Announcement

Collapse
No announcement yet.

e36 laturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Antti_
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 364

    e36 laturi

    searchilla en löytäny mitää juttua aiheesta (en mä sillä koskaa mitää löydä). Eli tyhjäkäynnillä ajovalot ja sisävalot tekee sellasta pientä väpätystä, tasottuu heti jos painaa vähänki kaasua, tota samaa väpätystä tekee myös supparin elementti samassa tahissa kun valotki. Eli onkohan laturista menny jännitteensäädin vai voisko johtua vanhoista hiilistä vai mistä?
  • #36bbb
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 59

    #2
    Originally posted by Antti_
    searchilla en löytäny mitää juttua aiheesta (en mä sillä koskaa mitää löydä). Eli tyhjäkäynnillä ajovalot ja sisävalot tekee sellasta pientä väpätystä, tasottuu heti jos painaa vähänki kaasua, tota samaa väpätystä tekee myös supparin elementti samassa tahissa kun valotki. Eli onkohan laturista menny jännitteensäädin vai voisko johtua vanhoista hiilistä vai mistä?
    Mittari käteen ja akulle, siitähän sen heittelyn näet. Minulla teki aikoinaan ensimmäisessä biimerissä tuollaista ongelmaa irronnut/rispaantunut johto laturilta. Tarkista ensin ne johdot. Sekä plus että maadotus, myös koneelta.

    Comment

    • permanent
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2004
      • 299

      #3
      laturi

      Omassa E36:ssa vastaavia oireita, tarkemmin ei ole tullut tutkittua mistä voisi johtua.

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10043
        • KVLA

        #4
        Originally posted by Antti_
        searchilla en löytäny mitää juttua aiheesta (en mä sillä koskaa mitää löydä). Eli tyhjäkäynnillä ajovalot ja sisävalot tekee sellasta pientä väpätystä, tasottuu heti jos painaa vähänki kaasua, tota samaa väpätystä tekee myös supparin elementti samassa tahissa kun valotki. Eli onkohan laturista menny jännitteensäädin vai voisko johtua vanhoista hiilistä vai mistä?
        Lataussäädin ilmoittelee olemassa olostaan.Saattaa korjaantua puhdistamalla laturin sisus hiilipölystä.Jos ei niin sitten uusimalla hiilipakka säätimineen.

        Comment

        • Antti_
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 364

          #5
          Originally posted by Heguli 31
          Lataussäädin ilmoittelee olemassa olostaan.Saattaa korjaantua puhdistamalla laturin sisus hiilipölystä.Jos ei niin sitten uusimalla hiilipakka säätimineen.
          mitäs noi osat maksaa suunnilleen, itellä ei oikein mitään kuvaa.. ite en tota hommaa kyllä teekkään mut onneks kaveri osaa, pitää sille soitella..

          Comment

          • kiitoh
            Bimmer Rookie
            • Nov 2003
            • 63
            • oulu

            #6
            Originally posted by Antti_
            mitäs noi osat maksaa suunnilleen, itellä ei oikein mitään kuvaa.. ite en tota hommaa kyllä teekkään mut onneks kaveri osaa, pitää sille soitella..
            Hiilet
            maksaa jotain 5 euron pintaan ja koko paska jännitteensäädin+hiilet oli muistaakseni 30 euroa..

            Comment

            • Antti_
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 364

              #7
              kävin mittaamas että oisko jännitteen vaihtelua mutta aika tasaseltahan tuo näytti.. parillaki mittarilla mittailtii.. mutta kiitos vinkeistä , ens viikolla hiilet , laakerit ja se säädin vaihtoon, kirjottelen sit vaikuttiko mitenkään..

              Comment

              • BMW M3 Coupe -93
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2004
                • 283
                • Seinäjoki

                #8
                Mulla teki samaa ja piti vaihtaa uusi laturi. Latausjännite pomppi todella nopeasti ylös alas. Piti mitata oikeen oskiloskoopilla että huomasi. Tavallinen mittari ei kertonut totuutta. Jännitepiikit oli jopa yli 15,5v. Siinä kärähti angen eyesien ledit komeesti... Autosähköliikkeen mekaanikko meinas ettei vika oo hiilissä/säätimessä.
                In memoriam:
                BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                http://www.minunauto.com/?8813

                Comment

                • tkiv82
                  BTCF Member
                  • Mar 2004
                  • 62
                  • Tampere

                  #9
                  Mul on kanssa samaa vikaa e36, ja polttaa polttimoitakin aika usein.. Tarvii varmaan kanssa syventyä asiaan.
                  E34 Alpina b10 Supercharged

                  Comment

                  • Heguli 31
                    BTCF Member
                    • Oct 2004
                    • 10043
                    • KVLA

                    #10
                    Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                    Mulla teki samaa ja piti vaihtaa uusi laturi. Latausjännite pomppi todella nopeasti ylös alas. Piti mitata oikeen oskiloskoopilla että huomasi. Tavallinen mittari ei kertonut totuutta. Jännitepiikit oli jopa yli 15,5v. Siinä kärähti angen eyesien ledit komeesti... Autosähköliikkeen mekaanikko meinas ettei vika oo hiilissä/säätimessä.
                    Mikähän muu siellä laturissa sitä jännitettä voisi nostaa yli sallitun,kun viallinen säädin?Et kysäissyt tuolta sähkäriltä.Ettei se vaan myynyt sulle laturia säätimen sijasta???Parempi tili sille nimittäin.Tuollaista tapahtuu aika useinkin...

                    Comment

                    • BMW M3 Coupe -93
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2004
                      • 283
                      • Seinäjoki

                      #11
                      Joo totta mut se säädin oli aika kallis koska M3ses on aika harvinainen laturi. Mikähän se merkki oli. Olisko valeo. Olis maksanu säädin vähän alle 100 €, kun boschiin olis ollu 35€...

                      Kerrottakoon et se vika oli niin kummallinen et se rikkinäinen laturi lähti maahantuojalle tutkimuksiin...

                      Rikkinäinen säädin ei vissiin yksittäin pysty tekeen tollasia nopeita heittoja 13,5v ja 15,5 voltin välillä. Epäilivät käämityksen vikaa tms.

                      Eivät epäilleet diodeitakaan. Ja ne diodit eivät oo tos ko. laturissa vaihdettavia. Jos ei itse rupee kolvailemaan.
                      In memoriam:
                      BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                      http://www.minunauto.com/?8813

                      Comment

                      • Damien83
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2004
                        • 527
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Originally posted by BMW M3 Coupe -93
                        Joo totta mut se säädin oli aika kallis koska M3ses on aika harvinainen laturi. Mikähän se merkki oli. Olisko valeo. Olis maksanu säädin vähän alle 100 €, kun boschiin olis ollu 35€...

                        Kerrottakoon et se vika oli niin kummallinen et se rikkinäinen laturi lähti maahantuojalle tutkimuksiin...

                        Rikkinäinen säädin ei vissiin yksittäin pysty tekeen tollasia nopeita heittoja 13,5v ja 15,5 voltin välillä. Epäilivät käämityksen vikaa tms.

                        Eivät epäilleet diodeitakaan. Ja ne diodit eivät oo tos ko. laturissa vaihdettavia. Jos ei itse rupee kolvailemaan.
                        Missä kävit "tutkimukset" teettämässä? Etkai vaan Joupin Laturimaalaamossa eli Autosähköllä

                        Nojoo.. ei saisi morkata kun itse olen saanut hyvää palvelua, mutta muutakin olen kyseisestä puljusta kuullut.

                        Comment

                        • Antti_
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2004
                          • 364

                          #13
                          joo no oon 100% varma että jos menisin tota laturia näyttämään minne tahansa liikkeesee esim. kuopiossa niin ne löis suoraa uude laturi kätee. ei niitä kiinnosta rueta miettimää et mikä vois olla vikana tai sitte korjaamaa. paljos tollasee neloskoneen e36seen maksaa uus laturi?

                          Comment

                          • BMW M3 Coupe -93
                            Bimmer Fanatic
                            • Jul 2004
                            • 283
                            • Seinäjoki

                            #14
                            Damien83 en kun Matalamäen autosähköllä rengastiellä. Palvelu ja asiantuntemus sielä ihan hyvää mut maksaa ihan sikana. tuntiveloitus tais olla 75€ kun taas bemarilla on 63€. En kyllä enää tätä vie kumpaankaan jos ei oo ihan pakko...

                            Joo, niinhän ne aina on tyrkyttämäs uutta kun eivät jaksa oikeaa vikaa pähkäillä. Mikä lie oli vikana munkaan laturis...
                            In memoriam:
                            BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
                            http://www.minunauto.com/?8813

                            Comment

                            • escort
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 339

                              #15
                              mulla meni laturi viime syksynä e36325coupe otin itse irti ja vein paikalliseen autosähkö liikkeeseen lappeenrannassa maksoi kunnostus 65e.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎