa palanen joka työnnetään irti taaksepäin vetämällä ja etureunaa alaspainamalla. Tämän lätkän alla tulee olla ylhäältäpäin katsoen lovettu n. 2cm halkaisijalta oleva pystysuora akseli jossa reiän halkaisija n. 1cm. Ja tämän akselin alapäässä on ainakin toisella puolella johtoja kiinni.



                    Oliskohan tuo osanumero 32.

                    Ja tuon valmiuden osaa kyllä asentaa ominpäin jälkikäteen, jos saa osat hankittua.
                    No one can be told what "rm -rf /" does - you have to see it for yourself.

                    Comment

                    • Fasti
                      BTCF Member
                      • Mar 2007
                      • 670
                      • FIN

                      #11
                      Originally posted by ahiltune View Post
                      Kovakatto valmiushan selviää kun kurkistaa muovilätkän alle, joka majailee siinä "kattokotelon" etureunassa. Luonnollosesti molemmin puolin.

                      Eli avaat kattoa, niin että "kattokotelon" kansi aukeaa hieman, sitten kun tutkit niin hoksaat kyllä mistä irtoaa palanen joka työnnetään irti taaksepäin vetämällä ja etureunaa alaspainamalla. Tämän lätkän alla tulee olla ylhäältäpäin katsoen lovettu n. 2cm halkaisijalta oleva pystysuora akseli jossa reiän halkaisija n. 1cm. Ja tämän akselin alapäässä on ainakin toisella puolella johtoja kiinni.



                      Oliskohan tuo osanumero 32.

                      Ja tuon valmiuden osaa kyllä asentaa ominpäin jälkikäteen, jos saa osat hankittua.
                      Heretellään vähän vanhaa topiccia ylös..

                      Itsellä e36 cabrio ja ongelma: Kun nostaa kovan katon pois paikaltaan, ei saa ajettua kangasrättiä enää lainkaan paikalleen.
                      Katto siis täysin sähköinen, koittaessa ottaa rättiä ulos pieni naksahdus kuuluu ja sen jälkeen punainen valo vilkkuu katon avaus kytkimessä ja thats it.
                      Ei tunnu heräävän rämpyttämisellä, eikä ikkunoiden tai ovien asennolla ole merkitystä... HELP :think
                      Current
                      sigpic

                      Comment

                      • Fasti
                        BTCF Member
                        • Mar 2007
                        • 670
                        • FIN

                        #12
                        Jos jollain on tietoa, saa kertoa... Myös arvaukset kelpuutetaan
                        Current
                        sigpic

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎