searchilla en löytäny mitää juttua aiheesta (en mä sillä koskaa mitää löydä). Eli tyhjäkäynnillä ajovalot ja sisävalot tekee sellasta pientä väpätystä, tasottuu heti jos painaa vähänki kaasua, tota samaa väpätystä tekee myös supparin elementti samassa tahissa kun valotki. Eli onkohan laturista menny jännitteensäädin vai voisko johtua vanhoista hiilistä vai mistä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e36 laturi
Collapse
X
-
Originally posted by Antti_searchilla en löytäny mitää juttua aiheesta (en mä sillä koskaa mitää löydä). Eli tyhjäkäynnillä ajovalot ja sisävalot tekee sellasta pientä väpätystä, tasottuu heti jos painaa vähänki kaasua, tota samaa väpätystä tekee myös supparin elementti samassa tahissa kun valotki. Eli onkohan laturista menny jännitteensäädin vai voisko johtua vanhoista hiilistä vai mistä?
-
-
Originally posted by Antti_searchilla en löytäny mitää juttua aiheesta (en mä sillä koskaa mitää löydä). Eli tyhjäkäynnillä ajovalot ja sisävalot tekee sellasta pientä väpätystä, tasottuu heti jos painaa vähänki kaasua, tota samaa väpätystä tekee myös supparin elementti samassa tahissa kun valotki. Eli onkohan laturista menny jännitteensäädin vai voisko johtua vanhoista hiilistä vai mistä?
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Lataussäädin ilmoittelee olemassa olostaan.Saattaa korjaantua puhdistamalla laturin sisus hiilipölystä.Jos ei niin sitten uusimalla hiilipakka säätimineen.
Comment
-
-
Mulla teki samaa ja piti vaihtaa uusi laturi. Latausjännite pomppi todella nopeasti ylös alas. Piti mitata oikeen oskiloskoopilla että huomasi. Tavallinen mittari ei kertonut totuutta. Jännitepiikit oli jopa yli 15,5v. Siinä kärähti angen eyesien ledit komeesti... Autosähköliikkeen mekaanikko meinas ettei vika oo hiilissä/säätimessä.
Comment
-
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Mulla teki samaa ja piti vaihtaa uusi laturi. Latausjännite pomppi todella nopeasti ylös alas. Piti mitata oikeen oskiloskoopilla että huomasi. Tavallinen mittari ei kertonut totuutta. Jännitepiikit oli jopa yli 15,5v. Siinä kärähti angen eyesien ledit komeesti... Autosähköliikkeen mekaanikko meinas ettei vika oo hiilissä/säätimessä.
Comment
-
-
Joo totta mut se säädin oli aika kallis koska M3ses on aika harvinainen laturi. Mikähän se merkki oli. Olisko valeo. Olis maksanu säädin vähän alle 100 €, kun boschiin olis ollu 35€...
Kerrottakoon et se vika oli niin kummallinen et se rikkinäinen laturi lähti maahantuojalle tutkimuksiin...
Rikkinäinen säädin ei vissiin yksittäin pysty tekeen tollasia nopeita heittoja 13,5v ja 15,5 voltin välillä. Epäilivät käämityksen vikaa tms.
Eivät epäilleet diodeitakaan. Ja ne diodit eivät oo tos ko. laturissa vaihdettavia. Jos ei itse rupee kolvailemaan.
Comment
-
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Joo totta mut se säädin oli aika kallis koska M3ses on aika harvinainen laturi. Mikähän se merkki oli. Olisko valeo. Olis maksanu säädin vähän alle 100 €, kun boschiin olis ollu 35€...
Kerrottakoon et se vika oli niin kummallinen et se rikkinäinen laturi lähti maahantuojalle tutkimuksiin...
Rikkinäinen säädin ei vissiin yksittäin pysty tekeen tollasia nopeita heittoja 13,5v ja 15,5 voltin välillä. Epäilivät käämityksen vikaa tms.
Eivät epäilleet diodeitakaan. Ja ne diodit eivät oo tos ko. laturissa vaihdettavia. Jos ei itse rupee kolvailemaan.
Nojoo.. ei saisi morkata kun itse olen saanut hyvää palvelua, mutta muutakin olen kyseisestä puljusta kuullut.
Comment
-
-
Damien83 en kun Matalamäen autosähköllä rengastiellä. Palvelu ja asiantuntemus sielä ihan hyvää mut maksaa ihan sikana. tuntiveloitus tais olla 75€ kun taas bemarilla on 63€. En kyllä enää tätä vie kumpaankaan jos ei oo ihan pakko...
Joo, niinhän ne aina on tyrkyttämäs uutta kun eivät jaksa oikeaa vikaa pähkäillä. Mikä lie oli vikana munkaan laturis...
Comment
-
Comment